S.O.S - alle med hms erfaring... {{forumTopicSubject}}
jeg er ved at træne min venindes hest både fra jorden og ryggen... Den er knap syv, og har ingen respekt for mennesker.
Mit hovedproblem med den, er at den bare går ind i en, og overhovedet ikke il vige for tryk. Jeg kan fint få den til at bakke, følge efter mig og nogenlunde stoppe uden at gå op i nakken mig...
Men når jeg f.es vil have hende ud i longe, og tår ved hendes skulder, og vil have hende væk fra mig, så vadder hun direkte ind i mig, i stedet for at gå udenom mig.
Og når jeg står på siden af hende, og vil have hende til, at vige for mig, eller give efter for tryk, så nægter hun at flytte sig. Og om jeg så ligger alt min vægt, der er ingen reagtion...
Jeg vil rigtig gerne gå mere ud i naturen med hende, men frygter simpelthen, at hun render mig ned, hvis der skulle ske noget...
Nogen med nogle gode idéer til hvordan vi kan komme dette igennem nogenlunde smertefrit.
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 343
Ved godt at Monty Roberts er lidt et tabu emne herinde
Men den grime han bruger "Dually Halter" den kan altså være en god hjælp i lige netop den situation du står i, såfremt man lære at bruge den korrekt.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 8 Emner: 13 Svar: 66
i hunde verden har jeg lært denne fremgangs måde... derfor var jeg også lidt skæbtisk for om det kunne bruges til hesten.... men efterhånden som jeg begyndte at mangle andrer fremgangsmåder besluttede jeg at prøve... der var ikke brug for mere end 3 trut så var hun kureret.... men hun reagere også meget kraftigt på lyde... sør for at havde hesten i en longe på et "lille" område... en roundpen er det bedste sted til det...
jun 2009
Følger: 63 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 177
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
jeg øver meget det med, at det er er MIN zone, og her er du altså ikke velkommen, med mindre jeg byder dig ind... og det går også okay.
Hun er meget cool i sit hoved, men virker som en, der virkelg ikke har meget at "flytte rundt med". Hendes øjne er meget rolige, men virker tiltider som om hun virkelig ikke fatter en disse... Hun er en meget sød hest og der er intet ondt i hende. Men hun er ekstrem sværd t forklare noget...
vil lige undersøge det med Klaus Ferdinan, og se om der er oget der kan bruges...
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
dec 2008
Charlotte - ja hun er en rigtig dame, men dette er udover det sædvanlige... hun er direkte tilfare for mennesker nogen gange og det er ikke normal adfærd...
dec 2008
S.O.S - alle med hms erfaring...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside