{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Vi har prøvet alt hvad nu? (tynd mave) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Mahogni har nu i 1½ måned haft vildt tynd (TYND) mave. vi har skiftet foder og hun får noget pulver der burte hjælpe på det men, ingen bedring. Nadia (min ridelære) siger det måske kan være årstiden? men er heller ikke helt sikker. ? hun har fået godt med vand og ich mach...

FAKTA:
Hun står på spåner har altid vand, får wrap en gang om dagen. står på fold fra 06:00--17-18:00 bliver redet 1 time hver dag ca. går på græs og har en KÆMPE FOLD.

Håber dett hjalp lidt og i kan hjælpe mig ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi har prøvet alt hvad nu? (tynd mave)
  • #1   17. okt 2010 Hm.. vi har fået et par haflingerføl i løbet af tiden..og når de har fået yund mave har vi givet dem en god spiseske kartoffelmel blandet op med en smule vand, til en tyk grød, og så give det med en sprøjte..:) det hjælper til tider..:P

• #2   17. okt 2010 Prøv at give den hø istedet for wrap,wrapen kan for nogen heste være for stærk så det giver tynd mave.
    A-38 er godt at give i foderet når hesten har tynd mave.

• #3   17. okt 2010 aldrig hø det hoster hun af... !!!! taak alle sammen vil prøve nogle af jeres gode råd xD

• #5   17. okt 2010 Nej hun skal ikke have hø det er lige meget om vi vander det eller hvad vi gør, aldrig hø, !!

• #6   18. okt 2010 for hende tjekket for orm også bældenorm(staves)

• #7   18. okt 2010 Heste med tynd mave skal på diæt... Ingen fuld foder KUN HØ... Eggersmann har udviklet et produkt hvis heste har tynd mave bla. DarmFit hedder det. Det er super godt.
    http://www.eggersmann.dk/index.php?pageID=432&WPID=97

• #8   18. okt 2010 A38, vand høet grundigt, tjek kvaliteten. Der kan godt være svampesporer i, hvis den hoster.
    Men synes I skal spørge dyrlægen til råds.

• #9   18. okt 2010 DarmFit er det samme som A38 blot i pilleform :o)

• #10   18. okt 2010 Hun skal ALDRIG have hø !!! Sidst vi prøvede det stod hun stille i 1 måned at hoste. ALDRIG HØ

• #13   19. okt 2010 Din hevt kan godt tåle hø blot du vælger det rette, har prøvet det selv med en hest der hostede pga skimmel i dårligt hø, men vælg det med omhu så får du ingen hostehest.. :o)

• #14   19. okt 2010 vi har haft dyrelæge til hende... ALLE SAMMEN, hun skal IKKE have høj... !!! aldrig Aldrig aldrig

• #15   19. okt 2010 Er den tjekket for orm ?

• #17   19. okt 2010 Har nu lige spurgt min dyrlæge ad ang en hest der ALDRIG må få hø kontra den har så tynd mave som beskrevet her i tråden.. Det har han aldrig hørt... Hans kommentar var bla at få hesten undersøgt ordenligt.

• #18   19. okt 2010 hun har helet livet fået wrap. For et stygge tid siden havde vi dyrelæge (specileist i hoste) hun sagde: Ponyen kan ikke tåle svampespore/støvet i høet. Vi sagde: hesten her får kun hø, kan man gøre noget ved det.
    dyrelæge: I kan vande høet, men det vil ikke hjælpe helt. !'
    Jeg flyttede mahogni der fra og ryggede hende til et sted med hø og sommeren (vi køber selv wrap) og wrap om vinteren (køber ikke) der hvor hun står nu er der ikke kommet wrap ind endnu, så vi køber det hos en foder expert. ( Lille Haspeholm (af martin)) Det første halve år jeg havde mahogni stod hun et sted hvor hun gik på løstrift og åd hø morgen og aften. selv om vi vandede det. hostede hun, hun stod derfor stille i 1 næsten 1½ månde PGA af hoste.
    der blev taget prøver og tjekket hende, og ALT tydet på hun ikke kunne tåle hø. !
    smiley Hilsen Sara

• #19   19. okt 2010 bm

• #20   20. okt 2010 Samme hø prb. havde min afdøde hoppe Coco (se hende på min profil) hun var meget allergisk overfor støv, og det er altså et prb. hvis man er hest.

Vi gjorde følgende:
    Hun stod på spåner.
    Striglede hende ALTID udenfor året rundt uanset vejr.
    Fejede ALDRIG staldgang mm. når hestene var inde, og gjorde det KUN om morgenen, efter hestene var kommet ud, mange timer før hestene skulle ind.
    Udenfor fik hun vådt hø.
    Indenfor fik hun en blanding af vådt hø og wrap, sammen med hendes foder/vitaminer, som også blev gjort fugtigt.
    Hun blev behandlet med alverdens midler af dyrlægen, men intet hjalp. Hun hostede meget, stod med store udspillede næsebor, og trak vejret tungt med meget besvær og lyd på.
    Så begyndte vi på, et urtepulver, (se linket nedenfor), som dyrlægen også kendte, og 2 dage efter var næsebor normale og vejrtrækningen uden lyd. Hun fik det i sit foder i en uge, og fremadrettet når hun begyndte at trække vejret med besvær, fik hun en ske i maden i 2 dage og så var det væk. Og ja :o) jeg har stadig altid en bøtte stående klar i stalden, hvis nu en af hestene skulle have prb.

Århhh hvis i bare hvor mange penge jeg brugte på medicin, og dyrlæge behandlinger som ikke hjalp overhovedet....... og så var det et urte tilskud, der virkede :o) vildt ikke.

(link fjernet)

Mvh. Karina

Kommentér på:
Vi har prøvet alt hvad nu? (tynd mave)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce