hoppe, hingst eller vallak! {{forumTopicSubject}}
hejsa alle frieserelskere;-)
ja, nu har vi endelig fået gård og om ca 6 mdr regner jeg med at have plads til at få heste hjemme:-) jeg har jo min hoppe og forhåbentlig kommer der føl fra hende næste år. jeg vil så gerne have en hest mere, og bliver sikkert en frieser mere:-)
de koster jo lidt, sådan nogle, så manden syntes jeg skal have en hoppe eller en hingst. (har sagt han er velkommen til at købe mig en hingst der kan avles med;-) de hænger jo ikke på træerne, hehe)
egentlig er mig og jullepigen (min hest) nok bare blevet enige om vi gerne vil have en vallak (eller hingst, men så kan de jo alligevel ikke gå sammen og så skal jeg pludselig have 4 heste;-)). og jeg skal bare bruge den til stævner, shows og hygge.
desuden er der jo også mange udgifter hvis jeg skulle have en hoppe mere og hvis den så skulle i fol. og har jo allerede en der kan:-)
problemet er bare at manden sidder på pengene så jeg kan ikke bare gå ud og købe en, så hvordan skal han lige overtales?!
tænkte også om det er værd at køre til holland og se efter en, eller om der er nogle gode stutterier herhjemme der kan hjælpe!?
er glad for hende jeg har, men der hvor hun er købt, køber jeg ikke igen!
puha, det var lige en bunke frustrationer over alt det her heste halløj, men håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt på vej:-)
hilsen sanni
maj 2006
Følger: 268 Følgere: 250 Heste: 5 Emner: 93 Svar: 326
nov 2008
Følger: 71 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 1 Svar: 11
Måtte selv ud og købe legekammerat til vores alene føl sidste år.
I år fik vi så 2 føl og de har utrolig meget glæde af hinanden.
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Heste: 9 Emner: 55 Svar: 194
men ja en vallak ville jo være god ridehest og ja, jeg ved det sku heller ikk lige:-)
men tak for det i har skrevet:-)
nov 2006
jeg har faktisk set på din dreng, han virker som en jeg godt kunne bruge:-)
men tror desværre ikk min kæreste går med til. heller ikk til pengene. hehe....
men wow han er fin;-)
nov 2007
Følger: 116 Følgere: 105 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 205
nov 2006
ja jeg ville gerne tage til holland, men er der ikke noget med der er noget dernede til januar?
jeg kender nemlig ingen der kender noget til holland:-/
så jeg ville gerne finde nogen der ville med. har ikke lyst til at tage derned alene, for vil jo gerne have den "rigtige" hest med hjem:-)
men mon ikk jeg kan finde nogen herinde:-)
nov 2007
Der hvor alle avlshingste bliver vidst frem og nye.
Jeg har nogen hjemmesider du kan kigge på.
www.staldemersken.nl
www.noestehoeve.nl
www.stalokkema.nl
Der findes helt sikkert flere men dem her kender jeg og haft gode oplevelser med.
nov 2006
nov 2007
Er sikker på der er nogen der er villig til tage med og hjælpe.
Men som sagt prøv kigge om der er noget eller ring de kender jo mange heste og folk måske de kan finde din drømmehest.
nov 2006
men jeg ser mig lidt omkring, og så må jeg prøve at skrive til stalde herhjemme. der jo flere af dem der har kontakter i Holland:-)
og tillykke med din:-)
nov 2007
Det bare med prøve sig frem. Håber du finder drømme hesten og uden skavanker.
Tak.
jun 2005
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 10 Svar: 23
Jeg har redet både hoppe, hingst og vallak.. jeg anbefaler vallak!!
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en hest her i Danmark. Der er meget letter at få info omkring hesten og du vil også være bedre stillet hvis der skulle være noget galt med hesten. Det er også vigtigt at du kan prøve og se hesten flere gange, da det jo skal være en ven for livet. Om du vælger at købe en hest i Holland eller Danmark, skal du få dyrlæge tjek. Det er også en god ide' at søge råd hos en der har kendskab til frieserhesten som dressurhest.
nov 2006
ja jeg vil jo gerne ha en vallak til stævner osv. hopper er jo tit lidt hysteriske:-)
men min kærest er lidt mere på jeg køber en hoppe med føl i maven. og kan godt se det jo måske var en fordel, da min hoppe jo også skal ha føl næste år. og så har de jo hinanden:-)
jeg har bare lidt dårlige erfaringer med stutterier herhjemme, men kan du evt anbefale nogen?
syntes også bare priserne nogle gange er lidt vilde. hende jeg købte den gang er slet ikk så meget værd for jeg gav. (jeg VILLE bare ha hende:-) hehe)
jun 2005
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 10 Svar: 23
Der er rigtigt mange gode og fornuftige avler her i dk, men der er også mange men skal holde sig fra. du kan altid tjekke og hesten kommer fra Holland ved at se på dens papir. Du kan se om det er en hest der er blevet hentet der nede, til vider salg. men synes du skal først se hvad er er af heste her i landet. du må endelig sige til hvis du skal bruge lidt hjælp. har haft Frieser siden 1993.
Hilsen Line
nov 2006
jeg har brug for hjælp:-) hehe
jeg søger en hoppe med føl i maven, men kender du nogen der har sådan én?
hoppe, hingst eller vallak!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside