{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Off topik:Hjælp, er hjælpeløs! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Skal nok slette det her inde, hvis der er for meget protest mod det .. men håber i lige vil læse det.

Jeg skriver ud af frustration og "angst" herinde og håber der er nogen der kan hjælp mig lidt.
Grunden til jeg skriver her inde og ikk andre steder er fordi jeg tror i her inde er de eneste hvor alle kan følge mig smiley
Jeg har denne her plejehest for tiden, som skulle have været slagtet efter den har stejlet lodret med min lillesøster, da hun skulle prøve den af til elevhest. Jeg ringede til ejeren, som er springlæreren derude hvor min søster rider, og sagde at jeg gerne ville tage den og se om jeg kunne gøre noget.

Da jeg startede det her projekt havde jeg aldrig set hesten endnu, og havde igen anelse hvor misredet denne her stakkels hest var. Noget jeg troede var til at ordne på nogle måneder vil nu tage flere år, og det har jeg simpelthen ikk.

Ham manden som ejer hoppen er berider på den hårdeste måde. Altså rollkur, spore, og pisk. Jeg kender ikke hedes baggrund, men efter de vide stripper på hendes ben at sige, har hun nok ikk været godt behandlet.

Problemer hun havde da hun kom var:
- Spark ved rensning af hovende, og ikk bare sådan dask, men målrettede spark.
- Stejle, og løbe under ridning.
- Forstod ikk stop eller frem i trækketov.
- Løs i hallen kunne hun finde på at angribe.

Men hun er altså på ingen måde en ondskabsfuld hest!!! Hun er den sødeste, gladeste og mest elskende hest, man kan forestille sig.
Idag kommer hun løbende på folden når vi kalder. står allerede og lytter inde i boksen inden vi kan se hende. Nusser, snakker og lejer glad med os i hallen.
Hun sparker heller ikk mere, og angriber os ikke i hallen. Hun har endelig lært at trave over bomme uden at være sur eller ked af det. Så der er virkelig fremskridt. Vi har dog ikk redet hende mere i de sidste lange tid, da hun bare ikk kan lide det!

Idag ringer min søster og siger hun har snakket med ejeren, og han er sådan set ligeglad hva vi gør med hesten, men påpegede dog at hun skal sælges. Og det er jeg klar over hun skal, men jeg er altså VIRKELIG bekymret for hende.

Hvis han finder en køber bliver det en der "mishandler" hende lige så meget som alle andre inden os. Og det har hun bare ikk fortjent for med den rigtige ejer, som rider hende på gode præmisser, kunne hun blive en super familie og dressur hest. Jeg har ikk selv penge til at købe hende. Men jeg er bare så bange på hendes vegne. Hun er (efter ejer udsagn) kun 7 (jeg tror yngre) og synes bare at det er en så trist skæbende hun ser imøde smiley

Men er der nogen der har en ide hva jeg kan gøre? føler mig utrolig hjælpeløs i den her situation smiley Please hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Off topik:Hjælp, er hjælpeløs!
  • #1   15. jun 2010 Hjælp med at finde den "rette" køber smiley

  • #2   15. jun 2010 nej med en evt. løsning? altså om i har en anelse hvor man kan sætte en hest til salg UDEN at man skal være ejer fx smiley

  • #3   15. jun 2010 Her på HG ?
    - synes da jeg har set mange der sælger for naboen eller en veninde smiley


  • #4   15. jun 2010 Sorry, men sikke en shit situation du er havnet i smiley

    Du gør så meget og har virkelig ændret denne hests indstilling til mennesker, og så trækkes hun bare fra dig og vil blive solgt uden omtanke smiley

    Kan du måske høre, om du ejer, om du må stå for salget de første to måneder eller lign? Altså så du kan prøve at finde en god ejer i stedet for nuværende ejer der nok bare leder efter personen med flest penge der køber hurtigst ..?

    Hvor længe har du arbejdet med hesten ?


  • #5   15. jun 2010 Altså, no offence, men du må ikke sælge hesten uden samråd med ejer. Så at opsætte en annonce uden ejers medhold er ikke tilladt, desværre smiley

  • #6   15. jun 2010 Altså jeg vil lige meget hvad snakke med ejer før jeg opretter nogen som helst annoncer, jeg skal jo også skrive HANS nr. Men ja han vil bare af med den hurtigst muligt, så jeg tror jeg vil køre det lidt parallelt med ham, men var ikk klar over man måtte oprette annoncer her inde uden at være ejer. Det vil jeg helt klart gøre så, når jeg har snakket med ejer. smiley

    Jeg har kun haft hesten i en måned sådan ca. så hun er altså virkelig hurtig til at lære og VIL gerne lære smiley men man skal bare gå til opgaven på den rigtige måde og ikk overhovedet gennem vold. smiley


  • #7   15. jun 2010 Åhh... der er desværre alt for mange, som tror vold er løsningen - desværre kan jeg ikke noget tidspunkt, hvor vold kan være en løsning? (hverken med elektronik, dyr, mennesker, byggesel-sæt, ... smiley )

    Men ja, snak med ejer om du gerne må køre noget parallelt, og synes måske du skal prøve om du ikke må køre det SELV i starten - bare som credit for det arbejde du frivilligt(?) har lagt i hende, der kan jo ikke ske noget ved at spørge smiley


  • #8   16. jun 2010 det jo det smiley arg håber han siger ja, han er ikk typen som interessere sig meget for andet end penge og tid. :S men kan jo altid prøve at spørge smiley

  • #9   16. jun 2010 Well... jo mere arbejde du lægger i hesten, desto mere kan hesten også blive værd (hvis vi snakker den vej, desværre) - det kan du også nævne ..

  • #10   16. jun 2010 problemet omkring det med min og min søsters arbejde er, at han ikk kan se forskellen. Han er mener hele tiden til os at den er super sød og aldrig gør noget.
    Men alle har set hvor vild den kan være, selv han har og alligevel tror han ikk på det. Altså vil kan egentlig ikk lide at sige noget ondt om folk, men han er ikk den klogeste person jeg har mødt. Så det med at vi yder en masse, det er i sidste ende nok aldrig noget han vil opdage. :s


  • #11   16. jun 2010 På den måde, great, I see... Og jeg kender den slags personer, håbede bare på, at han måske kunne se I havde gjort en forskel og dermed i kunne være med til salget også, altså dumme-blinde-ignorante mennesker ! (sorry smiley )

  • #12   16. jun 2010 jap har det virkelig på samme måde omkring det! han er super blind for det meste. Men altså vil alligevel spørge med hensyn til salg, for det kan han vel ikk sige nej til?! hvis jeg pakker det ind på den rigtige måde xD

  • #13   16. jun 2010 Du har helt ret, hvis man har det rigtige talegen, og ved hvordan man skal formulere sig overfor nogen (også dem man er helt uenige med..) ved fx at pakke det underligt ind, så kan man som regel godt få sin vilje smiley
    Det er faktisk en rigtig nice egenskab at have xD


  • #14   16. jun 2010 jap smiley har også hjulpet mig godt gennem skolegangen xD
    men vil se om jeg kan få det pakket fint ind for ham, og så selv gå i gang med at finde den rigtige ejer til hende smiley hun er nemlig så fin en hest, at det bare ville være så trist, hvis hun ikk fik en chance til smiley


  • #15   16. jun 2010 Mmh, det ville godt nok være ærgeligt ! Held og Lykke ! Krydser fingre for du kan tale ham lidt til fornuft !

  • #16   18. jun 2010 Jeg tvivler på at han ikke vil have hjælp med at finde en køber smiley
    - det ville godt nok være mærkeligt ! x)


  • #17   18. jun 2010 ©AM - DHT Soldier .: har ingen anelse hvor mærkelig han er xD

Kommentér på:
Off topik:Hjælp, er hjælpeløs!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce