{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

trailer problem!! {{forumTopicSubject}}

min hest vil ikke i traileren..

hun standser 4 meter inden traileren og hvis vi så endelig får hende hen til traileren og benene op på pladen begynder hun at stejle helt vildt..
og vi har prøvet alt f.eks. at lokke hende med mad og sætte longe på traileren men intet hjælper ??

har i nogle gode råd til hvordan man lærer hende at gå i trailer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trailer problem!!
  • #1   14. maj 2010 har fuldstændig samme problem,..:(

  • #2   14. maj 2010 det er bare træls .. hun syntes også lige hun skulle sparke mig.. så hun ramte mig lige på hoften så kan næsten ikke gå.. så håber da på der er nogle som kan give nogle gode råd..

  • #3   14. maj 2010 gi hende hovedtøj på, og hvis hun vil stopppe inden traileren så blev ved med at gå og gå og gå så hun kan stoppe og hvis du kan se hun skal til at stejle trykker du ned i bidet så hun ikke kan. når hun er i tralieren så skal der være en ti lat lukke med det samme. men du forkæler hende med mad. når der er lukket bagved tager du hovedtøjet af og giver hende grime på og binder hende fast.


    undskyld det blev så langt:)


  • #4   14. maj 2010 hvor i soenderjylland bor du ?? smiley

  • #5   14. maj 2010 okay tark for jeres råd.. det prøver jeg i morgen og så ser vi om det hjælper smiley

  • #6   14. maj 2010 i fole tæt på gram

  • #7   14. maj 2010 okay desvaerre for langt vaek, kunne ellers maaske have hjulpet dig og din hest da jeg her i usa arbejder med 'problem' heste smiley

  • #8   14. maj 2010 Du skal tage en af hesten "hestepærer" og give hesten den i munden og træk.

    Det lyder ulækkert, men det skulle virke.


  • #9   14. maj 2010 Jeg gjorde det med min at jeg satte en trailer på marken så den selv kunne gå op i i den.. så lå jeg wrap deroppe den stod på marken i 4 dage så har der aldrig været noget problem siden

  • #11   14. maj 2010 Alle de der ting lyder godt nok voldsomt! smiley

    Giv dig god tid. Brug lang tid på at vende hende til at gå tæt på traileren. Start fra bunden af. Og som hun efterhånden kender traileren, så få hende til at røre den med den ene hov, og giv så en godbid. Når hun så gør det igen, giver du hende en godbid en gang til. Sådan fortsætter du til at hun finder ud af at hun skal gå op i traileren for at få en godbid smiley


  • #12   14. maj 2010 Lyt Til Jannie L!!! Det er mit råd. Jeg har prøvet en del ligende med min hest og har nogle råd som er på hestens primisser. Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har lyst. Gerne over pb
    Min egen personlige holdning til det de andre beskriver er at det bare udskyder problemet.

    Mvh
    Malene


  • #14   14. maj 2010 Jeg har en hest med samme problem med det er løst nu. . .
    man skal ikke tage noget hen over hovedet på den, selvom det beroliger ville du jo hellere ikke synes det er fedt vis du ikke vidste hvor du var eller hvor du skulle hen.

    Man skal prøve at se om man skal se det fra hestens side.

    Vi har kæmpet med min i 3 år og så kommer natashca med sin hest og de bliver rigtig gode venner vi stiller Natschas hest (mazel) op i trailern først og min hest går lige op, jeg skulle ikke engang gå med.

    Vis din hest har en rigtig god kammerat der bare går lige op i tarileren så stil den op først og se hvad der sker, for der er ingen der vil et sted hen helt alene når man ikke er glad for at køre i forvejen.

    Det er bare et råd.
    håber det virker, vis du prøver det smiley


  • #15   14. maj 2010 min mor hiler på heste så hun kan hile på din hest inden traileren og efter en times tid vil den gå op måske skal der længere tid til men min mor hilede for et par dage siden en hest der var halt og det er den ikke mere og det var efter hun havde hilet på den to gange på en uge altså den havde været halvt i en uge (den havde vrikket om ude på folden og var blevet halt)

  • #16   14. maj 2010 tag dig god tid dog mener jeg ikke flere dage , det tog 2 til 3 timer al lære min hingst at gå op, det var min søn som tog sig af denne opgave han har de kræfter til at holde hans hovde nede og han fik ikke lov til at stå og kigge efter at han havde set og lugte til rampen. Skulle den begynde at bakke så skal du bestemme at den bare bliver ved med at bakke bare bak og gå så frisk frem med hende , måske skal du ha en anden til det efter at hun har fået lov til at bestemme over dig smiley håber det kan hjælpe din hest og dig..

  • #22   19. maj 2010 Prøv at få en ud og træne hende.
    Min er ved at lære det, med rebgrime og horsemanship tov. Det fungerere skide godt - og han var på samme måde som din.


Kommentér på:
trailer problem!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce