Skifte hest eller ikke. {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet i en lidt bekneben situation. Og håber i måske kan hjælpe mig lidt.
Jeg er ejer af en skøn vallak, Hans sind er helt i top, og passer perfekt til mig.
Problemet er at jeg gerne vil videre med min ridning, og her er han ikke helt den perfekte hest. Han er traver og kan den mest grundlæggende dressur. Jeg vil gerne springe og starte jagt, men han mangler evnerne inden for spring. Så jeg er nu meget i tvivl om hvor vidt han fortsat er hesten for for mig. Eller om jeg måske skal se mig om efter noget andet.
Det er meget svært for mig at skulle sælge ham, da jeg holder meget af ham, men har brug for en hest der kan mere end skovtur og alm dressur plus meget små spring.
Hold det venligst i en god tone. Men kom gerne med jeres tanker.
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 355
du skal nok også tænke i at en hest der skal være enten trænet i, eller med kapacitet indenfor springningen, så skal du nok være beredt på at skulle slippe en noget større håndfuld penge end den du får for ham du har.
jeg selv har solgt indtil flere heste af den ene eller anden årsag, dog aldrig fordi jeg ville mere end hesten kunne, fordi det for mig er vigtigst at sindet er 100% i orden, så indretter jeg min ridning efter hvad hesten kan opnå.
ud fra dit indlæg har du allerede taget beslutningen, i denne sætning: men har brug for en hest der kan mere end skovtur og alm dressur plus meget små spring.
uanset hvad du vælger, så held og lykke med det..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
det kunne ihvertfald være en ide for dig at udlåne ham og låne en anden
nov 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 12 Emner: 74 Svar: 712
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.495
jul 2008
nov 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 12 Emner: 74 Svar: 712
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 83 Svar: 484
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Selv ville jeg ikke være i tvivl om, hvad der ville være vigtigst for mig... men her er det DIG, som skal mærke efter indeni dig selv, hvad DU vægter højst. Det er ikke en beslutning, andre kan træffe for dig.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 706
jul 2008
Rideturene er kanon på ham. Han er en kæmpe kylling med stor personlighed, en virkelig éner. Og det vil jeg ikke undvære.
Dog vil jeg ikke afvise muligheden for at jeg får en hest mere når mine børn bliver større og tiden bliver bedre. En som måske til den tid kan noget mere.
Men lige nu er det fighter og mig. Og skal nok få gravet en springer og jagt hest frem i ham :o)
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
jul 2008
Jeg er også tryg ved at mine børn tumler omkring ham.
Denne følelse er det ikke sikkert jeg får med en anden. Så det er helt sikkert det der gør at jeg beholder Fighter. tror det er en tryghed man skal lede længe efter. :o)
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 706
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 134 Svar: 340
Jeg kom til et tidspunkt hvor jeg ikke kunne komme videre med mine dressurdrømme, og besluttede ( med megen opbakning fra familien) at sælge hesten og så gik jagten ind på en ny.
Jeg prøvede de første 20, og endte op med at købe først en´der måtte retur fordi min dyrlæge ikke ville godkende den, og herefter en anden som endte med at være alt for stor en mundfuld for mig! Ja han kunne gå LA og var super lækker, men vi passede bare ikke sammen.
Han blev solgt og jeg fik min bette Tinker som jeg er SUPER glad for. Nu er jeg så gået helt over til at træne akademisk.
Jeg tænker ofte på at jeg ville ønske jeg havde lært om akademisk med den første hest, det tror jeg ville have været godt for ham....og mig
Jeg synes det er et godt valg at du ikke sælger din ven, det er svært at få en ny....jeg har endelig fundet min, og ham beholder jeg! no matter what!
Skifte hest eller ikke.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside