{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Nye pas regler... Igen..!! {{forumTopicSubject}}

Ja, der var jo kommet de her famøse regler om at heste med udelandsk pas, skulle blive besigtig af en dyrlæge og sendt papire ind til landskontoret for heste.
Her pr 1. maj har LH så fundet ud af at der er ALT for mange udenlanske heste i DK, så det er et kæmpe arbejde...
Nu skal heste med udenlandske pas bare registreres i Dansk Ride Forbund, for ca 200 kr.. dette kan gøres på deres hjemmeside, uden at passet skal sendes ind.
Flot siger jeg bare... Så har man betalt sindsyg mange penge for at få dyrlæge ud, indsende pas, betale LH ect ect...
Man føler sig lidt til grin. De penge kunne da godt have været brugt et andet sted...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye pas regler... Igen..!!
  • #1   11. maj 2010 Ja jeg syntes simpelhen også der er så meget bøvl med det. Og ringer ind med ? bliver man sendt fra den ene til den anden, uden man ender med det svar man søgte......

  • #2   11. maj 2010 Hmm her kan jeg være med.
    Jeg har lige købt en belgier hoppe på knap 15år med hollandske papirer.
    Hun skal så omregistreres på LH men hendes papirer skal sendes til holland for at få lavet pas.
    Hun har været i Dk fra hun var 2 mdr.
    ØHHHHH


  • #3   11. maj 2010 Puha.. godt at vide.. får nemlig to spanske damer hjem snart..

  • #4   11. maj 2010 Papir og birukarti. uhyggeligt at de laver alle de love uden at gennemtænke dem. kan godt forstå hvis du ikke er tilfreds, for lyder til at alle som har været obs på reglerne netop er blevet straffet.
    død unfair, utroligt der skal være så mange regler, det skulle jo gerne være hyggeligt at have hest.


  • #5   11. maj 2010 det er herre træls når de ændrer på reglerne, men til gengæld så vis ikke det er en hest med papirer som er super gode, så kan man faktisk få et pas uden afstamning til næsten ingen penge. (såfremt hesten er chippet)

    -og det kan da godt være det er øv med al den registrering, men faktisk er det ingenting ved siden af den registrering der er ved. f.eks. kvæg. -en kalv skal være mærket og registreret inden den er 5 dage gammel, ejerskifte, eller f.eks. flytning til andet matrikelnummer skal også meldes indenfor 5 dage, og med anført dato for hvornår hvad er foregået. -der er papirarbejde, og det gør faktisk bare at man har større chance for at vide hvor og hvor mange dyr der er rundt omkring, og man har registrering af hvilke dyr der er behandlet med hvad.


  • #6   11. maj 2010 Vær kun glade over det bliver billigere fremover...istedet for dyrere smiley

  • #7   11. maj 2010 jeg må indrømme jeg er ret glad for at der kommet nogle regler om pas og registrering, vi bliver nødt til at vide hvor mange heste der er i dk hvis der udbryder en epidimi.
    At ikke alle regler omkring det er så gode eller gennemtænkt er desværre en ting man må have med


  • #8   11. maj 2010 Nu spørg jeg måske dumt - men skal lige have det skåret ud i pap smiley Jeg er ejer af en American paint horse der er registreret i usa og som har amerikanske papirer... vil det sige at den bare skal registreres og ikke have lavet hestepas?!

  • #9   12. maj 2010 Min søster har lige købt en amrikansk miniature som skal have lavet passet i USA for dereft.at blive reg.på Landskontoret for heste.
    Hvis hun så sælger hesten og ejerskiftet skal skrives under og stemples
    skal ejerskiftet til USA for at blive ændret.
    SYNTES SKU DET ER ÅNDSVAGT.

    Mange Hollandske miniaturer er solgt til DK og videre ud i landet uden ejeskifte,de skal også tilbage til Holland for at få lavet ejeskifte nu.
    Min egen miniature er en af dem.


  • #10   12. maj 2010 Jeg har intet imod reglerne for heste bliver strammet.. Men at os der følger reglerne bliver "straffet" ved at betale dobbelt op.

    <b>tina M<b>
    Nogle udenlandske pas skal ikke sendes til det oprindelige land. Det står på en af de første sider, om passert gælder for ejerskifte.

    <b>Annemarie Hulehøj "<b>
    Det bliver da ikke billiger for mig, når jeg kommer til at betale dobbelt op.


  • #11   12. maj 2010 Det grænser sig jo nærmest til at være noget svineri.
    De burde sende jer en eller anden lille ting, som "undskyld ulejligheden". Ellers kan de da være sikre på at vi bliver flere og flere der liiiige trækker den så lang tid det er muligt fremover.


  • #12   12. maj 2010 hov, sorry for den fede skrift...

  • #13   12. maj 2010 Hej Tina.
    Min quater horse har jeg dansk pas på. Jeg gik dyrlægen til at chippe ham og laver nogle papir på ham, det sendte jeg så til LH. plus hans org.
    amerikanske papirer. ( dem for man igen)
    HIlsen Gitte


  • #14   12. maj 2010 Jeg har ikk pas på min - Det kommer der ikke automatisk på paint og quarter fordi de er registreret i usa... der ustedes bare et dokument...

  • #15   12. maj 2010 Hvorfor bliver det dobbelt så dyrt for dig fremover?

  • #16   12. maj 2010 Annemarie Hulehøj "

    det bliver ikke dyrere fremover, men her og nu, har jeg jo betalt.. Det koster næsten 40 kr bare at sende passet...



  • #17   12. maj 2010 Hej Tina.
    Det er også der for jeg har sendt det ind så jeg kan få et pas.


Kommentér på:
Nye pas regler... Igen..!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce