{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! ALT ER VÆK! {{forumTopicSubject}}

JA, som overskriften siger alt er væk. der har været indbrud ude på min rideskole og min G. Paisser springsadel og min Isabel Werth dressur sadel er væk ( den koster alså rimelig meget lad os bare sige over 40.000) og vores forsikrings selskab vil ikke dække det. smiley og nu vil jeg selvfølgelige sørge for at det sker ikke igen.


nå men jeg har tænkt på at købe et sadel skab af metal og de der sadel holder der er formet som sadelen hvor man også kan klapppe 2 metal stinger ned over og sætte en lås på. nu vil jeg så gerne høre om i har nogle gode sadelskabe, hvordan ser de ud og hvor kan man købe dem? der må gerne være plads til sadelen inde i. vil også rigtig gerne høre hvad i bruger der hvor i står, og om i selv måske her bygget det.

p.s det skal lige sige at der var låst ind til sadelerne og at de havde lavet et kæmpe hul i døren for at komme ind.
så alle jer der går og over vejer det købe noget der skulle forbedre jeres tings


Kommentarer på:  HJÆLP!!! ALT ER VÆK!
  • #1   8. sep 2010 Øv hvor trøls =/

  • #2   8. sep 2010 mega surt smiley

  • #3   8. sep 2010 ! Stutteri Bjerregaard !
    grunden til at de ikke vil erstatte den er fordi den ikke er hjemme særlig tit, så de mener at et er ejeren af stedet der skal ersatte det.
    det er er meget fint skab, men jeg er ikke så glad for at den kan åbnes for oven.


  • #4   8. sep 2010 okay, men det er noget pjat med dem fordi, da vi underskrev kontrakten ud til stedet stod der at vi selv skulle have en forsikring der dækker os hvis nu der skulle ske noget med os eller vores ting, så det har vi selvfølgelig, men nu vil vores forsikring bare ikke udbetale den.

  • #5   8. sep 2010 Nej hvor er det bare surt smiley Jeg håber du på en eller anden måde får erstattet dine ting.

  • #6   8. sep 2010 En isabell werth er altså en billig saddel, men springsadlen er i hvert fald ikke så billig smiley

    Men virkelig surt /:


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #8   8. sep 2010 Du skal ikke lade dem slippe så let, vi har haft samme situation i vores stald og da en af vores pensionærer fik samme besked tog vi kontakt til en advokat og så fik de sjovt nok dækket deres tab som også var meldt til politiet.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #9   8. sep 2010 PS husk at holde jævntlig øje med sadler til salg på div. sites som regel skal tyven jo af med dem igen for at få nogen hurtige penge så måske kunne man fange vedkommende den vej.

  • #11   8. sep 2010 Det kommer jo så også an på hvad man definere som dyrt, der er man i mine øjne over 20.000 kr. ;D

    og har din sadel bare hængt? uden nogle forme for kæder og bolte viklet rundt om sig? Så er man da også for dum?

    og forstår stadig ikke hvorfor forsikringen ikke vil dække?


  • #12   8. sep 2010 jeg syntes det er for dumt. og Nej et låst rum er absolut ikke nok i mine øjne. Det er lidt at lave buffet for indbrudstyve i mine øjne.
    Men af skade bliver man klog- og kan kun anbefale de der sadelbomme (sadelformet) med en stang henover + hængelås og evt en kæde gennem kammeret til en bolt i væggen/bagenden af skabet hvis man vil være sikker smiley

    og ja det er da skide træls...


  • #13   8. sep 2010 Jeg har hest opstaldet samme sted og har også fået stålet min Cliff Barensby-Lorenzo sadel. Det er bestemt heller ikke en billig sadel, så er også mega ked af det. Men vores forsikring dækker heldigvis.

    Jeg har hørt noget om at der måske bliver sat overvågning op ude i stalden nu, men er ikke helt sikker.


  • #14   8. sep 2010 du skal gå til forsikrings klage nævn da det ikke kan være rigtig de ikke vil dække det, men du skal ha kvittering eller billeder af sadlen og de andre ting, ellers har du ikke en chance

  • #15   8. sep 2010 grunden til at den er dyrer end normal er fordi der er pillede ved den. og jeg sad lige og kigget på det og en sadel samme sagls men ikke glat læder men kunst læder koster 14.000 også er der en med normal og en glat og vi fik den i glat (så skinner den lidt mere) også med transport og at den er om stoppet. det er alså ikke helt billig husk lige at det ikke er salv sadelen men også at det der er med og hvad der er gjort ved den. og det er pluds nr. 2 sadel ogs

    men ja vi holder øje med og der nogen der lige pludselig er nogle med et par sadler til salg, men ligger billeder ind så i kan se hullet, men ja de hænger "frit" men ejerne bor lige ind ved siden af jo. men nu sætter de et rigtig smart sys. op hvor man skal bruge en "nøgle" også kan man kun låse den op mellem 7-21 også vidre.



    men jeg forstår ikke lige det der med nr'erne du snakker om Elizabeth (Team Hvirvelkær) K

    ps. min mors kæreste er lastbil cheufører og han har kontaktere hvis det nu skulle være. bum bum!


  • #17   8. sep 2010 Du kan prøve og gå ind på hornskovvindberg.dk. De kan måske hjælpe, hvis du gerne vil have udbetalt forsikringen.

    Det er jurastuderende, som har styr på hvad de laver. Det koster kun sagens omkostninger, som ikke er ret store, og de skal kun have "løn" HVIS i vinder sagen. Ellers er det gratis.


  • #18   8. sep 2010 jeg har top danmark og har fået garenti for at hvis jeg kan dokumenter i form af billeder at den indimellem er hjemme og blive ordnet så dækker de.. så jeg tager den nogengange med hjem og tager billeder med dato på så jeg ude over det ..:)

    håber for dig du ender med og få dækket.. det så træls folk ikke kan lade vores ting være altså


  • #19   9. sep 2010 Uanset om en sadel koster 500 kr eller 20.000 kr. så er det ens TING, der er væk.. Er sadelrummet aflåset på forsvarlig vis, så behøver man ikke bolte sine ting med kæder mv. så nej man er ikke dum hvis man ikke gør det, for så er både jeg og andre i vores stald DUMME.. Ens indbos forsikring dækker i de fleste tilfælde... så held og lykke til herfra til jer alle...

  • #20   9. sep 2010 det første du skal gøre er at ringe til dit forsikringsselskab og få et skriftligt afslag (hvis du ikke allerede har fået det) og så skal du bede om en klage vejledning, måske hjælper det, hvis ikke så klag, du kan ikke få mindre end du har
    jeg har oplevet at mit forsikringsselskab sagde nej til st udbetale efter et tyveri, hvorefter jeg stille og roligt fortalte at det ville jeg ikke diskutere med ham, men han kunne sende mig afsl................... osv. 2 dage ringede han og fortalte at de sørme dækkede alligevel


  • #21   9. sep 2010 Jeg har alti brugt en stålwire rundt om sadlen når den hænger fremme i sadelrummet. Så skal forsikringen nemlig betale, fordi sadlen sådan set har været låst fast til den sadelknægt den hænger på (som jo sidder fast i væggen) Når noget er stjålet som har været låst, skal forsikringen dække.

  • #23   14. sep 2010 jeg har heldigvis fået den restatet nu, de ville sjovt nok gerne betale da de fik af vide at vi ville flytte alle vores forsikreinger fra dem hvis de ikke udleveret nogle penge. jeg bare mega glad! smiley

Kommentér på:
HJÆLP!!! ALT ER VÆK!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce