{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

hest slår hovene sammen {{forumTopicSubject}}

jeg snakkede den anden dag med en veninde om, hvad der kan ske hvis hesten slår hovene sammen??

kan ikke huske om det hedder smeder eller hvad det hedder???

Men når hesten slår hovene sammen, så der bliver hvide mærker oppe i kronranden?? (hesten rammer sig ikke over benene)...

sker der noget ved dette?? eller er det kun hvis hesten rammer på benene der kan ske noget???

problemet kan selvfølgelig løses med klokker... men når man når et vis niveau i dressur konkurrencer, må man jo ikke have noget på benene af sin hest desværre....!

hvad sker der ved at hesten slår hovene sammen så der kommer hvide mærker i kronranden????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest slår hovene sammen
  • #1   15. okt 2010 Min gamle fik et kæmpe blødende sår i kronranden(Lige over)
    Det gav et ar.
    Så jeg brugte klokker, og tog dem kun af til stævne.


  • #3   15. okt 2010 nogen heste træder dybere end andre, min den store træder ret dybt ind under sig, så han hvis han er uheldig kan få overben, dog er det ikke sket endnu da han altid har gamacher og klokker på.

  • #4   15. okt 2010 Der er mange myter omkring disse mystiske hvide pletter på fingernegle, at der lejlighedsvis dukker op, men den simple sandhed er, at flertallet af hvide pletter på fingernegle er forårsaget af en tidligere skade på negleroden .

    Hvis du bemærker hvide pletter, også kendt som leukonychia på dine negle. I nogle få tilfælde, er pletter på neglene, (kan) hvid indikerer en underliggende infektion, men langt mere almindeligt, at de er resultatet af skaden.

    DERIMOD: "Hvide pletter på neglene kan være tegn på, at du mangler mineralet zink. "Hvis du mangler et bestemt vitamin eller mineral, vil kroppen sørge for at gemme det, den har brug for til de vitale organer (hvor det er med til at opretholde et sundt immunforsvar), så tegn på mangeltilstande ses ofte i yderekstremiteterne -som f.eks. neglene". Der skal zink og jern til at sikre sunde negle (jernmangel kan give indadbuede eller skøre negle), men neglene får naturligvis for lidt af begge mineraler, hvis kroppen generelt har for lidt." siger Alison Loftus, ernæringsterapeut ved The Hale Clinic i London.

    - Men nu til det, det her HANDLER om!:D Ja, synes du skal bruge klokker, da der nemt kan komme et sår.. Det kan også gøre ondt på hesten, hvis den rammer lidt længere oppe end den plejer, og det er ikke så godt:/ Så bare tag dem af til stævner:D


  • #5   15. okt 2010 den kan også komme til at træde sig selv i ballen, det kan give store åbne sår, !!!!

  • #6   15. okt 2010 det er ikke bag på hovene hesten gør det...

    det er forhovene den slår sammen på indersiden


  • #7   15. okt 2010 når okok, jeg ville helt sikkert give den klokker på ...

  • #9   15. okt 2010 Nå okay, så ved jeg ikke om der kan ske noget ved det:) Men klokker er en god ide, også for at skåne hoven..

  • #10   16. okt 2010 sandie prøv at spørg din smed måske ved han/hun hvad du evt kan gøre, nogen gange handler det om benstillingen og den kan smeden nogen gange være behjælpelig med.

Kommentér på:
hest slår hovene sammen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce