9. feb 2009 Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.227
"Annulan Ligament skade".. {{forumTopicSubject}}
Linus blev scannet hos Dyrlægerne Nørhald i dag og den endelig diagnose blev "Annulan Ligament skade på venstre forben".
Det var heldigvis ikke senerne der var skadet, men det "net" der holder senerne på plads i benet. Det skal normalt være 2mm, men Linus' var 5mm tykt. Hårene blev barberet af, så nu har han et bart ben - øv. :). Der var en lille vandret blødning at se på scanneren, så dyrlægen tror at han har sparket sig selv med et af bagbenene under leg på folden. Dyrlægen sagde boksro i 4 uger, men jeg regner med at han får dobbelt så lang tid, for som dyrlægen siger, så kan det aldrig gå for langsomt med et genoptræningsprogram. Jeg fik noget med til at smøre på i 14 dage, som også bruges til bl.a. overben og så skal han have smertestillende to gange i døgnet i 4 uger, for at få hævelsen til at forsvinde...
Nogen der har haft oplevelser eller heste med samme skade?
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Det syntes jeg er en rigtig dårlig ide.
Boksro er meget trælst for en hest og jo længere tid den står i boksro, jo mere stereotyp bliver den.
Jo mere boksro, jo sdtørre chance for, at hesten får alt for meget energi der udleves på en meget negativ adfærd, der i sidste ende skader hesten endnu mere.
Dyrlægen siger 4 ugers boksro jeg ville mene det er nok, men hvis du gerne vil lægge ekstra tl, så se på det når de 4 uger er gået.
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.227
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.227
"Annulan Ligament skade"..