{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brogede dressurheste.
  • #1   20. apr 2010 i mod de kan vel det samme hvis man rider dem op;)

• #2   20. apr 2010 Har de da det? smiley
    Jeg er totalt skudt i rødbrogede heste! smiley

• #3   20. apr 2010 Ja, jeg er meget inde i dressurverdenen, da jeg har en del voksne venner og veninder, som rider på højt plan.
    De kalder dem køer med sadler på osv. - og siger, at de ikke har samme gangartsformåen osv. som andre heste..

Det er derfor jeg syntes det er så mærkeligt, for, hvorfor skulle de ikke ha' det? :-S

Jeg er helt vild med brunbrogede smiley

• #4   20. apr 2010 Jeg er helt skudt i de sortbrogede xD

Men jeg tror det er fordi man sjældent ser dem. Brogede hesten med ordenlige gangarter, god bygnig osv. kan sagtens komme op og gå:) Men der er bare set nogle mindre gode, hvlket kunne være grunden:)
    Derudover kan deres pletter godt få dem til at se uharmoniske ud, hvis pletterne sidder 'forkert' smiley

• #5   20. apr 2010 Fordi den gamle forestilling af en dressurhest var rød, brun eller sort, gerne med 4 sokker og en lang blis smiley

Der er brogede dressurponyer der går DM osv, men tror ikke rigtigt jeg har set en broget GP-hest, hvilket er en skam smiley

• #7   20. apr 2010 jeg er i den grad i mod. Hver gang jeg ser en broget hest på stævnepladsen måber jeg smiley de er så flotte især de sort brogede smiley

• #8   20. apr 2010 Jeg er imod alle dem der siger at der er nogle heste der ikke dur til at gå på dressurbanerne, f.eks brogede heste, og koldblods heste, alle heste kan komme op og gå på et højt plan, og jeg synes det er super godt at se at der er flere og flere der kommer på dressurbanerne med koldblodsheste, især fjordhestene er begyndt at komme mere til, og jeg synes at brogede heste er rigtig flotte, og jeg ærgrer mig over at der er så mange der kigger ned på dem...

• #9   20. apr 2010 Fimse
    - Det er jeg så lidt uenig i smiley Langt de fleste koldblodsheste er for korte i ganacherne til at kunne samle sig ordentligt, uden at få vejrtrækningsbesvær.
    Og deres kroppe er ikke byggede til at kunne gå de højere øvelser sam piaff og passage - samlingsgraden er ofte også for meget for dem smiley

• #10   20. apr 2010 MKN
    Og derfor skulle jeg have uddybet mig noget mere, self. skal hestens bygning også kunne følge med, som du selv siger hvis hesten er for kort i ganacherne, skal man jo nok ikke sigte efter de helt store klasser hvor hestens samling betyder utrolig meget, da hesten jo så får vejrtrækningsproblemer. Man skal ikke stille urimelige krav til sin hest, hvis den ikke har bygningen til at gå i en høj samling, så skal man ikke forlange af den at den SKAL.

• #11   20. apr 2010 Synes også det er trist, især fordi jeg selv rider broget.
    Men ofte får man blikke på stævne pladserne, og en god kommentar med på vejen, både af dommere og deltagere, så jeg tror bestemt vi er på rette vej mht. hvad der er rigtigt og forkert farve mht. heste smiley

• #12   20. apr 2010 Jeg eeeeeeeeeeelsker brogede heste og ponyer!:D Har intet i mod dem.

• #13   20. apr 2010 Jeg tror at det var det Katja også var inde på, at det handler om samg og behag. Er man generalt ikk åben overfor de 'anderledes' så bliver man lidt negativ;)
    Og hvis man ikke kan lide de brogede, de store, de små osv:)

• #14   20. apr 2010 Det er jo ikke farven der bestemmer værket, vel? :0)

Men synes aldrig jeg har set malede heste i de høje dressurklasser for hest, dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men tror bare at størstedelen af dressurheste på højt plan er noget i retning af dansk varmblod. Det har jo intet at gøre med at man ikke kan ride dem op til at kunne gå de høje øvelser, for det kan man jo godt. Ikke noget jeg umiddelbart ved ret meget om, men som udgangspunkt synes jeg at langt de fleste brogede heste ikke er så godt sat sammen ridemæssigt, måske fordi avlen ikke vægter det ligeså højt som avlerne af DV.

• #15   20. apr 2010 Selv er jeg helt forelsket i alt der er broget, og har også selv en dejlig Pinto..
    og der er nogle der mener at man er "useriøs" når man rider borget heste, eller at det ser "useriøst" ud at hesten har mere end en farve..
    der er også nogle dommere der "ser Sort" på brogede heste. og der er jo lidt sur Røv..
    men der er vel ikke noget i vejen for at brogede heste kan gå høj dressur..
    nu kan jeg self. ikke lige huske hvem der er, men der en eller anden mandlig top rytter i spring, der har en helt fantastisk Broget hest.. så hvis brogede heste kan gøre det godt i spring, så hvorfor ikke i dressur. ?

• #16   20. apr 2010 ~$igne & Vivaldi ~Styre For vildt... XD <
    Det er Play Boy ;-D

Katja & Fimse
    Jeg gik bare udfra emnets 'niveau' smiley
    Self. kan de sagtens samle sig, men ikke højere samling smiley

• #17   20. apr 2010 Altså nu rider jeg selv broget pony i dressur, og jeg har ALDRIG oplevet at vi er blevet bedømt ned af den grund.. Jeg får altid kun positive kommentarer i forhold til hans farve.
    - For at være ærlig tror jeg ikke der er nogen dommer der bedømmer ned af den grund.. Eller også har vi bare været heldige smiley

• #18   21. apr 2010 Katja: Ja samling kommer bagfra, men det er jo ikk samling hvis det bagfra ikke 'svarer' forfra;) hvis hesten ikke har ganachefriheden kan den få klemt luftvejene ved for høj samling. Men det er jo rigtigt nok at samling er bagfra:)

• #19   21. apr 2010 elsker broget heste smiley
    Har os selv en men han er godt nok springpony smiley

• #20   21. apr 2010 Jeg kom netop tila t snakke om konkurrence dressur, da indlæget jo handled eom at man så få brogede heste, koldblods osv. på konkurrence banerne. Hvis man tilpasser 'lod-planet' til hestens muligheder under træning osv, så er jeg helt enig med dig:)
    Det var i samligning med konkurrencerne:)

Kommentér på:
Brogede dressurheste.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce