{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Hva fejler de? {{forumTopicSubject}}

Der er så mange der sir at de gule ikke kan en skid andet en at trække en vogn. Så tænker jeg, hvad er det de fejler? Jeg kan virkelig ikke se hvad folk har imod fjordhesten? Når jeg ser en gul tænker jeg, hvorfor rider jeg ikke min søster's pony. Jer der er så heldig at have en smuk gul en:-P. I er sk* heldig. Og jeg misunder jeres ponyer, for man kan ikke få en bedre pony. Så tænkte at vi skulle prøve at finde alle de grunde i/jeg har til at holde af vores smukke gule pony<3 Så når folk spør os hvorfor vi har en pony som ikke kan noget. Så kan vi sige hvorfor vi har den, og ved at vi skriver det her får vi flere grunde som vi måske ikke selv havde tænkt på:). Så com on!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva fejler de?
  • #1   30. jul 2010 der er rimelig mange fjordheste der kan springe 130 med rytter, springer selv 110 på min part som også er fjodhest (;
    men jeg tror grunden til at folk skriver den slags er fordi at racen fjordhest en en kraftig hesterace, men nu om dage er de begyndt at blive mere sporty (:


  • #2   30. jul 2010 ej, det der syntes jeg desideret er noget ret latterligt og sidde og skrive!
    selvfølgelig må man godt springe højt på sin fjordhest!
    det er sku da lige meget om det ikke er det racen er avlet til, hvis hesten elsker det hvorfor så ikke! og man må da også godt ride høj dressur på den, det skader den jo ikke lige fremst! det er jo rart for hesten at blive brugt til andet en hygge ridning! bare fordi nogle er kraftige betyder det jo ikke at man ikke må bruge dem til andet end at hygge ride! de får jo ikke lige fremst smerter eller kramper eller ondt i sine ben af at ride andet end hygge ridning!
    i gamle dage gik drenge med kjoler og i gamle dage blev fjordhesten brugt som arbejdshest, drenge går ikke med kjoler mere og det er ikke forkert at drenge går med bukser selv om de oprindligt rigtig gik med kjoler så hvorfor skal det så være anderledes, at man ikka må bruge fjordheste som andet end køre heste og hygge heste???
    en meget tåbelig ting at lukke ud!! (:


  • #3   30. jul 2010 haha, jeg hentyder overhovedet ikke til dig og din pony, da bamse helt klart er en af mine yndlings fjorheste her inde så hvorfor skulle jeg gøre det XD
    og jeg har på intet tidspunkt skrevet at de kun ridder hygge ridning! hun fik det bare til at lyde som om man kun må bruge dem til det.
    jeg jeg rider også fjordhest så hallo d:


  • #4   31. jul 2010 jeg syns bare du fik det til at lyde sådan (;


  • #5   31. jul 2010 okay (;

  • #6   31. jul 2010 Jamen man har da fjordhest fordi de er lidt specielle, de skiller sig ud fra andre heste.
    De er anvendelige til alt..kørehest, dressur, spring, tricks, ungarsk post AlT ;O)
    Så er de robuste og nøjsomme (billige i foder)
    De er bare skønne..men de behøver jo altså ik være gule ;O) jeg er faldet for de grå og røde og nogen ulsblakker er også fine ;o)hi hi


  • #7   31. jul 2010 Jeg har valgt fjordheste fordi:
    - De er fantastiske all round heste, og er ikke kun god til en disciplin, så som nogen andre heste er
    - De er ekstremt nuttede og man kan bare ikke lade vær med at elske dem
    - De kan faktisk lige så meget som mange andre hesteracer
    Og en masse andre grunde, men har så mange at jeg ikke gider at skrive dem alle sammen smiley

    Men jeg forstår heller ikke hvad folk har imod fjordheste. Der er også helt vildt mange der siger til mig om jeg ikke gerne ville have en dygtigere hest, men jeg ville aldrig bytte min bedste ven for livet ud med en dygtig hest, for når man har en fjordhest har man både en bedste ven for livet og en dygtig hest, som kan en masse smiley


  • #8   31. jul 2010 Jeg har min gule fordi; Han er utrolig god mod alle. Han er nem at få tillid til. Han springer fantastisk! Alt i alt er han bare dejlig! :')

  • #9   31. jul 2010 Amalie nu har jeg jo hørt/selv læst alle de dumme kommentar'er du har fået!
    - en gul er sq cool!
    altså min pony (Zeus) ham kan jeg jo sætte mig op på og så lige tage en jorde tur uden sadel på en mark!
    - og jeg kan springe en bane på 70cm uden at rave ned og jeg har fem 1. pladser hjemme på min væg! (godt nok har jeg ikk startet så mange stævner) ,,men det er så tilgengæl for alle de gange jeg har startet! og altid en sløjfe når man springer!
    - det kan godt være at en fjordhest måske har kortere hals en lige sådan en sports pony!
    - men de kan sq også går dressur!! ..jeg har min pony opstallet ude hos et fjordheste stutteri! - og alle de fjordheste kan sq gå til bidet i alle 3 gangarter! smiley

    FJODHESTEN ER ALL RAUND PONY!!!!!
    - min pony har også kun været syg én gang! - og jeg har haft han i 2 år! og aldrig halt! de fleste fjordheste går da la dressur og la spring!?
    - hvad er der galt med de mennesker! jo de har ik selv prøvet at have en fjordhest og prøvet og føle hvor dan de enlig er! - det ka got være at de måske er "tykker" (har selv en som er mega "fed") men jeg elsker ham da!!!

    hehe


  • #10   31. jul 2010 Sådan skal det være:D

  • #11   31. jul 2010 de er verdens bedste hesterace. har selv haft den mening engang men nu vil jeg bare have flere fjordheste. og her om 2 måneder regner jegg med at skulle starte lb og la i spring. og hun er sindsyg god til pony games, dog ikke til dressur men det er heller ikke det jeg vil:) men til de stævner jeg skal ud til vil jeg vise at fjordheste kan og vil vinde over sportsponyerne. min er godt nok den sporty type men det syntes jeg da ikke har noglle betydning. min farmor hest er af den gamle type men den går da flot dressur når den er i kondi og den vil arbejde.

    så alt i alt: de kan og vil alt og det er ens bedste ven for livet og du(sportsponyejerne) beholder jo ikke din hest altid og fjordheste kan holde til både børn og voksne


  • #12   1. aug 2010 Ka vi ik bare blive enige om at fjordheste ka det hele ;O) men man ka ik ændre folks holdniger..jeg vil feks.aldrig købe eller ride en travhest, og sådan tror jeg også bare nogen har det med fjordheste, så ligegyldigt hva man sir, vil de stadig ha en fordom om fjordheste. ;O)
    men vi der elsker fjordheste ska da bare blive ved...og ignorere det andre sir`og mener ;O)


  • #13   1. aug 2010 lena M
    Ja det er rigtigt, de gule er og bliver bedst:D


  • #14   1. aug 2010 Enig og så må andre mene hva de vil ;O)

  • #15   1. aug 2010 Ja:D

  • #16   1. aug 2010 jeg elsker fjordheste fordi de kan det hele, springe, dressur, tur og kører : ) de kan gå rigtig flot og springe højt! de er <b> vildt </b> nuttede og man kan bare ikke lade vær at elske dem, deres søde hoveder og deres dejlige bløde pels : D selv om kenzo ikke kan gå til biddet og gå rigtig fint (endnu) så elsker jeg ham jo og ville aldrig bytte ham for nogen anden super dygtig hest! ; P de er bare super dejlige og er super seje med deres strit man ( eller hænge man) de skiller sig ud fra andre heste med deres udseende og jeg synes da det er sejere at ha en hest der skiller sig ud end hest der er næsten magen til alle andres ; D

Kommentér på:
Hva fejler de?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce