380 visninger
|
Oprettet:
Lidt foder hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige flyttet min islænder til et nyt sted.
Det er en islænder hoppe i godt stand, ikke fed, men til den tykke side. Hun er 10 år, og bliver her i eksamens tiden kun redet i weekender.
Hun får masser af wrap smidt ind to gange om dagen.
Der hvor hun står har de Videbæks Fiberblanding, hvor hun skal have ca 1 liter om dagen.
Lyder det fornuftigt nok?
Jeg er bare lidt i tvivl, om hun vil blive alt for fed af det, nu når hun ikke bliver redet.
sep 2008
Følger: 55 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 180
wrap er nr 1 til at fede, så måske skulle der skrues lidt ned for det istedet og tilbydes evt frøgræshalm eller alm halm som erstatning for noget af det..
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 68 Svar: 1.658
Det er ikke muligt med bare vitaminer, da det ikke er noget de har på stedet. Hvis jeg så selv køber, kan jeg ikke være sikker på, at de vil give hende det hver dag. Og jeg går på efterskole, så kan kun være hos hende i weekender.
* Mette Guld *
Det er det der står på sækken, at en pony på ca 300 kg skal have, for at være dækket ind, så det passer nu meget godt
Jeg vil ikke fodre min hest med halm, da det da først er der hun virkelig bliver fed.
Og frøgræs er desværre ikke muligt.
Så meget wrap får hun vidst heller ikke, jeg tror det passer meget godt i mængden
jul 2008
Vom er for mig mindst lige så træls..
Jamen spørgsmålet er, om hun vil blive rumle fed af det, så jeg er tvunget til at finde ud af noget. Evt ikke give hende andet end wrap.
jul 2008
Hun har gået hele vinteren, hvor hun har fået hø ad libitium + 800 g af en müsli blanding til varmblodsheste + vitaminer. Hun har ikke været for tyk.
Hmm, masser af wrap, jeg ved ikke helt, hvor meget det er. Altså vi har de der store baller med wrap, og hun får ca det der svare til en skive to gange om dagen.
Hun får ikke græs. Med mindre jeg lige trækker hende et sted, hvor der er græs, og jeg så står med hende i et kvarters tid (:
Lidt foder hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside