Chipmærkning {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Man skal jo have chipmærket sin hest, og have pas til den nu. Det tror jeg alle er med på.
Jeg skal have opdateret Diablos pas, da det er grønt, og så skal han chipmærkes. Men idag var der en der sagde til mig, at begge dele SKAL være gjort inden jeg starter mit første stævne, hvilket jeg gør d. 10. april. Jeg tænkte bare "FUCK", for regnede jo med at det tog evigheder for at få passet opdateret, da det jo skal sendes ind til landscentret | heste. Chipmærkningen er jo ikke værre, end der lige skal kaldes dyrlæge ud.
Men så læste jeg inde på www.hestepas.dk, at heste gerne må deltage i stævner i Danmark, bare det er inden for den tidsfrist der er sat for at få opdateret passene. For Diablo har vi ind til d. 31/12 2011, så det er jo klaret.
Men jeg kan ikke finde noget om hvornår chipmærkningen skal være sket. Om jeg må starte inden jeg får ham chipmærket. For hvis jeg må det, tror jeg da jeg venter lidt med at få det gjort, så det ikke er så stressende.
Men er der nogen af jer der ved hvornår chipmærkningen skal være sket, og evt. har et link til hvor jeg kan se det sort på hvidt, så jeg har et godt argument, og selv har set det med mine egne øjne.
-<b>Rikke
maj 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 191 Svar: 845
maj 2008
maj 2007
Følger: 83 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.484
Så tror sagtens du kan starte, hvis bare du viser dette nummer :o)
Så er du i hvert fald på den sikre side.
maj 2008
Men der står ikke nogle steder, at de skal være chipmærkede, det er der bare nogen der siger, så jeg kan ikke finde ud af om de skal, eller ej.
maj 2007
Følger: 83 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.484
Det er det smarteste at få den chipmærket. For så man også på den sikre side med hensyn til medicin til hesten osv. En dyrlæge må ikke udlevere medicin til en hest der ikke er chipmærket.
okt 2007
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 3 Emner: 31 Svar: 135
feb 2007
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 3 Svar: 40
Chipmærkning