{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Spring pony - dressur {{forumTopicSubject}}

Hejsa, håber i HG'er kan hjælpe en stakkels spring rytter i nød (:

- Min pony har lige været forfangen, så hun har jo stået og nu er hun færdig med genoptræningen. Jeg har redet hende normalt siden fredag sidste uge. Hun har ikke tabt muskler, lidt kondi, men den er der næsten igen. Nu er hun begyndt at gå RIGTIG godt i dressur, hvor før var hun bare rigtig træls, men hun har ikke lige en dressur byning. Hun har det jeg kalder en rigtig gisse trav - dvs INGEN gang xD Hun har kort hals, og vil gerne løbe lidt.

Men nu når hun går rigtig godt, kan jeg godt mærke når hun kommer ind og går godt. Men når hun så kommer rigtigt ind under sig, suger på bidet, bukker nakke korekt bruger rykken og aktiv bagben, sætter hun tempoet helt vildt ned.

Er dettte manglene bæring eller hvordan (: ?

- Undskyld det blev lidt langt, og stave fejl er gratis :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring pony - dressur
  • #1   20. jul 2010 Er du sikker på at den er aktiv nok i bagparten? Nu ved jeg ikke hvor hurtigt din pony normalt render, men de skulle dog gerne bevare energien trods den arbejder korrekt.
    Måske kommer du til at have for meget fokus på din hånd og glemmer ben og sæde? Tja, der er jo mange teorier, lidt svært for os at bedømme når vi ikke har set hesten gå.
    Har du en god dressurunderviser?


  • #2   20. jul 2010 Det kunne det nemt være, har ikke fået dressur undervisning i et halvt år, men starter op til august, hvor jeg skal have 3 gange om ugen (o:

  • #3   21. jul 2010 Det lyder til at være en rigtig god og fornuftig idé. Men indtil videre, så prøv at ride noget mere fremad og støtte rigtig godt op på udvendige tøjle, så du får den rettet op og redet lige frem. Så burde den bedre kunne trave igennem Og prøv evt. at lave tempovekslinger, gerne rundt på volte og gerne havle parader i hvert hjørne og derefter fremadridning. Så du lærer den at reagere. Men det betyder så også at der skal komme en reaktion, dvs. sker der intet, skal du håndhæve det, ellers er det den bliver sløv.

  • #4   21. jul 2010 Mange tak (o:

Kommentér på:
Spring pony - dressur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce