527 visninger
|
Oprettet:
Bange for de andre heste.. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg står med det her problem.
Min hest er bange for alle de andre heste når jeg rider på hende. Jeg ved virkelig ikke hvorfor, for hun er aldrig blevet sparket eller redet ned. Og det bliver værre for hver gang jeg rider, hun stopper brat op med det samme der kommer en hest forfra, og så bakker hun bare som ind i helvede, og jeg kan virkelig ikke få hende til at lade være.
Har virkelig prøvet alt
Men hvad kan jeg gøre? Der er INTET der hjælper.
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Det vi gør er at ride lang fra de andre, når den så er lige glad med det, så ellers tættere og tættere. Prøv hvis du træner med et par veninder, så mens de skridter, så trave du fordi både samme vej og i mod, for at vise den, at der ikke sker noget og at de andre heste ikke gør noget..
Hvis du rider med mange, så gør dem opmærksom på det - så i ikke får en ridetur med mange stop. :o)
Håber du finder en løsning..
maj 2005
Følger: 187 Følgere: 177 Heste: 1 Emner: 138 Svar: 2.463
Ved virkelig ikke hvad je skal gøre..
Men tak.
maj 2005
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
jeg gjorde det at jeg stilte mig på midten så han kiggede på den linje de havde mellem springene og så han stod med siden til dem, så de løb foran ham. på den måde kunne han hele tiden se dem og samtidig ride forbi ham uden han panikkede. og lidt efter lidt drejede jeg ham bare så han tilsidst stod med front mod dem som da han panikkede første gang
men det korte i det lange er, find en måde hvor hun ikke gør det, og så langsom gå hen imod at i kan ride mod hinanden.
du skal jo også tage hensyn til at de kan have noget indbyrdes på folden, som kan gøre at hun stopper så brat op..
evt skal folk holde bedre afstand til dig, og ellers få en til at trække hende mens du sidder på hende, så når hun slapper af skal personen slippe hende men stadig gå samme sted, og så går personen langsomt længere og længere fra hende, så hun finder støtte i personen men langsomt vænner sig til at gå selv. tilsidst burde personen så kunne stå helt inde på midten og derefter slet ikke være der..
og så husk TÅLMODIGHED :).. spænder hun pludselig op, så gå hellere et skridt tilbage i jeres træning, end at prøve at "tvinge" hende videre
godt nok lidt langt, men håber det kan hjælpe
maj 2005
Men det med at folk skal holde afstand, hvis de rider inde på midten, og jeg rider på hovslaget bliver hun det også D:
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
maj 2005
Og på folden er det hende der bestemmer.
Bange for de andre heste..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside