{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Pas for at kunne slagte.... {{forumTopicSubject}}

Hold kæft en latterlig regel, når hesten både er chippet, og har tavle, - så skal man alligevel vente 3 -8 ugerfor et pas, førend man kan slagte dyret.

Jeg er så uforstående overfor de regler, især når hesten er 10 år, og overgangsperioden slutter pr. juni-2011.....
Håber dyrlægen vil aflive ham uden alt det bøvl!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg har en hoveddør hvor låsen skal fikses , det samme ud til mit skur . 800 kr.
  • Trimning af levende hegn 2.400 kr.
  • Sætte lampe op i stuen 900 kr.
  • Hang a mirror on a concrete wall 500 kr.
  • Mount a few things (small wall shelf, two frames and a wall mounted shower) 900 kr.
  • Opsætning af mørklægnngsgardiner 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas for at kunne slagte....
  • #1   3. apr 2010 okay.. det lyder da vildt ... at man skal ofre penge på et pas til et dyr man ønsker aflivet (går ud fra at du har gode grunde til at han/ hun skal det)...

• #2   3. apr 2010 Ja, én ting er prisen for at skulle lave et pas, men ventetiden er op til 2 måneder på det skide pas...

Hesten er blevet mishandlet groft og er en meget stresset hest, og påtrods af 4 års forsøg på at få den til at slappe af, stresser den stadig max blot ved at gå på fold. Den er farlig for sig selv og sine omgivelser, så den skal ikke lide mere, den skal ha fred.

• #3   3. apr 2010 ja, så er det fanme også for galt at den skal vente.. kan ikke lade være med at tænke, at hvad hvis den havde brækket benet eller lignende og ikek var til at redde.. skal den så også ligge op til 2 måneder med et brækket ben inden den kan få fred... hvis den ike har pas... det er sgu for ringe...

• #4   3. apr 2010 Deres regler bliver da også mere og mere tåbelige!

• #5   3. apr 2010 Der kræves ingen pas ved aflivning, først hvis man vil lade den slagte.
    Hvis hesten lider, så er det da bare at ringe efter dyrlægen og få den aflivet. Godt nok får du ikke penge for den, men betyder det alverden med et dyr man er glad for?

• #6   3. apr 2010 bettina.. okay.. troede lige det også var dyrlægen der ville have pas på den før de aflivede...

• #8   4. apr 2010 Suzy - nu er hesten ikke min, - og ejer magter den ikke mere, og er blevet bange for den. Så derfor gør 2 mdr rigtig meget, desuden er det 2 måneders extra staldleje + udgifterne til passet.
    Zoo´en har også ventetid, da der er rigtig mange som gerne vil donere deres heste dertil.

Og hvis du gad læse indlægget, står der også at han bliver aflivet.

Camilla - kravet om passet ved aflivning kommer også, ALLE heste skal have pas i 2011, og man kan/må intet gøre (sælge/aflive/slagte) uden det...

• #9   4. apr 2010 ja vidste godt at kravet kom... og at passet bliver en nødvendighed... anede bare ikke at det allerede stod sådan til...

• #10   4. apr 2010 Nej, jeg var os noget chokket over at det endnu ikke er et lovkrav for præcis den hest grundet overgangsperioden, men alligevel ey krav ved slagtning?? Det virker enormt debilt...

Kommentér på:
Pas for at kunne slagte....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce