{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Skifte hest eller ikke. {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i en lidt bekneben situation. Og håber i måske kan hjælpe mig lidt.

Jeg er ejer af en skøn vallak, Hans sind er helt i top, og passer perfekt til mig.

Problemet er at jeg gerne vil videre med min ridning, og her er han ikke helt den perfekte hest. Han er traver og kan den mest grundlæggende dressur. Jeg vil gerne springe og starte jagt, men han mangler evnerne inden for spring. Så jeg er nu meget i tvivl om hvor vidt han fortsat er hesten for for mig. Eller om jeg måske skal se mig om efter noget andet.

Det er meget svært for mig at skulle sælge ham, da jeg holder meget af ham, men har brug for en hest der kan mere end skovtur og alm dressur plus meget små spring.

Hold det venligst i en god tone. Men kom gerne med jeres tanker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte hest eller ikke.
  • #1   23. aug 2010 der er i bund og grund kun én der ved hvad der er rigtigt at gøre.. -og det er dig selv.

du skal nok også tænke i at en hest der skal være enten trænet i, eller med kapacitet indenfor springningen, så skal du nok være beredt på at skulle slippe en noget større håndfuld penge end den du får for ham du har.

jeg selv har solgt indtil flere heste af den ene eller anden årsag, dog aldrig fordi jeg ville mere end hesten kunne, fordi det for mig er vigtigst at sindet er 100% i orden, så indretter jeg min ridning efter hvad hesten kan opnå.

ud fra dit indlæg har du allerede taget beslutningen, i denne sætning: men har brug for en hest der kan mere end skovtur og alm dressur plus meget små spring.

uanset hvad du vælger, så held og lykke med det..

• #2   23. aug 2010 jeg eknder egetnligt godt din situation lidt.. står nemlig selv med en welsh mountain hoppe, som faktisk var min drømme pony hvis jeg kunne avle på hende, men hun vil bare ikke forblive drægtig, så det jeg har valgt er at udlånne hende og låne en anden, så ved jeg at jeg kan få hende tilbage igen og når jeg ikke længere har brug for at avle og ride kan jeg få min drømme pony tilbage og bare hygge mig med hende.
    det kunne ihvertfald være en ide for dig at udlåne ham og låne en anden

• #3   23. aug 2010 hvis du ikke vil sælge er du mere end velkommen til at låne anders alt det du vil til springningen da jeg selv er dressurrytter og han er virkelig god til at springe og elsker det. som jeg sagde sidst vi var på tur så mangler jeg en der vil udnytte hans springevne:-)

• #4   23. aug 2010 tak katja. Jeg forsøger hele tiden at sige til mig selv at Han har det jeg har behov for. Men i sidste ende vil jeg jo gerne mere. Eller ihvertfald når børnene bliver større. Men jeg er nok håbløs. For hans sind passer mig jo perfekt. Jeg kommer nok heller ikke med til distriksstævner eller større. for det er tiden ikke til endnu ihvertfald. Men jeg ville gerne i det mindste kunne være rimeligt med på klubplan.

• #5   23. aug 2010 Men ja. måske var det en mulighed at udlåne og låne selv. Har også tænkt på at beholde ham, og så låne anden foruden. Men så ender han jo nok som foldbums. Og det er jo også lidt synd. Har ikke tid til at ride to heste.

• #6   23. aug 2010 ja oki men du kan jo tænke over det:-)

• #7   23. aug 2010 Du siger han er en skøn hest, men han giver dig ikke det du søger. Det gør min nu heller ikke, men jeg kan så ikke nænne at skille mig af med min dreng, da næste stop er slut for ham. Så han holder til han ikke kan mere. men har du en dejlig dreng, så syntes jeg du skal finde ham det perfekte hjem. når du har fundet det til ham, så har du en afslutning og kan komme vidre. Jeg ville ikke kigge før han var solgt. jo kigge men ikke seriøst kigge. men ssom du skriver her er beslutningen om du vil vider taget. Så det bare med at få taget skridtet og sætte drengen til salg.

• #8   23. aug 2010 puha jeg følger lige med i din tråd for går selv og har det på samme måde med min traver hoppe hun er den perfekte hest og jeg holder så uendeligt meget af hende, men jeg elsker dressur og der har vi vores problemer. hun er tværtigmod den perfekte tur og hun elsker osse at springe, jeg har bare ikke modet til det helt vilde i springning. og dressur tror jeg bare ikke hun egner sig rigtig til, tror det keder hende, men jeg vil helst ikke slippe hende i frygt for hendes skæbne og hvis jeg fortryder. hun er jo travhest og der er mange der ikke regner dem for noget og de ender med en helt forkert behandling.. så følger lige med i din tråd. men forstår udmærket hvordan du har det..

• #9   24. aug 2010 I bund og grund handler det vel om, hvad der betyder mest for dig... hvad du vægter højst; om det er den hest, du holder af og føler, du sindsmæssigt osv. passer godt sammen med, eller om det er muligheden for at starte stævner osv.

Selv ville jeg ikke være i tvivl om, hvad der ville være vigtigst for mig... men her er det DIG, som skal mærke efter indeni dig selv, hvad DU vægter højst. Det er ikke en beslutning, andre kan træffe for dig. smiley

• #10   24. aug 2010 Jeg syntes du skal give ham en chance for at lære og springe , inden du overvejer mere:-)

• #11   24. aug 2010 Jeg skifter ikke hest foreløbig. Efter vores ridetur i dag, med spring på bane og skovtur bagefter, slog det mig at jeg aldrig er bange på ryggen af ham, som jeg på den forrige (også grunden til at hun blev solgt). Jeg selvfølgelig blive nervøs, men har ikke en gang været bange på ryggen af ham.
    Rideturene er kanon på ham. Han er en kæmpe kylling med stor personlighed, en virkelig éner. Og det vil jeg ikke undvære.

Dog vil jeg ikke afvise muligheden for at jeg får en hest mere når mine børn bliver større og tiden bliver bedre. En som måske til den tid kan noget mere.

Men lige nu er det fighter og mig. Og skal nok få gravet en springer og jagt hest frem i ham :o)

• #12   24. aug 2010 Louise Ø, jeg synes, du har truffet en rigtig god og fornuftig beslutning. smiley Efter min mening er det den rette. smiley

• #13   24. aug 2010 Det tror jeg også det er. Det slog mig i dag, da jeg sprang på ham at jeg ikke har nogen rigtig frygt inden i mig når jeg rider ham. Lige meget hvad vi laver sammen.

Jeg er også tryg ved at mine børn tumler omkring ham.

Denne følelse er det ikke sikkert jeg får med en anden. Så det er helt sikkert det der gør at jeg beholder Fighter. tror det er en tryghed man skal lede længe efter. :o)

• #14   25. aug 2010 Lyder som en meget god plan for fremtiden:-)

• #15   26. aug 2010 Jeg havde en blanding af en Nordsvensk skovhest og en frieser, en smuk dreng med temprament, Familien var bange for ham men han var min øjesten......
    Jeg kom til et tidspunkt hvor jeg ikke kunne komme videre med mine dressurdrømme, og besluttede ( med megen opbakning fra familien) at sælge hesten og så gik jagten ind på en ny.
    Jeg prøvede de første 20, og endte op med at købe først en´der måtte retur fordi min dyrlæge ikke ville godkende den, og herefter en anden som endte med at være alt for stor en mundfuld for mig! Ja han kunne gå LA og var super lækker, men vi passede bare ikke sammen.
    Han blev solgt og jeg fik min bette Tinker som jeg er SUPER glad for. Nu er jeg så gået helt over til at træne akademisk.
    Jeg tænker ofte på at jeg ville ønske jeg havde lært om akademisk med den første hest, det tror jeg ville have været godt for ham....og mig

Jeg synes det er et godt valg at du ikke sælger din ven, det er svært at få en ny....jeg har endelig fundet min, og ham beholder jeg! no matter what!

Kommentér på:
Skifte hest eller ikke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce