{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Hvad f.... bilder hun sig ind... {{forumTopicSubject}}

jeg prøver at gøre det kort...

Vi skulle have smed igår (onsdag) og jeg fik min veninde til at tage sig af Kalle da han er sååå nem og bare skulle beskæres. Og så slap jeg for at bytte vagt på arbejdet... Og da alt ellers bare plejer at fungere, så jeg det ikke som det store problem...

Men men men... Det blev det... smeden skulle komme kl 14 og tage ca 10 heste. Og jeg går da selvfølgelig udfra, at hestene kommer ud som de plejer, og så blev lukket ind igen inden smeden kom... Men sådan skulle det åbenbart ikke være...

Da jeg kommer i stalden idag, hører jeg først at dem i den anden stald ikke var ude onsdag, og finder derefter så ud af, at hestene i vores stald heller ikke var kommet ud... overhovedet...

Der er åbenbart en som mener , at alle heste bare skal blive inde, uden at de fleste af os andre får nogen besked om det... Undskyldningen er, at smeden ikke vil stå med mudrede hove, hvilket jeg også godt kan forstå. Men jeg havde da valgt, at lukke hestene ud ved 9-10 tiden, og ind igen ved middagstid, og evt lige skyldet benene på dem der havde meget mudder på. og evt tørrer efter...
Havde jeg vist dette havde været et problem altså med mudderet og indlukningen havde jeg selv sørget for at være derude og at hestene kom ud og ind... Men troede at alt gik som det plejede, da vi ikke havde hørt andet...

I dag da jeg var derude, vælger jeg så, at notere på vores tavle, at hvis der skal tages stilling til sådan noget en anden gang, vil jeg gerne informeres, da min hest ikke skal stå inde en hel dag, pga at smeden kommer kl 14... Hvilket jeg ikke ser noget problem i... Det er da trods alt min hest... Har snakket med et par andre opstaldere, som er enig med mig...

Men denne person vælger så her til aften, at kontakte mig, da hun føler at mit notat er henvendt til hende... Så hun må da føle sig truffen... Og hun kan på ingen måde, ser hvad der kunne have været gjort anderledes. Og hvis jeg havde et problem kunne jeg jo bare selv have været der (ikke skrevet helt ordret)... Men i min verden, siger åbner man da munden, hvis der skulle være være nogle ændringer i forhold til normalt... eller spørger om der evt er nogen som kan hjælpe... Men nej vi skal åbenbart til, at spørge hele tiden, om alt nu foregår som det plejer... Det kan godt være det bare er mig, men så undre det mig bare, at der er flere som har det ligesom mig...

Jeg synes bare ikke, at man kan forlange at hestene skal stå inde på sådan en tør og solrig dag... Der er selvfølgelig forskellige holdninger til dette, men så længe jeg ikke blander mig i hvordan andre holder deres heste, skal de heller ikke blande sig i hvordan jeg holder mig... Med mindre der er tale om mishandling mm...

undskyld mit lange indlæg - jeg er bare fustreret.. Og bliver sur, når andre tager beslutningerne om min hest, for mig... Og specielt denne person, da hun flere gange har "tisset på min sukkermad", hvor jeg bare har valgt at ignorer det...

Det skal forresten siges, at ejeren til stalden, er på ferie, da han ellers havde taget sig af ud og indlukning...




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad f.... bilder hun sig ind...
  • #1   18. mar 2010 hvorfor kunne hestene ikke bare komme ud efter smeden havde været der ?

  • #2   18. mar 2010 Kan da heller ikke forst¨hvor de skulle stå inde hele dagen.. Og som smed ved man da at man kan komme ud for lidt mudder osv når hestene har været ude.

  • #3   18. mar 2010 nej for de fleste har en idé om at hestene skal ind omkring kl 16... og når de har staldvagt, så er det tidspunkt de bliver lukket ind... selvom indlukningstidspunktet er nellem 16-18...

  • #4   18. mar 2010 Jeg kan somsådan ikke se noget galt i at hestene ikke kom ud. mine kommer heller ikke ud før smeden har været der.

    jeg kan sagtens følge dig at du gerne ville have vidst det, og dermed kunne hvae gjort anderledes med din hest, men kan ikke se grund til at gøre et stort nummer ud af det.


  • #5   18. mar 2010 Hmm det er slet overhovedet ikk i orden... jeg ville nok vælge og snakke med ejeren når han kommer fra ferie... jeg ville dælme blive sur hvis min skulle stå inde hele dagen og allerede kom ind kl 16.. det er mange timer at stå inde....

  • #6   18. mar 2010 ser ikke at hun har gjort noget forkert... hvis smeden kommer står mine inde uanset hvilken tid han kommer.... det gør hans arbejde mere besværligt med våde ben... du kan jo ikke forvente at hun skal vakse og håndtører ben på 10 heste.... desuden er de svære at få 110% tøre.

  • #7   18. mar 2010 jeg ville ikke have haft et problem hvis de var kommet ud bagefter... men det gjorde de ikke... så de har stået inde en hel dag helt uden at komme ud... og det er ikke ok i min verden, bare fordi at de små heste ikke må få beskidte negle...

  • #8   18. mar 2010 hun kunne bare have sagt at de ikke kom ud, så havde jeg selv sørget for at de kom ud og ind igen, og fik mudderfri ben...

    det skal lige siges at der er 4 af de andre ejere som har samme holdning som jeg... og to heste skulle slet ikke have smed, men de skulle også bare stå inde... jeg var altså blevet tosset hvis det var min hest...


  • #9   18. mar 2010 jeg ser stadig intet galt i det... beklager.

    og du er jo gal, også selv om dn havde smed smiley

    håber I finder en løsning til næste gang.



  • #10   18. mar 2010 Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg havde det på samme vis inden jeg flyttet min hest. Hvis de skulle have smed var der nogle gange de slet ikke kom ud og jeg går meget op i at hesten skal på fold HVER dag. Og jeg havde helt ondt i mig selv pga de stod i den boks så mange timer. Men jeg tror ikke de tænkte så meget over det som jeg gjorde. De ville nok bare gøre det som var nemmest. Så nu har jeg flyttet min hest i løsdrift så nu har jeg ikke det problem det mere smiley

    Men jeg tror bare ikke du skal lade det gå dig på. Også neste gang de skal have smed sørge for at være der selv så du er sikker på at din hest kommer ud smiley


  • #11   18. mar 2010 uanset hvad er det i min verden ikk iorden og holde en hest inde en hel dag! smed eller ej..

  • #12   18. mar 2010 ja min havde smed, men det hjælper da stadig ikke på at han stod inde hele dagen... i solskin... Stod det til mig, stod min på døgnfold hele vinteren, hvilket han også gjorde sidste år, men det har jeg desværre ikke muligheden for nu...

    Og når man nu sørger for at hestene skal stå inde hele dagen, er det så ikke det mindste, at man også sørger for at de for halm og hø... Men næh nej, de måtte stå og kigge ned i en beskidt boks, uden noget at spise... Sikke en god dag at være hest hos os...

    Godt jeg flytter 1 maj... så der bliver ingen næste gang for mig... men synd for resten af opstalderne...


  • #13   18. mar 2010 Karina og Kalle : har det på præcis samme måde, ville elske og have min i løsdrift, men desværre ikke muligt dog er de ude så meget som muligt.. godt du flytter ham.. havde i en kort periode min et sted der var de kun ude 4 timer om dagen på nær når de var på sommerfold :0/ vi rykkede meget meget hurtigt videre, så undvære jeg hellere faciliteter...

  • #14   18. mar 2010 det er godt nok for dårligt. det er jo direkte i brud med hesteloven at de skal stå inde, så må i da lave en form for sær aftale sådan nogle dage hvor i alle lukker ind kl 18 eller sådan noget

  • #15   18. mar 2010 det er IKKE i brud med hesteloven en hest skal være ude mindst 2 timer 5 dage om ugen smiley


    ja vi er jo alle forskellige... vil hellere have mine en dag inde, hvis vejret er MEGET grimt kommer mine ikke ud.

    og ALDRIG om de kom i løsdrift om vinteren.


  • #16   18. mar 2010 jane: Det er da kun udslusnings reglen, jeg mener nu at den er lovet om til at det er alle ugens 7 dage.

    Hvad enten om det er en regel eller ej, synes jeg det er dårlig moral at holde andres heste inde fordi man selv tilsydenladne er for doven til at lukke dem ud og hente dem ind igen


  • #17   18. mar 2010 Ha ha ha. Hvor morsomt. en smed der ikke tåler mudder på fingrene. Ha ha.

    Som pædagog tror jeg fremover, at jeg vil frabede mig børn med snotnæser. ha ha.

    Kan udemærket forså du blvier gal i skralden. Det er noget snobberi ikke at lukke heste ud bare fordi de måske risikere lidt mudder på hovene.

    Det er vores behov med pæne rene heste, ikke hestens. Så come on, hold hest på hestens præmisser. Den har jo trods alt ikke selv noget at skulle have sagt, så jeg mener det er vores forbandede pligt at optimere deres opstalding så det er så tæt på naturlige forhold som muligt.



  • #18   19. mar 2010 jane s... reglerne siger minimum 2 timer på fold alle ugens 7 dage... og ja hvis det regner voldsomt, tordner eller andet meget ubehageligt vejr, ville jeg også holde min hest inde... men solen skinnede, og der var ingen grund til at hestene ikke kom ud.. forstår godt trådstarter er vred og frustreret... og aldrig har jeg hørt mage til MAGELIG smed.......vil ikke ordne hove på en hest med beskidte ben... hvad tror de handsker er opfundet for ???? og hvad vil de gøre ved heste som går i løsdrift ???

  • #19   19. mar 2010 Det er nu altså meget normaalt at smede ikke vil ordne hestene hvis de har muder på benene, jeg har i hvertfald oplevet mange smede der ikke vil.

    jeg kunne ikke drømme om at holde mine heste inde, på grund af vejret. men jo bestemt, hvis der er en grund til at stå inde, feks smed, dyrlæge massør eller andet.

    jeg mener også hestene bør være ud så meget som muligt, men er der en dag de ikke komme ud så dør de ikke af det og jeg gør heller ikke......


  • #20   19. mar 2010 jeg sidder her med den nye heste lov i hånden....

    kapitel4
    §17
    stk.1. heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold

    stk.2. stk. 1. kan fraviges, hvis veterinære eller vejrmæssige forhold taler afgørende herfor.

    stk. 3. når føl og plage er på fold, jf stk. 1. skal de, indtil de er 2 år gamle, på fold sammen med artsfæller, medmindre veterinære forhold taler afgørende herimod.



    så nej de SKAL ikke ud 7 dage om ugen smiley

    vi er alle fuldt ud enige om at det er for dårligt at staldpasseren ikke har sørget for at hestene som minimum have adgang til hø... når de nå skulle bryde deres rutiner, og stå på stald.

    Salli P: jeg har ALDRIG mødt en faglært smed som vil udfører arbejde på en hest med våde/ mudderede ben.


  • #21   19. mar 2010 jeg bor i nordjylland og vi har haft meget sne og is.... selvom sneen er væk og der er smeltet meget vadn har jeg endnu ikke oplevet at min hest har haft mudret ben når han kom ind.... så jeg kan total godt følge dit synspunkt at hestene skal ud... det ville ha være noget andet hvis smeden kom om formiddagen.....

  • #22   19. mar 2010 Min smed er faglært og yderst dygtig, og han har den holdning at hesten skal ud... han har intet i mod at hesten har beskidte ben - han har handsker på. og efter den har fået smed så siger han altid "ud på fold med den igen"

    Så alle smede er altså ikke så fine på den.


  • #23   19. mar 2010 Ork, det der er ingenting. Jeg havde min hest et sted hvor de ikke kom ud når det regnede eller når ejeren af stalden skulle ride smiley

    Men hvis jeg har forstået det korrekt er det her kun noget der er sket fordi ejeren af gården ikke har været hjemme, ikke?


  • #24   19. mar 2010 for det 1.... hun er ikke staldpasser - bare opstalder som alle os andre... hun har bare en id'e om at hun har mere kontrol end os andre...

    Det eneste hun skulle have gjort, var at skrive det på vore tavle, der netop er oppe for dette formål...

    Og havde jeg vist at de ikke kom ud, havde jeg selv sørget for at de kom ind ved middagstid, fået vasket ben, og blevet tørret, om jeg så skulle have gjort det på alle hestene...

    Og der var jo også heste som blev holdt inde, selvom de ikke skulle have smed... det er da overhovedet ikke fair...

    Dette har i princippet intet med smeden at gøre... det er denne person som hargjort opmærksom på at de ikke måtte have mudder på benene, har ikke hørt det fra smeden selv...
    Det er en rigtig god smed, flere gange placeret i dk mesterskab. g jeg nægter at tro at han er så pivet... Og der er ingen af vores hestem som står med mudder til knæene...

    Men det hele kunne være løst med en lille besked på tavlen, men dette hun ville hun ikke nedværdige sig selv til, for så var det lige pludselig ikke hende der havde kontrolen mere...

    Og tænk sig, hun blev fornermet over at jeg gerne ville have besked om min hest skulle stå inde... HALLOOOO det er jo min hest... og jeg er den eneste som skal vurdere hvad er er bedst for min hest... jeg blander mig heller ikke i andres... Det er meget forskelligt, hvad folk mener, og det respekterer jeg, og så bør andre også respektere min holdning...


  • #25   19. mar 2010 Kan udemærket forstå din frustration, for jeg var også blevet eddike sur hvis det var min hest der stod inde en hel dag.... Og igår var bare det skønneste vejr....
    Når smeden først kommer kl 14, så er der rig mulighed for at hestene er ude formiddag. Ind til middag og så bare skylle benene på hele banden hvis de er mudrede.
    Hvad siger din smed til våde ben? Min smed er totalt ligeglad med, om benene er våde, bare de er rene for mudder. Han vil hellere komme til en rolig hest med våde ben end til en frustreret hest m tørre ben, der hellere vil ud end at have ordnet hove.... Han går heldigvis meget op i at heste skal ud HVER dag...

    Jeg vil også mene, at hun kunne have spurgt om hjælp, hvis hun mente det var sådan et kæmpe problem lige at skylle ben på 10 heste.... Dovenskaben længe leve... smiley


  • #26   19. mar 2010 det er jo meget forskelligt med smede kan jeg hører.... jeg kan så sige at her i England for man en bøde på minimum 10000kr og i nogle tilfælde fængselsstraf for at beskærer/ sko sine egne heste.

    jeg syntes det er 210% iorden at smede nægter at beskære heste med mudder eller våde ben.... det er en del hårdere for deres værktøj med mudder, og man kan altså let lige midste taget i et vådt ben, så hænger smeden måske på at skulle betale en kæmpe erstatning til hesteejer, fordi kniven gled, og hesten i værste fald er skadet for livet, eller må slåes ned.



    tilbage til pigen.... hvis hun bare er opstalder, så syntes jeg det er en stor poption ansvar at hun alene skal stå med alle jeres heste på smededag.

    envidre forstår jeg godt hun er blevet fornærmet hvis du har tiltalt hende i samme tone, som du har opslået denne tråd... nogle gamle mennesker har fundet på at sige "tænk før du taler" den syntes jeg passer ret fint ind her.


  • #28   19. mar 2010
    Jeg syntes at du overreagere.

    ja, heste har bedst af at komme på fold, men de dør altså ikke af at stå inde en dag.

    Var det mig som skulle stå alene med 10 heste, kunne jeg også have fundet på at lade dem blive inde. dog ville jeg nok have lukket dem ud bagefter.

    Og var det mig som fik sådan en svada, ville jeg ikke hjælpe dig med din hest fremover.



  • #29   19. mar 2010 Herregud!! fordi hesten er på stald en enkelt da,det plejer normale heste da ikke at tage skade af!! Jeg tror nærmere det er dit forhold til pigen der ikke er i orden!! smiley

  • #30   19. mar 2010 Jeg var også blevet tosset, men det ejo bare i bund og grund et problem med kommunikationen. Og hvis du flytter så den jo ikke længere. Min havde helt sikkert væltet stalden til sidst, hvis han ikke var kommet ud. Men ja rigtig mange heste i dag finder sig i rigtig meget.

    Min er nu også på løsdrift, han havde smed idag, og der var ingen brok over der var lidt mudder på hovende.

    ærgeligt hun ikke har mere medfølelse overfor hestene. og helt ærlig ud kl 14 og ind kl 14 er langt bedre end ikke at komme ud og rører sig.
    Jeg havde helt klart taget det op på et staldmøde, så det aldrig skete igen.

    Men ja mange har forskellige meninger, jeg tilslutter mig nu fuldt ud din her.


  • #31   19. mar 2010 Det er altid hende som ringer efter smeden, for er det ikke lige på hendes måde, så bliver der brok fra hendes side, så hun vidste udemærket godt at smeden kom kl 14...

    Og jeg siger det lige en gang til... Havde der stået på tavlen at hestene ikke var kommet ud, så havde jeg selv stået for at indlukning, vaskning og tørring af ben... Ikke noget problem... De sidste to gange smeden har været der, har hun ikke selv været det, og vi andre har sørget for hende... der har smeden været der ved ti-tolv tiden og de er blevet lukket ud bagefter... Vi er faktsik 3 personer der kunne have sørget for det, men ikke en eneste havde hørt noget om det..

    Det der nok gør mig mest irriteret, er at en anden person tager stilling til hvad min hest skal, og det er der altså kun mig og gårdejeren der skal.. Han lukker normalt ud, og lader dem bliver inde, hvis der har været for meget is... Og han kunne aldrig finde på at lade dem stå inde en dag som i onsdag...

    Jeg vil ikke blande mig i, at andre lader deres heste stå inde, det er deres sag. Men så forventer jeg også at de ikke gør det ved mig...

    Og det jeg havde skrevet på tavlen var:

    Enden anden gang når heste skal stå inde en hel dag, vil jeg gerne informeres, da Kalle ikke skal stå inde en hel dag, bare fordi smeden kommer....

    Helt ærligt -. den tekst kan jeg ikke se noget problem i....


  • #32   19. mar 2010 Nej det kan være virkelig problemfyldt at være flere i en stald med forskellige meninger... Jeg savner det bestemt IKKE og frygter den dag, hvis jeg er nødt til at have hesten opstaldet ude igen...

    Det mindste hun kunne gøre var at informere om at hestene ikke kom ud den dag. Det bør være en uskreven regel på et opstaldningssted, netop så folk selv har mulighed for at passe deres hest som de selv ønsker.

    Nej jeg kan ikke se noget problem i den tekst du har skrevet på tavlen. Må tilstå, at havde jeg været i din situation havde teksten højst sandsynligt haft mere negativt præg..... Hmm... He he, jeg kan blive en led strigle når mine heste forsømmes ubevidst pga en eller anden kloge-åge der ikke vil give informationer om hvad der sker....


  • #33   19. mar 2010 jeanette N - tror lige du ha fanget hvordan jeg har det... der havde været undgået rigtig meget, hvis bare der var noteret på tavlen, at alt ikke lige fungerede som normalt... Og nej min besked var ikke slem... jeg kan også blive strid, men holdt meget igen denne gang... en flere er utilfreds i stalden, og det var åbenbart kun mig som ville give min mening til kende...

    Nej det er faktisk ikke noget med smeden at gøre... men denne person... og hun var helt sikkert også blevet sur, hvis jeg havde lukket hendes heste ud, en af alle de gange hun lader dem stå inde... Det respektere jeg, selv om jeg har en anden holdning...



  • #34   20. mar 2010 sjov tråd.... jeg kan egentlig godt forstå weekend vagten, jeg havde dælme ikke lyst til at lukke ti heste ud om morgenen for et par timer efter at tage ti heste ind... og evt lukke ti heste ud igen efter smeden havde været der, for at tage dem ind igen et par timer efter... de dør ikke af at stå inde, og jeg mener egentlig at det er meget plat at "svine" hende til her på hg pga sådan en ting, så sådan en smede dag må div hesteejere selv tage ansvar for tingene, og lukke heste ind og ud... Mine heste går på døgnfold året rundt i alt slags vejr, og når smeden kommer bliver mudderet tørret af hvis de er beskidte.. Jeg kan dog godt forstå at man gerne vil have hesten ude da det er mere naturligt, og folk ofte overdriver... Min hest må ikk komme ud i regn eller blæst eller hva dælen det nu er for et vejr, det er så i mine øjne en dårlig ejer, da man tit glemmer hvad det er for et væsen vi har med at gøre, det er ikk en lille domesticeret nytrimmet puddelhund vi har med at gøre.. Men jeg forstår stadig godt staldvagten smiley
    God weekend til alle smiley


  • #35   20. mar 2010 Jeg har det som et par andre, sys det er at overreager lidt.. se det fra smedens verden, hvor sjovt tror i det er at skulle stå med måske 20 våde og mudderet hest og ordne hver eneste dag.. det gad jeg satme ikke, desuden bliver deres værktøj sløvt og ødelagt af det.. Bene er glatte for dem at holde hvis de er våde og mudderet og laver hesten et lille ryk kan smeden risiker at få ramt forkert og få en sur heste ejer på nakken fordi deres hest måske er blevet sømstukket..

    Min står altid inde sommer som vinter den dag hun skal have smed, jeg er så også så heldig at min smed selv tager hende og så jeg slipper for at skulle tage fri fra arbejde bare fordi hun skal have smed.. jeg ser ikke noget problem i min står inde en enkelt dag så må jeg jo som heste ejer bare sørger for den får rørt sig på anden vis..

    At hun ikke har ville stå og skylle ben på 10 hest og tørre dem forstår jeg altså også godt, hvad end hun bare en pansioner eller ansat på stedet tager det virkelig lang tid og hun har sikkert haft rilligt andet at bruge sin tid på en at opvart andres heste..


  • #36   20. mar 2010 Lea og Annika, hvis i læser hvad jeg har skrevet udover selve indlægget, kan i læse at det faktisk ikke har noget med selv smeden at ge, men princippet i at der ikke bliver gjort opmærksom på, at der er ændringer i det normale...

    og lea, hun er ikke vagt eller andet, hun er bare den der har ringet til smeden, ellers er hun opstalder lige så vel som, alle andre... Og hun at hun vælger at lade alle heste stå inde, påtrods af at det hverken var hende der skulle lukke ud eller ind, så så kan jeg ikke se hvorfor hun skl blande sig, i hvad andres heste skal... Hun vaglte derimod at sige til hende der skulle lukke ud, at alle heste bare skulle stå inde..Også dem som ikke skule have smed... O det er altså ikke OK...

    Og jeg synes at når der sker ændringer i hvordan det normalt fungere, så bør alle hesteejer informeres...


  • #37   20. mar 2010 Ville du skrive rundt til samtlige heste ejer at hestene ikke lige kommer på fold i dag..?

    der er da dage vores ikke kommer på fold der hvor min stå.. hun går på arbejde ved siden at stalden og har andet at lave end at skrive at hestene ikke lige er kommet på fold.. der er aldrig nogen der har brokket sig over det hos os...

    jeg vil personligt selv mene der er ret stor forskel på om man ikke lige informer om at hesten ikke er kommet på fold en enkelt dag og om at ændre i dens foder..



  • #38   20. mar 2010 jeg syntes altså også det er hysteri.

    hesten har ikke været på fold jamen så giv den motion på anden vis.

    hvis det rent faktisk havde været en væsentlig oplysning, så som foder ændring ja så ville jeg også vide det.

    men ikke bare fordi den ikke er kommet ud.

    ja jeg er i den heldige situation at jeg bestemmer hvilke heste der kommer ud hvornår, da det er mig der lukker ud. og er der en der skal blive inde, kommer den ikke til at stå alene, så har den en kammeret med inde og er det flere dag en skal være inde ja så skiftes de andre til at være inde med den. Der er heldigvis aldrig den slags brok ved os!

    nu er tråd starter jo blevet den erfaring rigere, så fremover sørger hun vel selv for at ringe efter smeden når det er nødvendigt, og sørger så for at hendes hest er klar til smeden og for den fornødne luft den dag



  • #39   20. mar 2010 rikke blume
    Du skriver:
    "hesten har ikke været på fold jamen så giv den motion på anden vis."

    -Det er jo lige præcis dette hesteejerne og trådstarter ikke har haft mulighed for fordi de intet vidste om denne inde-dag!!!

    Det er jo princippet i, at man ikke bare egenrådigt kan bestemme over samtlige heste i stalden, når man ikke ejer dem. Det er da at springe over hvor gærdet er lavest, hvis man bare vælger inde-dag på egen hånd uden overhovedet at GIDE informere om det....
    Kan godt ske jeg er mærkelig, men jeg havde ikke haft noget imod at sørge for at lukke ud + ind samt skylle ben på 10 heste. For h... (undskyld sproget), men hvor svært kan det være??


  • #40   20. mar 2010 Til jeanette... tror du tænker nøjagtigt lige som mig...

  • #41   21. mar 2010 Karina og Kalle *KLØR *
    Ja hvis jeg nogensinde skal have opstaldere, så får du buddet, for du lyder som en hesteejer jeg ikke ville blive idiot af at have stående smiley

    Da jeg sidste gang havde hesten opstaldet ude, var der også 1-2 der ALTID sprang over hvor gærdet var lavest... Det var vildt frustrerende... Hende der havde stedet nævnte også flere gange, "hvis bare alle kom og passede deres hest som dig Jeanette, så ville det hele køre problemfrit". Men det var der bare langt fra alle der gjorde. Opstaldningen var med selvpas, dvs vi skulle deles om ud og indlukning, give hø/halm/vand på folden, selv strø/muge osv. Ejeren af stedet fodrede 3*daglig.
    Mine stod på hoppefolden og vi var heldigvis kun 2 m hopper, så vores havde altid hø og vand på folden og var altid ude. Vallakfolden derimod... Jesus... Og de var endda rigtig mange om pasningen, men alligevel kunne de ikke tage sig sammen. Stort set hver dag måtte os m hopper fylde vand og hø ud til vakkakkerne, for de fik absolut intet fordi folk ikke gad og havde den lade indstilling at det kunne den næste der kom gøre.... I højsommeren på 25-30 grader gad de ikke engang fylde vand op!!!
    I den forbindelse skrev jeg ofte beskeder, sure opstød, "tag jer sammen" på tavlen, men var ikke den eneste. Ejeren af stedet havde mange sammenstød med de dovne personer og idag har hun ikke længere opstaldere pga dem. Super ærgeligt, for det var et rigtig fedt sted. 5 min til kæmpe skov, lille ridehus og inkl foder og hø til 750 kr. Store lækre bokse. Det eneste hun forlangte var, at man bare selv kom og passede sin hest og lukkede ud/ind 1-2 gange om ugen...
    Hvorfor er det så svært???


  • #42   21. mar 2010 Mange tak Jeanette, og i lige måde... smiley

    Mine forældre har købt en hesteejendom, og så stor, at jeg kan få min egen lejlighed. Og her er det mig der kommer til, at stå for alt hvad der har med hestene at gøre... Og en episode som denne ville aldrig forekomme hos os, da vi hellere vil skrive ti notater for meget på tavlen, end en for lidt...

    Hende her er ikke en der ikke passer sin heste ordentligt, de står godt nok meget ind, og den ene er en plag. Og det er absolute ikke noget jeg er enig i, men det er hendes heste. Men hun opfører sig tit og ofte som om det er hende, som styrre hele stedet, og det kan godt være de andre vil føje sig, men det vil jeg altså ikke... Så længe jeg passer min hest, så godt som jeg gør. Så er der ingen som kan tillade sig, at blande sig ellers bestemme hva djeg synes der er bedst for lige min hest...


  • #43   21. mar 2010 jeg syntes du kører over stregen endnu engang, ved nu at begynde at fortælle os alle om hvor dårlig hun er til at passe sine egne heste..

    jeg syntes du har fået så rigelige svar på dit spørgsmål... at du bliver ved med at kører i samme rille, viser kun hvor umoden du selv er.

    venligst Jane


  • #44   21. mar 2010 jane S
    Må altså lige holde med trådstarter her.
    Hun skriver jo lige, at vedkommende PASSER sine heste og altså ikke er en dårlig ejer overfor sine egne dyr. Hun prioriterer bare anderledes end hvad andre måske gør.
    Det står da sort på hvidt i indlægget over dit!


  • #45   21. mar 2010 jane S
    Nu synes jeg du bliver lidt grov...
    Nu er du jo på samme niveau som du mener trådstarter er....

    Jeg mener stadig, at trådstarter ikke negativt ytrer sin mening om vedkommende, men bare ikke er enig. Kan slet ikke se, at hun hænger hende ud.


  • #46   21. mar 2010 Jane - jeg synes også du begynder, at blive presonlig, og det har jeg på ingen måde været... ej heller sagt nogle nedladende ting om hende eller andre med anden mening - ligeom du gør om os "pony-piger".

    Men jeg kalder mig gerne en pony-pige, hvis det er det jeg er... For jeg er stolt af den jeg er og det jeg gør. Så hvad jeg bliver kaldt, er mig fuldstændig ligegyldig...

    Jeanette... Tjaaa, mon ikke os "piger med pony" kunne blive en velfungerende lille klub... Sådan en helt uden de der erfarne og kloge voksne... smiley Undskyld - kunne altså ikke lade være... Synes denne tråd, er endt ud i noget der er helt til grin...


  • #47   21. mar 2010 jeg har slettet mit indlaeg da det imod min mening har virket stoedende.

  • #48   22. mar 2010 Fair nok Jane S.

    Karina og Kalle *KLØR *
    Ja tråden landede lige i en helt anden ende af byen....


  • #49   22. mar 2010 Karina og Kalle *KLØR *
    Du skriver bare i dit første indlæg at det er staldvagten der lukker ind / ud og jeg forstod bare at hun var staldvahten... men igen syntes jeg det er en lidt plat måde at reagere på fordi hestene står inde en enkelt dag.. i må jo tage en snak med damen og forlælle hende at i gerne selv vil tage stilling til jeres heste og ikk ønsker hun skal blande sig, men måske hun bare tænkte på at det var lettest også da smede kan dukke 1 time tidligere/ senere op end aftalt.. tror absoulut ikk det var ondt ment..


Kommentér på:
Hvad f.... bilder hun sig ind...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce