{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

GALOP GALOP GALOP, hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Mange har spurgt mig, kunne du ikke godt tænke dig en god og hurtig galop på stranden? Skulle vi ikke tage en jorde tur på marken? Skal vi ikke tage en lang galop? Jeg glæder mig til sommer for så kan vi få galoperet en masse.

Men nej. Jeg kan bedst lide en god lang skridt hvor hesten kan få lov til at kigge, hvor jeg rigtig kan føle rytmen, slappe af og snakke med hesten. Jeg har ikke konstant behov for en galop.

Galop er jo flugt i hestens natur, så det er jo slet ikke nødvendigt? Jeg er da enig i en galop også kan være god, men altså.

Jeg bliver tit gjort ned på når jeg siger "Jeg har bare mest lyst til en hyggelig skridt tur".
Så for jeg tit svaret: "Det er fordi du ikke tør". Fint nok:)


Jeg har det fint med dem der galopere, men hvordan har de selv?

Jeg siger ikke fra til en galop, men alligvel. Jeg kan bedst lide en hyggelig lille tur:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GALOP GALOP GALOP, hvorfor?
  • #1   12. apr 2013 Jeg er sgu mere til en god galop, men sådan er vi jo så forskellige smiley synes egenlig det er fint at du ikke går med på dillen, man behöver jo ikke elske at galoppere..

  • #2   12. apr 2013 Det er et adrenalin kick! smiley

  • #3   12. apr 2013 Altså, jeg er da enig i det kan være fedt! Især min basses lækre galop, men:-)



  • #5   12. apr 2013 Når det er med andre folk, så skal det helst gå stärkt, men når jeg er alene så vil jeg også hellere lytte til fuglene smiley

  • #6   12. apr 2013 Jeg elsker galop i sær uden sadel og den er bedst på Lotte smiley

  • #8   12. apr 2013 Heste flygter ikke når de galopere.. Det kan være fedt at galopere langs stranden og Føle sig mere levende end nogen sinde. Sådan har jeg det. Men en god skridt tur Lan også være skøn smiley

  • #9   12. apr 2013 Måske fordi man forbinder det med en hurtig galop med noget der er ''sejt''. Jeg kan jo kun tale ved egen erfaring smiley men når man er lille og går på fx rideskole så er det jo altid de store seje og dygtige piger der tager en fuld galop i skoven /over marken. Så det er måske noget man forbinder med at man er modig? Men selvfølgelig er der jo også nogle der bare elsker fart!!

    Jeg personligt kan også bedst lide en hyggelig tur, altså jeg rider MEGET gerne en skridt tur!! smiley men en god skovtur er ikke af vejen, dog efter at jeg har stået med en halv hest en del gange er jeg blevet meget forsigtig med alt det galop!!
    Så jeg tager gerne en kontroleret galop i skoven/marken/stranden. Simpelthen fordi jeg er bange for at min pony's ben skal gå i stykker smiley
    Så ja, giver dig ret!! smiley


  • #11   12. apr 2013 Sofie A: Det kan man så diskutere, hvilket jeg ikke helt magter lige nu smiley

  • #12   12. apr 2013 Jeg er en blanding, jeg ELSKER en laaaang skridttur, hvor jeg bare skridter med lange tøjler og er helt afslappet, men altså, sådan i sommersolen, synes jeg bare det bedste er at galopere derudad smiley Dog gør jeg det ikke så meget, da jeg også er meget nervøst anlagt når det kommer til ture smiley

    Men jo, jeg drømmer om at komme til stranden og bare galopere derudad langs vandet, MEN jeg holder det til en drøm smiley
    Dog er det virkelig også skønt med en galop på en græsmark! smiley


  • #13   12. apr 2013
    Hesten flygter ikke i galop, kun hvis dens flugtinstinkt sætter ind og det er man ikke i tvivl om hvis det gør :o)

    Men jo, en lang galop er lækker, det er længe siden jeg har fået sådan en.


  • #14   12. apr 2013 Jeg sagde ikke den flygter. Jeg sagde i naturen Galoperede hesten vel kun få at flygte. Ved mindre den tænkte "Ahh, jeg har lige brug for en galop, for det synes jeg er fedt".
    Nogle heste panikker af at galopere, og det er jo flugtinstinkt, den tror det er tid til at flygte.


  • #15   12. apr 2013 Jeg tror også hesten foretrækker en skridttur smiley

  • #16   12. apr 2013 Når jeg traver og galopperer i skoven, er det altid som en del af min træning og arbejde smiley jeg har heller aldrig været typen, der gad jorde i skoven, for som jeg ser det, er det kun med til at ødelægge alt andet arbejde man ligger i hesten. Jeg har da jordet afsted over marker, da jeg gik på rideskole og det var det man nu engang gjorde på skovture, men det er aldrig noget der har faldet mig ind, når jeg tager alene i skoven og kunne aldrig drømme om at udsætte mine este for det i dag. I stedet udnytter jeg den ekstra energi, mine heste har i naturen, og så ride en fed, opadgående galop, fremfor en fladrygget, stressende galop smiley

  • #17   12. apr 2013
    Hvis hesten panikker, bare af at sætte i galop, så ligger der noget tillært i det, det er bestemt ikke noget de gør af sig selv.
    Ligesom heste der styrter rundt på en springbane og er ustyrlige, har fået aktiveret flugtinstinktet, men det har de også lært :o)

    Man kan også sagtens få lært heste at få aktiveret flugtinstinktet på stubmark eller tur i galop, ingen problemer i det :o)


  • #18   12. apr 2013 Equus: Præcis!:-)

  • #19   12. apr 2013 Jeg må indrømme at jeg elsker en god galop uden sadel og meget gerne med noget fart på - dog kun fra min egen, da jeg er bange for at jeg ikke kan stoppe andres heste xD
    Jeg tror at det er følelsen af at være fri som lokker mig. Følelsen af at kunne gøre alt. Jeg lukker fuldstændig af for tanker når jeg rider på tur med fart på.
    Men hvis jeg så tog en skridt tur kommer jeg til at tænke alt for meget over alle ting, og jeg er sleet ikke opmærksom på hvad der forgår omkring mig, især ikke i trafikken -.-'


  • #20   12. apr 2013 Jeg elsker nu også en god galop. På en stubmark, strand, sti eller mark. - ikke fordi det er sejt eller noget andet. Jeg synes bare det er sjovt, det giver en lyst til at smile og grine. Hvorfor ved jeg ikke, jeg kan bare godt lide følelsen og farten, og følelsen af at give hesten lov til at ræse og have det sjovt smiley når man kan mærke at hesten bare tænker "Hell yearh!!!" Og løber smiley

  • #21   12. apr 2013 Jeg kan selvfølgelig også kun lide det, hvis jeg stoler på hesten, kender den, og ved jeg kan stoppe den smiley

  • #22   12. apr 2013 Heste galopperer også når de leger.
    De fleste heste bliver næsten helt vilde, hvis de kommer ud på en lang stubmark, så skal den bare have fuld gas! wrum wrum hehe, det er bare det fedeste ;o)
    Kan ikke få nok af følelsen, når man slipper hesten på en lang mark, og man bare kan mærke hvordan bagbenene accelererer, ih ha! smiley
    Generelt er jeg meget til fart, på hest, på ski eller hvad man nu kan finde på smiley
    Men det er nu også hyggeligt med en skridttur i ny og næ, ingen tvivl om det. Men for mig er skridturene mest om vinteren, og så får den gas om sommeren smiley


  • #23   12. apr 2013 Jeg elsker det, fordi mine ponyer elsker det!

    Når jeg rider tur på min lille 3'er er hun tit i lidt forskelligt humør. Nogengange super glad og tændt, også nyder hun bare en god tur over stubmarken! Jeg bliver virkelig glad af at se hvor meget hun elsker det, og derfor elsker jeg det også smiley

    På min 2'er tager jeg ikke så tit en rigtig god fræsertur, men holder den kontrolleret og i et roligt tempo, som både opbygger muskler og kondition på ham smiley Han får dog lov til indimellem bare at strække ud, hvilket han også elsker! smiley

    Mine heste gør det derudover også fuldstændig frivilligt, og bare jeg sætter hænderne frem på halsen, sætter mig i let sæde, og siger "Dygtig!" til dem, er de smuttet! smiley



  • #24   12. apr 2013 Jeg elsker også en god galoptur hvor hesten bare har frie tøjler, men helt klart foretrækker jeg en times skridttur hvor man virkelig kan føle sin hest og lære den at kende, end 10-20 minutters galop på en stubmark smiley

  • #25   12. apr 2013 eeeelsker at tage en dejlig lang skridt tur i skoven hvor man kan dufte naturen høre fuglene synge og høre hestens sko ramme bunden og være i sin helt egen verden og sidde og tale med hesten. Der kom mange og'er haha smiley

    Men det er self også såå hyggeligt hvis man får taget en ordenlig galopper og virkelig får gearet hesten op og få den i godt humør hehe smiley

    Men foretrækker nok mest en skridt tur smiley


  • #26   12. apr 2013 Fedt at høre jeres meninger!:-)

    Jeg må så også indrømme jeg er blevet ret nervøs efter mit styrt for 8 uger siden.
    Pasqual væltede midt på vejen og jeg lå under ham. Og det var ikke en fredelig vej uden biler, næh nej. Så der lå han og spjættede med mit ben under.
    Min fodrod var smadret. Er først begyndt at ride.
    Så har nok den frygt at hesten skvatter i galoppen.

    Bassen er okay, heldigvis :-))


  • #28   12. apr 2013 Jeg elsker en lang jorde tur!
    Men jeg elsker lige så meget bare at skridte lange hyggelige ture. Aå det er altid en kombination af det smiley


  • #29   12. apr 2013 Uh en god galop tur! Så kan man mærke man lever! xD

    Men når dagene er triste forstækker jeg en hyggelig skridt tur i skoven! smiley


  • #30   12. apr 2013 Der er ikke noget mere fedt, end at galopere i roligt tempo igennem skoven, og bare høre hovene banke i jorden og stå i letsæde og mærke hvordan hesten bare får lov til at strække sig.. Samtidig med den har tid til at kigge..

  • #31   12. apr 2013 Der er nu ikke noget som en god galop langs vandet, eller en rolig galop i skoven,
    Men hvor er det også bare lækkert med en rolig skridt tur i naturen, hvor man bare nyder hesten, omgivelserne og roen der kan være.. og så enten en dejlig sommer aften, et sne fyldt landskab eller efteråret hvor alle de orange farver er der .. ja det skønt smiley


  • #32   12. apr 2013 Mange ponyer og heste ser det jo ikke som flugt, når man går ind på en mark, og de begynder at trippe, fordi de netop synes det er sjovt at løbe.. det ved jeg da i hvert fald fra min egen.. han elsker at løbe, og vil helst ikke holde det til kort galop (hvilket han jo ikke bestemmer....) og en gang imellem, giver jeg da også slip, og lader ham løbe, med ørene fremme og han giver den max gas! man kan tydeligt se han nyder det..
    Hesten er ikke længere som den var i tidernes morgen da en blev skabt smiley
    Vi har avlet os frem til den hest vi kan ride på.

    Selvfølgelig nyder (nok jeg mest) en hyggelig skridt tur smiley Tror bestemt min pony keder sig ved skridtture.. Alting er pludselig farligt, bare et blad vender forkert.. men er det på en kendt rute, går han også og strækker sig i skridten og træder godt igennem, det er dejligt smiley

    Kan super godt lide begge dele smiley


  • #33   12. apr 2013
    De heste og ponyer der styrter der ud af på en stubmark, har netop fået aktiveret flugtinstinktet ret ofte :o).
    Og det kan jeg ihvertfald let mærke, hvis jeg sidder på en hvor det er tilfældet.


Kommentér på:
GALOP GALOP GALOP, hvorfor?

Annonce