Galop... {{forumTopicSubject}}
Hejsa (;
Så er det om Máni igen...
Han har en virkelig hurtig galop, og inde i ridehallen gallopere han ike. nej, han begynder nermest at pass'e VILDT hurtigt!
har i nogle idé'er til hvordan jeg kan få ham til at galopere langsommere? Da det er ret irriterende, at han kun vil galopere ordentligt ude i skoven...
Og på den udendørs ridebane, galopere han sådan okaý fint... Men han begynder at tölte i svingene, og begynder at galopere på langsiden igen..
Noget jeg kan gøre ved det?
han har en rigtig god balance, eller ude i skoven har han. så kan ikke rigtig forstå hvorfor han skifter fra galop til tölt i hjørnerne?
På forhånd tak (;
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
Jeg ville nok træne en masse volter og slangegang med ham i tølt og trav. Og sørge for at øve langsom galop udenfor.
Jeg synes også det lyder som balancen, eller måske noget tillært (har han været redet af en, som tog ham ned fra galop i hjørnerne)? Eller hvordan har du det med galop på bane? Jeg har det fx ikke så godt, så inden jeg egnetlig vidste, at jeg i en del af tilfældende var problemet, faldt mange heste jeg red ud af galop i hjørnerne. Nu har jeg fokus på det og hestene går meget bedre.
Husk i alle tilfælde at blive ved med at drive bagparten indunder ham - også i hjørnerne - hvis du glemmer det, "går det galt". Det var mit problem, da jeg ikke brød mig særlig meget om galop på bane stoppede jeg med at drive, når vi nåede til hjørnerne - fordi jeg var bange for hesten skulle tage fart / skifte gangart - med det resultat at de skiftede gangart.
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 265
Jeg ville starte med at longere ham i en rotunde og lade ham galopere i langsom-/arbejdstempo. Derefter ville jeg sætte mig op på ryggen af ham og først og fremmest få ham til at trave, så ville jeg bruge min vægt ved at læne mig frem og ind mod midten af rotunden, så hesten begynde at rulle lidt. Start med det. Når han så er blevet god til at "rulle" over i galloppen, begynde du at springe ham rigtig an. Når han virke god til begge sider ved denne øvelse, vil jeg først begynde at ride på en stor ridebane eller i et ridehus. Volter er gode til alle gangarter, så de er værd at bruge. typisk en 5-gænger det her.
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 33 Svar: 211
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 7
- Balancen i skoven er INTET problem, vi var i skoven igår, og rundt i et sving der var mudret og glat og singet var meget skarp, og ingen problemer der?
men tror jeg kommer til at bruge - * Caroline & Bjartur * - råd rigtig meget
Men selfølgelig tak til jer alle, og skriver lige jeres råd, ed bag øret (;
Galop...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside