{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Godbidsproblem {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, har jeg et godbidsproblem. Jeg er begyndt at træne lidt mere fra jorden med min part, Balder, men jeg løber hver gang ind i det samme problem, godbidderne!
Han er (som mange heste vel,) utrolig dygtig til at lugte hvor jeg har mine godbidder, og ligeså snart han har fået en, er det som om alt alt i hans hoved bare drejer sig om at få flere godbidder, og han kan slet ikke fokusere på andre ting igen.

Han maser, søger hele tiden hen mod lommen med gobidder, mimre med mulen på lommen, og napper også for at gå fat i dem. Når jeg bare tager min hånd hen for at klappe ham, kan han tro der er en godbid i, og så napper han, og sidste gang fik han fat i min finger, vilket gjorde ret av.

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, jeg plejer at tage hans hoved væk, og sige nej, men ligeså snart jeg slipper grimen, vupti, så er han tilbage igen.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, så han ikke bliver så anmasende? Det er utroligt iriterrende, både for mig og også for Balder, når han konstant for “nej" at vide, og bliver bedt om at tage hovedet væk.

Skal jeg helt stoppe med at træne med godbider?
Håber i kan hjælpe, da det er et rimelig belastene problem smiley

// Thea smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godbidsproblem
  • #1   15. nov 2010 jeg vil ikke have godbidder i lommen. og jeg vil ikke træne med godbidder. Min er lige så massende hun bliver bedt om og bakke og jeg har skåren ned på godbidderne, nu får hun sjælden det

• #2   15. nov 2010 du kan også prøve en klikker (:'

• #3   15. nov 2010 det handler meget om hvordan jeres forhold er og hvordan du træner

jeg har lært chiara at man næsten altid skal gøre noget for godbidder. dvs at hvis hun virkelig bliver desperat efter godbidder begynder hun at lave en masse tricks på en gang
    men selv før jeg gjorde det havde jeg aldrig et problem fordi Chiara vidste hvad hun måtte og ikke måtte - dog kunne hun sagtens finde på at gumle i min lomme

træn uden godbidder indtil alt grundarbejdet er på plads.
    Når du så begynder igen så husk at godbidder er belønningen og ikke noget man lokker hesten med. Meningen er jo den skal tænke over tingene

• #4   15. nov 2010 lær din hest at fjerne hovedet fra dig. eller.. meget simpelt - lær den ikke at tigge smiley Hesten vil jo helt naturligt gå efter maden, men den gør det kun til en vane fordi den får noget ud af det (eller har gjort før) Altså når en hest bevæger hovedet i din/godbiddens retning og der efter får ros - godbid. Gør den jo det rigtige, at tigge. På samme måde kan man lære sin hest det omvendte.

Skub blidt hestens hovede væk fra dig, med en finger, hånd eller andet. Når du slipper giver du en godbid, fortsæt, og bed hesten holde hovedet væk fra dig længere og længere af gangen. Til sidst ved hesten at vil den have en godbid nytter det intet at stå og puffe og mase, men at vende hovedet/stå stille med hovedet og vente på godbidden.

Så får man da i hvert fald en hest der ikke tigger eller bider smiley

• #5   15. nov 2010 Tusind tak, det hjalp rigtig meget alt sammen! smiley

• #6   15. nov 2010 drop godbidderne og beløn på en anden måde.. f.eks. med at klø ham i panden eller et andet sted som han godt kan li : )

• #7   15. nov 2010 .. nattgjolas {: smiley .
    mit er på ingen måde et problem da jeg bare kan sige nej
    men derfor synes chiara jo stadig hun kan prøve at få godbidder på den måde smiley

• #8   15. nov 2010
    Hvis din hest forstår verbalt eller fysisk ros, så brug det.
    Gør den ikke... Så er det bare at træne det med godbidderne.

• #9   15. nov 2010 hm .. ved det ikke rigtigt har lidt selv samme problem .. Men egentlig plejer jeg bare at sige strengt nej, og holder ham i grimen indtil han slapper af, og når han så slapper af, så giver jeg slip, og hvis han virkelig presser grænsen med den, så dasker jeg ham lige kort, blidt men bestemt på mulen. ikke så det gør ondt. Men kune hvis det virkelgi ødelægger det, husk at han skal vide han kun må spise når du giver ham lov.

• #10   15. nov 2010 Ville nu aldrig slå min hest i hovedet, da den meget hurtigt kan blive hovedsky, og spa har man et større problem..

• #11   15. nov 2010 Jeg har læst lidt om det der klikkertræning, som jeg ikke kendte, og jeg tror faktisk at jeg vil prøve at give det et skud, og se om det kan fungere. Men lige til at starte med, tror jeg at jeg vil prøve at træne uden godbider, og så kun give ham hvis han virkelig fortjener det og gør noget for dem smiley

• #12   15. nov 2010 Hvis man har en hest (som min) der har svært ved at koble af fra maden, er det lettest at droppe godbidderne..
    Find en god måde hvor du kan motivere din hest til de forskellige øvelser.

• #14   15. nov 2010 hvor er det dejligt at læse at der rent faktisk er nogle der har problemer med at træne med godbidder.. ja det er selvfølgelig ikke dejligt for jer der har problemerne, men dejligt at nogle tør sætte fokus på, at livet med heste ikke bliver nemmere fordi man giver godbidder.

mine får aldrig godbidder, andet end de smides i deres krybber.

• #16   16. nov 2010 Tak :)!

• #17   16. nov 2010 Hej.
    Du kan også prøve bare at ignorere ham. Og dermed ment stå helt stille (eller vend ryggen til hvis han går efter din lomme) og tal ikke til ham eller giv ham opmærksomhed på nogen måde. Og bliv ved indtil han selv bliver rolig.

Det kan godt tage et stykke tid til de fanger det, men det er et super værktøj til at få ro på. Også til hende der skrev at hesten bare laver en masse triks og tigger på den måde. Vis med kropssproget at du står stille, og dermed at hesten skal stå stille.

Hilsen Helene

Kommentér på:
Godbidsproblem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce