{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Boots til hovene {{forumTopicSubject}}

Tja, her står jeg så igen (ligesom sidste år) med en hest der har tabt begge forsko og nu nærmest ikke kan gå uden at krympe sig.
Jeg er bange for at er et evigt opstående problem så snart vi kommer til de måneder hvor mudderet begynder at trække i skoene, så je ser mig nu om efter en anden løsning - en permanent løsning!

Mit højeste ønske ville selvfølgelig være at hun kunne gå helt uden sko, men da hendes såler er meget bløde/ømme/ tynde og hendes hov ligesom er lidt platfodet så tror jeg desværre ikke det er muligt.

Kan en hest med hendes problemer gå med boot?
Kan det nogensinde tænkes at hoven "hærdes" ?

Det skal nok lige nævnes at hun for ca. 1 år siden blev traumatisk forfangen, men heldigvis ikke har noget særligt mén efter det (der er taget røngten)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boots til hovene
  • #1   24. sep 2010 jeg havde også en hoppe som tabte hovene HVER gang hun fik nogle nogle på, det var sådan så min smed måtte komme 2-3 dage efter og lægge nogler nye på.

så gav han hende flapsko, som er nogle sko der er specielt designet til at de ikke kan ryge af, fordi der er en gummi sål(:

fordi forhovene ryger af er fordi dens bagben træder op i skoen og gør dem løse, og med flapskoen der giver gummiet bare efter og så sidder skoen stadig perfekt(:

kan ikke huske om det er gummi eller plastik;)

• #2   24. sep 2010 det kunne lyde som en løsning tak...

men jeg tror nu ikke hun træder op i forskoene, da hun slet ikke træder særligt meget ind under sig, men hvem ved hvad hun begiver sig ud i når je ikke lige kigger smiley

• #3   25. sep 2010 min hoppe gjorde det heller ikke når jeg red, men hun tabte også altid forskoen på folden(:

• #4   25. sep 2010 Da jeg købte min DV vallak for 2 år siden (dengang 4) fik jeg at vide af 2 dyrlæger, 3 smede, 2 beridere + beriderelever at min hest aldrig i sit liv ville ku gå uden sko.

Idag siger smeden at min hest overhovedet ikke har brug for sko, og at hans hov er i super kvalitet. Han går fint på grus, ridehus/bane bund og asfalt.

Korrekt fodring, minimal bokstid, varierende tærren/bund, daglig pleje (vask, hovfedt) og beskæring hver 4.-5. uge smiley

• #7   26. sep 2010 Angelika - hvilke problemer havde din hest? eller hvad var grunden til at så mange mente at den ikke kunne gå uden sko?

• #8   26. sep 2010 Sandie

Pga. hans hove praktisk talt ikke voksede, eller bare voksede utrolig langsomt. Har var lidt ømtået, sled hovene aaalt for hurtigt pga. den dårlige kvalitet. Han havde "pulver" hove

• #9   26. sep 2010 Jeg er kommet i tanke om en artikel som jeg engang har læst i Equipage om barfodsheste og har så ledt alle mine (mange) blade igennem, men uden at kunne finde lige den artikel jeg mangler....øv

jeg er kommet frem til at det er et blad fra november 04 som artiklen står i og har derfor ledt på nettet også, men uden held.
    skulle der være nogen der har den eller ved hvor jeg kan finde den så ville jeg da blive rigtig glad...

• #10   1. okt 2010 biotin kur ! hoof maker kan KLART anbefales ! (: min venindes/kusines pony havde ekstremt dårlige hove! men efter et par kasser hoof maker var de super stærke igen, og skoene faldte ikke bare af 2 dage efter de var kommet på (:

• #11   1. okt 2010 CG

Kan det passe det hedder Happy Hoof/horse - hoof maker? XD
    kan nemlig ikke huske hvilket "biotin mærke" jeg brugte. Ved bare at jeg plejede at bruge blue hors til 400 kr for 5 kg, indtil jeg fandt et billigere mærke til halvpris hvor mængden (specielt af biotin) var det dobbelte = kun halv den dosering i forhold til blue hors = du sparer mere en den halve pris, nok ca 3/4 af prisen smiley

• #12   2. okt 2010 uuu kan bare huske det hedder hoofmaker, doseret i små breve, i en blå papkasse med noget rødt skrift på. koster omkring 700 for en kasse.. men er tilgengæld også multi effektivt! (:

• #13   2. okt 2010 CG

åh, nej så er det ikke samme mærke XD puh det lyder dyrt! Ö

• #14   2. okt 2010 ja det er også dyrt.. men i hvertfald på min venindes pony, var det utrolig effektivt. var virkelig overrasket og en kasse holder længe, specielt hvis det er en pony (:

• #15   2. okt 2010 jeg kender godt mærket... tak for rådet, kan være det skal prøves.
    Vil lige tilføje at smeden stadig ikke har været her selvom det nu er flere uger siden og tiltrods for mange opkald hvor han lover at komme så snart han har tid.

Vi mangler smede i Danmark!!!!!

• #16   3. okt 2010 okay, det skal du glæde dig til så d:

ja! de opfører sig som kongelige ! o:

Kommentér på:
Boots til hovene

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce