{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Hjem fra følbørnehave {{forumTopicSubject}}

Mit dejlige hoppeføl fra marts 2010 har været i løsdrift i en følbørnehave med 2 andre hingsteføl siden september hvor hun blev taget fra hoppen. Så jeg ved ikke hvor længe vi kan lade dem blive sammen men indtil nu går det fint.

Hoppen er min egen og står herhjemme sammen med en 4 års hoppe og 10 års vallak, og min plan var at føllet kun skulle væk i et par måneder og så hjem igen når hoppens yver var sat tilbage.

Hun trives fint med de andre føl i løsdriften, men det er et pænt stykke vej fra hvor jeg bor så jeg når kun ud til hende i weekenden og får ikke arbejdet med hende og hun har fået et par småskrammer på koderne der ikke er blevet renset osv. Derfor vil jeg jo gerne have hende hjem igen så jeg har lidt mere kontakt med hende og kan passe og pleje hende ordentligt.

Jeg er lidt i tvivl om hun vil have bedre af at være i løsdriften fremfor at tage hende hjem i hendes egen lune boks hos mig? Men men det er jo billigere for mig at have hende hjemme og nemmere at arbejde med hende og passe hende, men hvad er jeres erfaring hvad er bedst??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjem fra følbørnehave
  • #1   25. okt 2010 Heej. Hvis det var mig ville jeg tage hende hjem for så kunne jeg arb. med hende. Og så kunne hun jo også lære at stå for sig selv i en boks.
    Men det er bare mig : )



  • #2   25. okt 2010 Tak - ja jeg er lidt af samme opfattelse men vil ikke bare gøre det for min skyld så tingene bliver lettere for mig men vil gerne gøre det som er mest hensigtsmæssigt for føllet.

    Det er jo noget anderledes at skulle begå sig blandt vores andre 3 heste men heldigvis er det en lille harmonisk flok hun kommer hjem til. Ved jo ikke om hun vil søge hendes mor igen det er jo altid det spændende!!


  • #3   25. okt 2010 Nu er det jo hingsteføl, så jeg turde ikke lade dem gå sammen for længe :).. Men jeg ville nok lade den gå til jul eller sådan noget.. Og så tage hende hjem vinteren over og så evt. sætte hende lidt i dagpleje igen til sommer når det er dejligt varmt og hun bliver kåd og legesyg..

  • #4   25. okt 2010 Det vil nok være bedst at tage hende hjem inden vinteren kommer for ellers går der nok lang tid inden der ik er glat Så jeg syndes du skulle tage hende hjem for så er der nok også lidt mere menneske kontakt til hende. Men du bedstemmer jo slf selv. Men det er synd hvis hun bare skal gå og ik har hendes ejer ved hende nu hvor vi også får en hård vinter. : )

  • #5   25. okt 2010 Nu når det er hingsteføl ville jeg ikke lade dem gå så længe mere, men hvis det var hoppeføl ville jeg lade hende gå så længe jeg kunne !! fordi at en plag har det bedst hvis den går sammen med nogen på sin egen alder og det nyder virkelig bare livet i en løsdrift smiley

  • #7   26. okt 2010 Jeg ville osse tage den hjem.. Nu har den jo været i løsdrift noget tid og vil måske bare have godt af at komme hjem i boks med mere menneske kontakt
    Du siger at du ikke vil gøre noget for din skyld men kun for hesten. Der mener jeg osse at du skal tænke lidt på dig selv, det skal jo være en fornøjelse at have hesten og hvis du har dårlig samvittighed over ikke at komme såmeget ud til den, ville det da være bedst at få den hjem.
    Føllet tager jo ihvertfald ikke skade af at komme på boks, så længe der er mange fold timer smiley

    Har osse hørt noget om at det skulle blive en meget hård vinter


  • #8   26. okt 2010 Tak for Jeres gode råd.

    Jeg vil jo gerne have hende hjem så tror at hun får en måned mere i løsdriften og så kommer hun hjem til os selv igen, her får hun jo også masser af foldtid de er ude hos os fra kl. 7 om morgenen og til mørkets frembrud om aftenen hvis ellers vejret tillader det så tror ikke hun vil savne livet i løsdriften for hun står ofte derinde og hænger

    Ja hører også at vi får en hård vinter så er det jo rart at de kan komme på stald.


Kommentér på:
Hjem fra følbørnehave

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce