{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

"Annulan Ligament skade" {{forumTopicSubject}}

Linus blev scannet hos Dyrlægerne Nørhald i dag og den endelig diagnose blev "Annulan Ligament skade på venstre forben".
Det var heldigvis ikke senerne der var skadet, men det "net" der holder senerne på plads i benet. Det skal normalt være 2mm, men Linus' var 5mm tykt. Hårene blev barberet af, så nu har han et bart ben - øv. :). Der var en lille vandret blødning at se på scanneren, så dyrlægen tror at han har sparket sig selv med et af bagbenene under leg på folden. Dyrlægen sagde boksro i 4 uger, men jeg regner med at han får dobbelt så lang tid, for som dyrlægen siger, så kan det aldrig gå for langsomt med et genoptræningsprogram. Jeg fik noget med til at smøre på i 14 dage, som også bruges til bl.a. overben og så skal han have smertestillende to gange i døgnet i 4 uger, for at få hævelsen til at forsvinde...

Nogen der har haft oplevelser eller heste med samme skade?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Annulan Ligament skade"
  • #1   15. jun 2010 jeg synes ikke du skal give hesten mere boksro end dyrlægen vurdere er nødvendigt, det ville være synd...

hvis du vil være på den sikre side, så lav en lille fold til hesten efter den har haft den måneds boksro...

synes det er GODT du ikke har travlt... men du skal også huske, at det er utrolig hårdt for hesten at have boksro... både i hovedet og kroppen..

hestens krop er lavet til meget bevægelse... så selvom skaden har godt af ro, så forfalder resten af kroppen, jo længere tid hesten står... og hvis kroppen mister for mange muskler, er hesten mere modtagelig overfor andre skader...

som sagt, en måneds ro, og så lille fold hvis du spørger mig...

og når du så skal genoptræne hesten, SÅ er det godt du gør det langsommere end dyrlægen siger...

• #2   15. jun 2010 Tak for rådet, men nu må vi se. :).
    Han plejer ikke at sige noget til at stå indenfor, så med mindre at det går ham meget på, så kommer han ikke ud andet end maks. en halv time skridt i tov, som dyrlægen gav lov til. smiley

• #3   15. jun 2010 Problemmet ved at have hesten til at stå meget inde, ved jeg fra vores, er at de tonser rundt når de så komme rud :b Efter at Joey havde sået en dag, fordi han ikke kunne støtte på sit ene bagben (låst knæ), løb han rundt som en vanvittig. På det tidspunkt var knæet godt nok låst op :b

• #4   17. jun 2010 Er enig med Sandie..

Kommentér på:
"Annulan Ligament skade"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce