507 visninger
|
Oprettet:
Lære at stå bundet... {{forumTopicSubject}}
Hvordan og hvornår begynder I at træne jeres føl til at stå bundet?
Ser frem til Jeres gode erfaringer så jeg kan give mit føl den bedste oplevelse fra start....
nov 2008
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 287
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Jeg tænker på hvordan binder du din op, er det i begge sider eller ved en bom, har du bundet rebet eller er der bare snoet rundt om så du hurtigt kan lade føllet komme fri hvis den skulle begynde at trække tilbage hvilket jo ikke er så godt for dens nakke?
aug 2007
Kære De sejeste Fjordbasser
Jeg har altid være meget forsigtig med at lade de små føller få for meget træk i nakken, de er meget bløde og vi kan ødelægge meget, og derfor er jeg også mest bekymret ved at den skulle panikke og hive sig tilbage og ødelægge noget i nakken frem for at den kan komme fri......
Jeg har endnu ikke prøvet at binde hende op men det er vel bare at få prøvet det af og håbe på det bedste?
aug 2007
nov 2008
aug 2007
Tog hoppen og bandt til bummen udenfor stalden og hentede føllet som pænt fulgte med i snoren (vi øver os) og stillede hende ved siden af og bandt hende til bummen uden problem og mine bekymringer for at hun skulle stejle op og trække sig tilbage var slet ikkenødvendige for hun stod bare stille og nød at blive nusset og striglet samt fik trænet at løfte hovene jamen man er jo så stolt
Så det er bare om at få trænet hende hver dag så det er helt naturligt for hende fremover........tænk alle de tanker man kan have og så går det hele så let!?!?!?!
nov 2008
Lære at stå bundet...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside