{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

S.O.S - alle med hms erfaring... {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at træne min venindes hest både fra jorden og ryggen... Den er knap syv, og har ingen respekt for mennesker.

Mit hovedproblem med den, er at den bare går ind i en, og overhovedet ikke il vige for tryk. Jeg kan fint få den til at bakke, følge efter mig og nogenlunde stoppe uden at gå op i nakken mig...

Men når jeg f.es vil have hende ud i longe, og tår ved hendes skulder, og vil have hende væk fra mig, så vadder hun direkte ind i mig, i stedet for at gå udenom mig.

Og når jeg står på siden af hende, og vil have hende til, at vige for mig, eller give efter for tryk, så nægter hun at flytte sig. Og om jeg så ligger alt min vægt, der er ingen reagtion...

Jeg vil rigtig gerne gå mere ud i naturen med hende, men frygter simpelthen, at hun render mig ned, hvis der skulle ske noget...

Nogen med nogle gode idéer til hvordan vi kan komme dette igennem nogenlunde smertefrit.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  S.O.S - alle med hms erfaring...
  • #1   26. mar 2010 Heii

Ved godt at Monty Roberts er lidt et tabu emne herinde smiley
    Men den grime han bruger "Dually Halter" den kan altså være en god hjælp i lige netop den situation du står i, såfremt man lære at bruge den korrekt.

• #2   26. mar 2010 jeg heg kun brugt dette 1 enkelt gang... så ved ikke om det vil kunne virke på ander heste end den jeg arbejdede med... men jeg havde et "bot-horn" købt i BR... dette brugte jeg nogle dage til at give et kæmpe trut hver gang hesten gik ind i mig... så snart den veg fra mig roste jeg og var hele tiden MEGET afslappet i mit kropssprog... det er MEGET vigtigt at øve sig lidt der hjemme med at give det "rigtige" trut... det skal være kort og "kontant" og i det hesten går ind i dig gør du dig "stor" + trut og hesten hoppede bagud og du var afslappet med det samme....

i hunde verden har jeg lært denne fremgangs måde... derfor var jeg også lidt skæbtisk for om det kunne bruges til hesten.... men efterhånden som jeg begyndte at mangle andrer fremgangsmåder besluttede jeg at prøve... der var ikke brug for mere end 3 trut så var hun kureret.... men hun reagere også meget kraftigt på lyde... sør for at havde hesten i en longe på et "lille" område... en roundpen er det bedste sted til det...

• #4   26. mar 2010 du skal tage og læse bogen hestepersonligheder af klaus ferdinand hempfling han tager lige det problem op i den bog og han er dygtig smiley du skal vise dig rank og i kontrol over for den vise den her er det dig der er føren lidt svært at forklare nærmere smiley

• #6   26. mar 2010 hehe det der med båthornet grinte jeg lidt af hehe, nej hvor ville jeg gerne havde set situationen, men min erfaring er at den hest har regnet ud hvad du vil have den til og den har regnet ud hvordan den stadig kan tage magten fra dig, jeg ville i givne situation blive meget sur og gøre som føre hesten simpelhent jage hesten ud af mit personlig rum med agresiv gang adfærd, jeg snakker ikke om jion up eller noget, men at du faktisk jager hesten ud af det personlige rum

• #7   26. mar 2010 Camilla - det med at jeg bare skal flytte den, når den går ind i mig, det kan du godt glemme... Får den GÅR seriøst ind i mig, som jeg slet ikke er der, og den er fuldstændig ligeglad med, at jeg står og skubber til den...

jeg øver meget det med, at det er er MIN zone, og her er du altså ikke velkommen, med mindre jeg byder dig ind... og det går også okay.

Hun er meget cool i sit hoved, men virker som en, der virkelg ikke har meget at "flytte rundt med". Hendes øjne er meget rolige, men virker tiltider som om hun virkelig ikke fatter en disse... Hun er en meget sød hest og der er intet ondt i hende. Men hun er ekstrem sværd t forklare noget...

vil lige undersøge det med Klaus Ferdinan, og se om der er oget der kan bruges...

• #8   26. mar 2010 Har du prøvet f.eks. at svinge tovet foran hende/imod hende for at flytte hende, når hun bare moser på? Det har jeg i hvert fald personligt haft stor succes med. smiley

• #9   26. mar 2010 Kunne det være fordi hun er en dame?

• #10   26. mar 2010 louise - ja, jeg kan næsten hoppe og virker som et monster - hun kigger bare og går videre...

Charlotte - ja hun er en rigtig dame, men dette er udover det sædvanlige... hun er direkte tilfare for mennesker nogen gange og det er ikke normal adfærd...

• #11   27. mar 2010 jeg har prøvet at købe en fløjte, og så vil jeg se om det vilhjælpe, at fløjte alt hvad jeg kan, hver gang den går ind i mig...synes da i hvert fald det er et forsøg værd...

Kommentér på:
S.O.S - alle med hms erfaring...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce