{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

"Horsemanship" {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har så været på en Akademisk Dressur lejer (Paradisgaarden), og der fik jeg en masse inspiration! Det var ikke rigtig horsemanship, (da det jo var Akademisk Dressur), men der var stadig lidt i det.

Jeg skal til at træne mig og min mors 3-årige op, (evt. kig på hendes profil - Philippa) - eftersom jeg har lært så meget på lejren, ville jeg ENORMT gerne starte med trænning fra jorden, kapsun, osvosv.

Det jeg egentlig vil spørge om, er om i kender/kan nogle gode læremetoder fra jorden, som i evt. selv anvender, uden at bruge bid? (Altså, kapsun).

Tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Horsemanship"
  • #1   12. jul 2010 Jeg bruger Henrik Halle´s træningsvideoer på www.kapriole.dk som instruktion i arbejde fra jorden til klargøring til ridning, og han bruger meget kapsun.

Hilsen Ann

• #2   12. jul 2010 Akademisk dressur er en meget gammel ridekunst bl.a. brugt når heste skulle kunne bruges i krig og brugt af mange konger op gennem tiden. Det kaldes også for den høje skole fordi det er den utimative bæring og balance som hest og rytter kan opnå i de svære øvelser. Men der ud over er det en meget god måde at arbejde med hesten på og som giver hesten bæring og balance i sit arbejde helt fra bunden af. Bent Branderup rider akademisk dressur, og flere andre herhjemme. Ellers er det meget brugt med spanske heste. Prøv at google "akedemisk dressur".

• #3   12. jul 2010 Enghavegård Palomino Stud - Ann H: Lige præcis! smiley Og tak for linket, kigger på det!

SUPERTRÖLTEREN,!<3: Meget gerne nogle smidigheds øvelser, opbygning af de rigtige muskler, klargøring til at få rytteren på ryggen osv. smiley

• #5   14. jul 2010 Hej Stella(:

Hehe, altså akademisk træning er jo først og fremmest stadig horsemanship. Men jeg har jo stået i den samme situation med micky og jeg har longereret ham en masse for at få hans underhals væk og få bygget nogle muskler på. Jeg har også cyklet en masse ture med ham for at han får løbet på nogle ligeudstrækninger, da det jo er super godt for hans muskler. Selvfølgelig også en masse sidebevægelser fra jorden. Derefter kan du jo begynde ryttertilvænning(evt. uden sadel/med barebackpad). Det jeg lavede med Micky på paradisgården var jo de første rideøvelser. Marianne anbefalede mig ikke at bruge nogle schenklerne og tøjlen for meget i starten. Jeg skulle derfor bare mest ride ham frem af for en løs tøjle uden at dreje og stoppe ham. På den måde lærer de at tænke lidt selv uden et konstant pres fra rytterens side. Husk desuden ikke at ride mere end 5 minutter den første måneds tid. Så skulle han så lære at det var ok at der var pres på tøjlen uden at han stoppede, så jeg kunne korrigere ham lidt i kapsunen. (Stilning). Dette kræver jo dog at han har lært at gå afslappet(hovedet nede) med rytter. Så kan man begynde at øve stop(pust ud og vis tydeligt med sædet, aldrig tøjlen). Drej(Den udvendige schenkel lidt tilbage, flyt skulderen med den indirekte tøjle og drej din overkrop i retningen) og frem(evt. en lyd og frem med maven, brug evt. stick - ikke schenkler). Når der er styr på det kan du jo så lave sidebevægelserne fra ryggen osv i alle tre gangarter(: Held og lykke(:

Kommentér på:
"Horsemanship"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce