{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

tm horsebalance vs salvimin vs hippoly {{forumTopicSubject}}

jeg har en følhoppe, en for nyligt fravænnet føl, en hingst og en to års gående i stalden og har måske tænkt mig at fodre med TM horse balance iår,

men er der nogen som kan smide det i et foderprogram for mig?

jeg har til rådighed:
ren snittet lucerne (som de pt alle får 1 kilo af om dagen)
hel havre
fiberpiller.

hvis horslux easy, salvimin eller evt hippolyt passer bedre.. mangler noget gode råd..

de vil få omkring 20 kg 1 slets hø af god kvalitet på folden til deling 5 kilo hver ca, resten halm og efter behov en SUPER hø og 1 slets wrap i boksen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tm horsebalance vs salvimin vs hippoly
  • #1   23. okt 2010 jeg kender kun salvimin og hippolyt der kan jeg anbefale salvimin det bruger jeg selv til mine

• #2   23. okt 2010 ja, men jeg skal have et foderforslag - jeg kender udemærket produkterne..

• #3   23. okt 2010 nå for den.. ups det læste jeg ikke lige.
    der kan jeg ikke hjælpe
    jeg giver bare mine lucerne,salvimin grøn,olie,salt og suppler med hel havre

• #4   23. okt 2010 ja, det gjorde jeg også forrige år uden problemer.. men synes det er beværligt når man har 7 heste..

• #5   23. okt 2010 ok jeg synes det er nemt.. tror det er svært at finde noget der er mere enkelt.. men det ved jeg ikke så meget om jeg er tilfreds med det til mine drenge;)

• #6   24. okt 2010 Dette er bare et spørgsmål; (til jer der har heste som IKKE er i hårdt arbejde, eller har "specielle" behov) hvorfor fodrer i ikke bare med salvimin og hø? Hvorfor roepiller, salt, lucerne, olie og andre ting? Er hele pointen ved at fodre med vitaminer ikke, at man undgår unødvendige ting i foderet, og at det er nemt at fodre med?
    For hvis du giver alt muligt ud over vitaminerne, kan jeg godt forstå det er besværligt :b Bare et spørgsmål, håber ikke jeg ødelægger din tråd.

• #7   25. okt 2010 det gør du skam ikke smiley det er fordi folk ikke vil smide får meget hø i hestene for så får de andre når de er på folden og det er besværligt og dyrt i wrap/hø - sådan har jeg ihvertfald hørt det for mange.

mine har hø døgnet rundt - altid, men jeg har pt kun avlsdyr og en hingst som bedækker og rides flere gange ugeligt.. så det er specielle alle sammen..

• #8   25. okt 2010 Tak for svar. Nogle gange virker det bare som om det bliver gjort mere besværligt end det er - tror egentlig tit at det er ejeren der overfører behovet for at få "et måltid" sammen med vitaminerne, bestående af alt muligt spændende og forskellig føde.
    Det hesten har bedst af er jo i princippet bare hø og vitaminer, men det er vel de færreste ejere der kan "bære" at skulle undvære roepiller, lucerne, olie eller salt, nu hvor müsli og havre i mange tilfælde er taget fra dyret smiley
    Selvfølgelig er der undtagelser (som med dine heste), men jeg synes bare det er helt vildt så meget forskelligt folk propper i deres almindelige ikke-specialfoder-krævende heste.

• #9   25. okt 2010 altså jeg vil helst fodre med fiberpiller (for huld) vitamer og lucerne (for protein - evt linamix til min avlshoppe - mig skal bruge en der vil sætte det i foderprogram og se om forholdene passer med vitaminer, råprotein, minieraler osv osv i sådan en dejlig enkelt foderpland..

men fx i horsebalance ved jeg forholdet mellem P og ca så der skal tilsættes 800g havre..

Kommentér på:
tm horsebalance vs salvimin vs hippoly

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce