{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

lige et hurtigt ? om dækken {{forumTopicSubject}}

min fjordhest går med 100 grams dækken nu i de her dage med så godt et vejr ville jeg så kunne tage det af ham om dagen eller hva han er jagt klippet
det vil blive kl 7 om morgnen jeg ville tage det af ham er det for koldt i nu håber på et godt svar er første år jeg har dækken på og vil helst undgå han bliver forkølet
hilsen maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lige et hurtigt ? om dækken
  • #1   10. apr 2010 nogle ude ved os er allerede begyndt at tage dækkenet helt af. tror ikke der sker noget ved det ;). evt. tjek om det kommer til at regne, hvis ikke så ta' det bare af.

• #3   10. apr 2010 herude er vi begyndt at tage dækner af.. dog ikke min hoppe som er meget kortpelset og skal tage nogle kilo på.

• #4   10. apr 2010 min går kun med regndækken nu

• #5   10. apr 2010 Den mest kortspelsede hest ude hos mig, fik smidt dækkenet af i formiddags, så det må vel ved at være tid. (:

• #6   10. apr 2010 Vores er også smidt nu....

• #9   10. apr 2010 Min er klippet over hele kroppen, men hun går stadig med 150g, det er en meget kold vind, så tør ikke tage det af hende.

• #10   10. apr 2010 Jeg ville tage det af nu, og så hvis det skulle give regn i en af de nærmeste uger ville jeg give den et almindeligt regndækken på uden fór xD

• #11   10. apr 2010 tak for jeres svar han er jagt klippet så det er hen af siderne og foran og skulderne hvor han er klippet han blev sidst klippet den 30 dec
    vil det sige han godt kan stå i stalden om nattet uden det vil tage det af ham i morgen også vente med at give ham det på til onsdag hvor der vidst kommer regn eller vil han godt kunne klare sig vis det regner lidt vil jo ikke have han bliver forkølet har stævner næste weekend
    kunne mærke han var varm inden under dækenet i dag han svedte ikke men han var bare varm derfor tænke jeg om det var en mulighed at lade ham slippe for det
    men tak for jeres svar nu er jeg mere overbevidst om jeg tør gøre det

• #12   10. apr 2010 okej tak der er en okej temp i stalden den er ikke så stor så det holder på varmen

• #13   11. apr 2010 Hvis din hest kun er jagtklippet, så ville jeg ikke tøve med at tage det af... Temperaturen har nogen dage været oppe på 16-18 grader!!! Det er altså pænt lunt. smiley

Min hoppe har kun gået med et 100 grams regndækken hele vinteren og jeg tog dækkenet helt af hende for 14 dage siden og hun kan sagtens holde varmen. Faktisk er hun begyndt at fælde endnu voldsommere siden dækkenet røg, så det er vist ved at være dækken-fri-tid.

Hvis de lover voldsomt skift i vejret eller meget regn en dag, så kan du jo bare putte det på den dag igen.

Jeg har oplevet at der er MANGE heste der stadig står med dækken rundt omkring... Her snakker vi stadig vinterdækner... Hvis du spørger mig, så ligger det på grænsen til dyreværnsloven... Vi andre tager også en tyndere jakke på, men hesten... næh... Den får lov at svede tran... smiley Og den er trods alt bedre rustet til udeklima end vi er... Og så kan man undre sig over, at disse heste-ejere ikke kan forstå at deres hest får knopper og sår i pelsen.... Hmm...

• #14   11. apr 2010 der er ingen ude ved oz der har fået det helt af endnu, synes vinden er kold og det er ikke godt til deres nyre, skiftede fra vinter dlækken til 150 gr og min frøs så nu går han med 200 gr. og så længe det blæser sådan får han det ikke af, gider ikke have en syg hest., eller en hest med spændinger fordi det er for tidligt, men min er oz klippet og meget korthåret smiley

• #15   11. apr 2010 Tanja L
    Sådan er det også med min. Eller hun fryser ikke med 150g.

• #16   11. apr 2010 okay synes selv det er for tidligt for min, men hestene er jo vidt forskellige, men som sagt vinden er stadig kold, skridter oz stadig med lændetæppe

• #17   11. apr 2010 Tanja
    Ja, de er meget forskellige. Min er også islænder, og hun har jo også manen til at varme.
    Jeg skridter også stadig med lændetæppe.

• #18   11. apr 2010 he he troede kun det var mig der stadig red med tæppe GG
    står selv på en islænder rideskole og de har ikke haft dækner på så de ligner total en uldtot smiley

• #19   11. apr 2010 har taget dækkenet af ham i morges han så ikke ud til at fryse da jeg kom der ud her i eftermiddags tvært i mod har det dog klar vis der begynder at regne for meget skal jo ikke tage for store chanser
    tak for jeres hjælp alle sammen

• #20   11. apr 2010 Tanja L
    Der hvor jeg er på efterskole, der rider alle stadig med tæppe, og ingen har fået dækken af endnu.

• #21   11. apr 2010 min går også udeb dækken nu.

• #22   11. apr 2010 Min står med dækken om natten, for de står i løsdrift og kan se på halmen i løsdriften de ikke ritig står inde om natten.
    Men de dage der er lunt og ikke blæser så meget står han uden dækken om eftermiddagen, tør ikke tage det for hurtig af da han er en ældre herre på 21 år.

Kommentér på:
lige et hurtigt ? om dækken

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce