799 visninger
|
Oprettet:
Hvem kan slå hø??? {{forumTopicSubject}}
Halløj, jeg har en alt for lang græs mark og nogle alt for tykke heste, så derfor vil jeg ha slået hø på marken. Nogen der kan, eller kender nogen som kender nogen????
Hvad er jeres erfaringer. Wrap eller hø?????
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Hvis der er nok varme tørvejrsdage når det skal slåes, så er hø at foretrække - men hvis det pludselig ser ud til regn kan man vælge at wrappe, og dermed redde høsten
mar 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 120
synes vejret er temmelig ustadig for tiden. Tror ikke græsset kan blive meget længere. Må ligge tjekke DMI
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 126
Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Jeg går ud fra at du refererer til foredraget med Michael, som jeg desværre ikke nåede med til.
Hvad er det specifikt ved wrap, som gør det dårligere end hø? Ud over at det selvfølgelig er lidt "stærkere" end hø.
Vi bruger hestewrap af god kvalitet med en del lucerne i og så er det også ret tørt.
Hilsen Mie
jan 2009
Dertil kommer, at han var træt af at 'bønderne' ikke slog wrappen ordentligt, og ikke tog højde for slut-brugeren (hesten), når de pressede... Ja, han sagde vel egentlig en masse, men det var primært det med at wrap bare ikke passer til heste - de skulle have hø!
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 126
Måske vi lige skal høre Michael ad næste gang han kommer.
Vi har netop mistet vores wraplevandør og skal derfor have fundet ud af noget andet.
Og wrap er bestemt en tillidssag, hvor vi har været meget heldige indtil nu. Problemet med hø er jo så også, at det kan være svært at opbevare, så det ikke bliver fugtigt.
Hilsen Mie
jan 2009
Det er meget tørt, men det tager altså bare stadig varme. Vi SKAL bruge en balle i ugen - ellers går det ikke.
Hvem kan slå hø???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside