{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.574 visninger | Oprettet:

"Før jeg sover" Dansk stil - Kan ikke. {{forumTopicSubject}}

..Komme igang..

Ihj!

Jeg har fået den her stil for, der hedder "Før jeg sover".
Vi skal skrive de tanker vi tænker, før vi sover.
Jeg tænker lidt selv, at det er meget dagbogs agtigt, men jeg har også svært ved at skrive noget personligt ned, når jeg ved min lærer skal læse det.
Jeg har utrolig nemt ved at skrive følelser og tanker ned, men er bange for at jeg kommer væk fra emnet så?

Jeg kan bare ikke komme igang, og finde en ordenlig start, men jeg har prøvet.

Dette er skrevet lige fra hjertet:

"Før jeg sover.

Nu ligger jeg her igen, og kan ikke sove. Jeg prøver at lukke mine øjne igen, men nej, angsten vender tilbage.
Den angst, der har fulgt mig i lidt over 3 år nu. Jeg ryster og kan mærke tårerende presse på. Det er en af de trælse aftener. En af de aftener som bare skal glemmes.
Alle de triste tanker fylder det hele. Hvorfor blev det sådan her? Hvorfor lige mig?
Jeg kan ikke falde til ro, og jeg kan ikke finde mig selv. Tankerne farer gennem mit hoved, og hver gang jeg lukker øjnene ser jeg dig.
Jeg tænker på alle livets store spørgsmål, alt det jeg savner, alt det jeg har mistet. Det er hårdt, men det er en tanke som fylder meget.
Jeg kigger på min mobil. Klokken har lige slået tolv, og nu er der kun seks timer, og femten minutter til, at mit vækkeur ringer. Jeg burde sove, men jeg kan ikke. "

Hvad synes I? (; Eller har I en bedre idé?

MIB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Før jeg sover" Dansk stil - Kan ikke.
  • #1   25. okt 2010 ååårh, den skrev jeg også engang o: kan også bare huske jeg havde så svært ved at skrive den :L
    - synes den lyder helt fin indtil videre smiley

• #2   25. okt 2010 Hmm er det et essay?

• #3   25. okt 2010 anna-sophie: ja (:

• #4   25. okt 2010 Det tænkte jeg nok smiley Sjovt nok har jeg altid haft nemt ved at skrive essays, og i al beskedenhed får jeg også altid 12 for dem, så jeg vil meget gerne hjælpe dig smiley

Et Essay er jo en tankens vandretur. Sørg for at starte med en handling. Den du allerede har skrevet er fint (hvor du lige har lagt dig til at sove). Derefter skal nogle tanker begynde at tage form. Det har du også klaret rigtig godt. Og derfra skal du bare lade alt flyde frit fra hjertet, men du SKAL huske at have
    - Historie/fortid (f. eks. noget der skete for 100 år siden)
    - En masse forskellige tanker som snor sig på kryds og tværs. (Kort sagt skriv hvad en typisk teenager tænker på smiley )
    - Stemning og sansning er ofte godt. Sørg for at få dannet en stemning så man virkelig bliver grebet. Her er det rigtig godt hvis du selv har et privat forhold til det du skriver om, så du rigtig kan leve dig ind i rollen. Det plejer som regel at hjælpe.

Når du skal slutte historien så fortsæt på indledningen.

Eks.
    ''Nu ligger jeg her igen, og kan ikke sove. Jeg prøver at lukke mine øjne igen, men nej, angsten vender tilbage.
    Den angst, der har fulgt mig i lidt over 3 år nu...''

''...''

''Jeg vender mig uroligt om på siden og sukker. Som man dog ligger ubehageligt her. Den tilslørede måne skinner gennem de hvide fløjlsgardiner med et søvnigt lys og får mig til at droppe melankolien. Aldrig mere skal han hjemsøge mit sind igen. Aldrig! Og med den tanke, falder jeg smilende i søvn.''

Håber at du kan bruge min vejledning og eks. Og held og lykke smiley

• #5   25. okt 2010 OBS!
    Den med historien/fortid kan være lidt svær at få ind, og du behøver det egentlig heller ikke. Men mit foreslag ville måske være at du kobler universet og dets skabelse og historie på. Du kan fx skrive om det populære mysterie ''hvordan kan universet være uendeligt, og så få lidt historie med om universet (nu du selv nævner det i din indledning: ''Jeg tænker på alle livets store spørgsmål, alt det jeg savner, alt det jeg har mistet...'')

• #6   25. okt 2010 Tusind tak for hjælpen smiley
    Vil prøve smiley

• #7   26. okt 2010 Så er jeg færdig, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds! (:

• #8   26. okt 2010 Det var godt smiley

• #9   27. okt 2010 Må vi høre? smiley
    Synes godt om det du allerede har skevet smiley

• #10   27. okt 2010 Cille: sender den lige over pb så! smiley

• #11   28. okt 2010 Har også svaret smiley

Kommentér på:
"Før jeg sover" Dansk stil - Kan ikke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce