31. aug 2008 Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Opatering omkring Zoey..<3 {{forumTopicSubject}}
Det er så længe siden jeg har skrevet sidst.. Det ik rigtig godt med Zoey i lang tid.. Men efter jeg tog på efterskole, været er skiftet osv. er det hele bare gået dårligere og dårligere..
Og igår tog jeg så den beslutning jeg havde frygtet aller mest..
Zoey kan ikke gå i mudder, hvilket jo bare er umulig at undgå på denne tid af året.. Igår hjalp en rigtig god veninde mig med at høre hø/halm ud på hendes fold, sådan hun ikke skulle smatte rundt i den..
Dyrlægen har også været ude, for at tage en hårprøve..
Jeg græd hele dagen igår..
Fordi jeg er bare kommet til at holde SÅ meget af min lille Trunte..
Heldigvis, har jeg lidt tid at samle mig i, for det sker først om omkring 1 måned, når vi får svar på hendes prøve..
Tak til alle jer der har støttet mig igennem hele perioden, og hjulpet mig..!
Zoey er idag 4 måneder og 28 dage gammel, jeg håber da et eller andet sted hun når at blive 6 måneder..<3
Hvis i evt. har lidt tid har jeg lavet nogle videoer om hende, begger har taget OVER 2 timer at lave..
Føllet der ikke kunne gå - ZOEY: Denne film lavede jeg da Zoey var omkring 2-3 måneder gammel, og ALT bare gik fremad.. Denne film lå bl.a. nummer 1 på top 5 her på HG, og så har min mor også vist den for hele sit arbejde, da hun skulle fremlægge om en glædelig begivenhed.
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=216596
Zoey - Føllet der ikke kunne gå2: Denne film lavede jeg i lørdags da jeg begyndte at tvivle på det hele.. Jeg havde endnu ikke besluttet mig for noget endnu, men vidste godt et eller andet sted, at det her bare ikke ville gå..
Undskyld min grimme stemme, i skal ikke lytte på hvordan jeg snakker - men HVAD jeg siger..
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=217630
Zoey - Den sidste tid<3: Er et fotoalbum jeg lavede igår umildbart lige efter jeg havde besluttet mig.. Jeg vil tage bileder har den sidste tid, vi har sammen og så få den fremkaldt i papirsbileder.. Jeg prøvr at være glad hver gang jeg er sammen med hende.<3
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=265643
Jeg håber virkelig i kan forstå hvor svært jeg har det med det her.. For det har jeg virkelig.. Det er forfærdeligt, da jeg fik Freja ifolet havde jeg jo INGEN anelse om at Zoey ville blive sådan, jeg havde SÅ mange fremtidsdrømme om det er føl.. Da hun så blev født, tog jeg med at hun ikke ar ligesom andre føl, og glædede mig over at hun i det mindste levede.. Nu slutter Zoey og mit eventyr snart.. JEg er så ked af det
-Julie,
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
dog ønslker jeg dig held og lykke med det
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Hvilken test er det i skal have udført med den hårprøve?
Og er det sikkert at hun så skal aflives, eller afhænger det af resultatet af den prøve?
aug 2008
Det er en prøve for sygdommen Cerebellar abiotrofi.. Den er meget sjælden, men hvis testen er positiv, bliver det hele kun værre.
Ja, jeg har virkelig knytte bånd til den lille Tut.. Men hun skal aflives, det har jeg bestemt.. Den sværreste beslutning i mit liv D':
okt 2004
Men kan sagtens både forstå og tilslutte mig din beslutning. Det er helt sikkert det bedste for hende hvis ikke hun kan fungere normalt.
Grunden til jeg spurgte var fordi du skrev hun først skulle aflives efter resultatet af prøven, så jeg tænkte det kunne være at det var fordi hun ikke skulle aflives hvis den var negativ.
okt 2004
Men derfor er det jo selvfølgelig ikke sikkert at det nogensinde bliver bedre desværre, så jeg kan sagtens forstå at du vil aflive hende.
Og husk det er aldrig synd for et dyr at blive aflivet, det er kun synd for de mennesker der sidder tilbage med savnet.
Dyret ved ikke at det skal dø, og når aflivningen foregår stille og roligt, er der heller ingen lidelse eller angst forbundet med selve aflivningen.
okt 2004
Der er jo araber i de fleste sportponyer, så jeg ved at sygdommen er blevet et problem for dem også. Så det er da ikke usandsynligt at der også har sneget sig nogle dårlige alleler ind i DV avlen. Og ja der ligger jo også en del araber bag fuldblod, så det skulle da heller ikke undre mig. Var det den samme hingst begge gange?
Endelig kan det jo være det er en helt anden lidelse der var tale om i de tilfælde.
aug 2008
Jeg ved den hovedsagelig er hos arabere, det er derfor alle dyrlægernegør så meget ud af at finde ud af hvad Zoey fejler.. De vi bruge hende til en masse, hvis vi finder ud af hvad hun fejler. Hun har nemlig alle symptomerne på Cerebellar abiotrofi.
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
Opatering omkring Zoey..<3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside