{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

First Horse forsikring? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med det selskab? Jeg overvejer kraftigt at flytte min hoppes forsikring til det selskab. bl.a. pga. en højere dækning ved tab af foster/føl, en billigere udbetaling på sygeforsikringen, PLUS en særlig kolikdækning der dækker akut kolikoperation og transport til dyrlægen i tilfælde af, at sådan en operation bliver nødvendig.
Men er der ellers nogen der kan sige noget godt/dårligt om dette selskab?

Mvh. Kirstine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  First Horse forsikring?
  • #1   19. apr 2010 Jeg får ikke Tölt, så jeg aner det ikke smiley
    Hjemmesiden er www.firsthorse.dk


  • #3   20. apr 2010 Ja det ser interesant ud. Nu fik jeg så lige kigget på min egen (dansk hesteforsikring) de har lagt selvrisiko på sygeforsikringen på islandsheste. Det har der da ikke været tidligere? Nogen der har bemærket det?

  • #4   20. apr 2010 Det betyder fx. at hvis man har en skade er der et vist beløb man selv skal betale, før forsikringen hjælper til.
    Det vard er ikke på min sygeforsikring for islænder da jeg tegnede den, men det kan jeg se at der er nu!

    Det er fx. meget almindeligt på bil og indbo forsikringer.


  • #5   20. apr 2010 Jeg har 7-9-13 aldrig haft brug for min sygeforsikring, men min mor har aldrig før skulle betale selvrisiko ved DH.. De har oven i købet hævet beløbet for sygeforsikringerne til 1340 frem for de 950 det plejer at koste.. Jeg har valgt at skifte til FH fordi sygeforsikringen er billigere, og at de ikke kræver en selvrisiko på sygeforsikringen. Jeg har været kunde ved DH i efterhånden 5 år, og jeg har ikke fået noget brev om prisstigning eller indførelse af selvrisiko.. Så jeg er faktisk en smule utilfreds med DH lige nu..

    Nicole* selvrisiko vil sige, at du altid skal betale et vist beløb af dyrlægeregningen - i DH's tilfælde 450 - før de går ind og tilbagerefunderer de 80% af resten af beløbet. Hvis du nu eksempelvis får en dyrlægeregning på 3500 skal du betale 450 og så vil DH dække 80% af de sidste 3050, imens du ved FH får refunderet 75% af hele beløbet på 3500. Så ved DH skal du betale 1060 af dyrelægeregningen imens du ved FH skal betale 875 af regningen.


  • #6   20. apr 2010 Det er også meget almindeligt, at man skal betale hele dyrlægeregningen, og så sende kvitteringen ind til forsikringsselskabet, der så refunderer imellem 75-80% af beløbet, alt efter hvilket selskab man har hesten forsikret i.

  • #7   20. apr 2010 Dét er det! Så det er bare SÅ vigtigt, at have de heste ordentligt forsikret! Jeg har også valgt at forsikre mit eget kadaver med i købet, så der bliver udbetalt et vist beløb, hvis jeg enten dør eller bliver invalideret, imens jeg har med hestene at gøre.

  • #8   21. apr 2010 Jeg erindre heller ikke at jeg har modtaget noget om vilkårsændringerne hos DH. ØV. overvejer meget at skrifte, det er trods alt mange penge det kan dreje sig om i længden.

    Nogen erfaringer med FH omkring sygeforsikring? Nogen der har brugt deres aktivt endnu?


Kommentér på:
First Horse forsikring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce