{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Puh. Den svære beslutning! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Har lige brug for jeres mening - selvom min beslutning egentlig er taget..
Jeg har 2 chinchillaer, Joanne på 5, Jon på 8 år. Jon er blind på det ene øje, pga grå stær, og er ved at blive blind på det andet også. Han klarer sig ganske udemærket.
I dag fik jeg så et kæmpe chok! Jeg kommer ud for at kigge til dem, (de står i et stort bur ude i mit bryggers) og opdager så at Joanna har en stor byld på kinden. Jeg så det ikke i går, og havde hende ude og kæle med hende et par dage siden. (I går kan hun dog have kigget ligeud, da jeg tjekkede dem, og derfor har jeg ikke set bylden før i dag) Jeg tog hende straks ud, og undersøgte hende, og bylden er blød. (Nærmest som en vabel) Fik også et chok, for i løbet af en 4 dage er hun blevet MEGET tynd. Hun har altid været lidt tyndere end Jon, men kunne mærke ribben, og den store bakkeknogle.)
I dag har jeg så fodret med luxusfoder (noget de tager på af), Ekstra bløde guffer, kamileblomster, brændenælde osv, og Joanna spiste, hun spise dog langsomt, og ville gerne have rosiner.

Kontakter self dyrlægen, men da hun spiser og er ellers er frisk nok venter jeg til tirsdag, så jeg ikke skal til vagtdyrlæge med hende.
Har været inde og læse om det, og i følge dyrlægernes hjemmeside omkring sygdomme, kan det måske reddes, men så skal hun være på antibiotika resten af sit liv, og skal igennem en del smerter, - måske bliver hun rask så.

Selv føler jeg det ville være mest humant at aflive hende, ønsker ikke at hun skal gå igennem en masse smerter (og nej, det er ikke pga pengene til en operation! - Dem har jeg i banken)
Men hvis jeg afliver Joanna er jeg nødt til at aflive Jon også. De kan IKKE undvære hinanden, de sidder og putter hele tiden, Joanna hjælper ham hele tiden også..

Hvad synes I?
Bør jeg give Joanna en chance? Chancen er der, men den er lille.
Eller burde jeg aflive hende, og samtidig aflive Jon, som egentlig er frisk nok, men er blind på det ene øje, og kan ikke klare sig selv..?
Eller som tredie mulighed kun aflive Joanna, og Jon kommer til at være alene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puh. Den svære beslutning!
  • #1   3. apr 2010 Det kunne måske lyde som en tandbyld, det kunne også forklare vægttabet. Jeg ville bestemt spørge dyrlægen, jeg synes de er meget bedre end os selv til at se objektivt på sagen:-) Jeg har to chinchillaer på 6 år, og de får regelmæssigt tjekket tænder, den ene får faktisk tjekket tænder hver 3. måned, det er desværre de ting der følger med gamle dyr, for det er møgdyrt.

  • #2   4. apr 2010 Er vild forundret over du vil vente til tirsdag med en byld. Bylder gør så afsindigt ondt, og skal behandles med det samme.

    Jeg har selv haft vhinchilla. Er det en byld, skal hun da kun have antibiotica nogle dage ( 10-14 dage) og ikke resten af hendes liv.
    Men vent ikke med dyrlæge til tirsdag. Ville du mon også vente, hvis det var dig selv?


  • #3   4. apr 2010 Jeg har skam ringet til vagtdyrlægen smiley
    (Havde ikke tænkt på før, men efter det I har skrevet, gjorde jeg. Vil jo ikke have at hun lider)
    Han sagde at jeg skulle vente til min egen dyrlæge åbnede (Sædding Dyreklinik) Han mente ikke at hun led, eftersom jeg kunne fortælle ham, at hun leger med Jon, spiser (dog laaaangsomt, men har givet hende specialfoder nu, der er blødt og sundt), bader i sand osv. Fuldstændig sig selv.
    Han sagde også at jeg skulle forberede mig på en aflivning, da det er svært med så små dyr (med instrumenter osv) smiley


  • #4   4. apr 2010 Se hvad dyrlægen siger til det, det kan være det er noget helt andet som sagtens kan korers (staves)
    smiley


Kommentér på:
Puh. Den svære beslutning!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce