{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

hajeren har brug for os {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, i går da der ikke rigtigt var noget i tv’et slog mor over på DR 1 mener jeg nok det var, og der så vi så noget med Hajer, ”filmen” hed Sharkwater. : http://www.youtube.com/watch?v=ggtxA4wuXzY
Jeg anbefaler stærkt at i ser hele filmen, Hajen er ikke fjenden det er os der er det. hajer er ikke farlige, ikke mere end en rev eller andre dyr, hvis du træder end på dens territorium eller trænger den ud i en krog hvor den ikke har andre muligheder ind at anbrebe gør den det. 90% af hajerne er blevet udryddet, kineserne og sådan nogle har disse har lengliner ude i havet, som hajerne, skilpader og andre dyr vikler sig ind i, og dør en smertefuld død. Hoved personen i filmen følger en af de nette og skære 149 hajer fri som er voldsomt sorget. Og mange mange skildpadder http://www.youtube.com/watch?v=LEDOVCjRIZY&feature=fvw
Se fra 6:37 ^^
http://www.youtube.com/watch?v=jntcX-WlT34&feature=fvw
se fra 2:15^^
i kina og sådan nogen lande, fanger de hajerne ind tager dem op på båden og skære deres finner af dem. Så smider de dem ned i havet igen mens i stadigvæk er i live, så kan hajerne synke ned til bunden mens de ligger der og venter på de skal dø af sult. Kinaseren spiser Hajerne fordi de tror de får deres styrke. -.-
i filmen kommer der et hold på banen som vil stoppe det her vanvid, (det kan i også se i den sidste del af det link jeg sendt til jeg, det nederste) men de bliver selv anholdt fordi der er så mange penge i de finner at staten er blevet bestikket af mafiaen som eger finnefangeriget. Det er utrolig tankevæggende film, og den går direkte end til en. Den rørte mig utrolig meget og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt til at stoppe, den onde måde man fager hajerne på. Og til at stoppe langliner, og til at gøre hajerne fredet. Da vi ikke kan leve uden dem, vi er aufæning af dem. Til vil i forstå når i ser filmen. Hajer ikke farlige, det hander om forståelse. Denne mand svømmer med hvid hajer med kun en snokle, for at se linket skal i se linket herunder fra 5:33: http://www.youtube.com/watch?v=tnYvgyzy1b4

http://www.youtube.com/watch?v=vJ3-yWk5Lzs
har er hvad der skete hvad de fik udrettet med denne film (sharkwater) . ^^^
vi har brug for jeres støtte,det har vi virkelig, jeg håber dette usle lille forlæg jeg har lavet for jer, har givet jer et indblink i at, vi må gøre noget, for at redde hajeren og os selv se mere under www.sherkwater.com og støt en god sag.
undskyld hvis jeg ikke må oprette dette. skrev prevat hvis jeg ikke må. hvis jeg ikke gør noget er der ingen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hajeren har brug for os
  • #1   12. dec 2010 man skal jo starte et sted, jeg ved ikke om din kommentare skulle tages nedlandend eller hvad. så jeg vælger at se igemmen fingerne med den.
    faktisk var en af vores venners venner med på den tur der, og han siger at de var på udkig efter hajer, ved det rev, da var på. og en af dem som var med, begyndte at tirre en af hajerne. så alt i alt, ville jeg mene de lidt selv var uden om det. på trods af det, så kan hajen mærke om du er bange, alle dine følelser, så det er klart den bliver frusteret over det. faktisk er det blevet bevist at hajer meget sky. og enig slet ikke kan lide mennesker, når de bider os ( som sjælent sker ) er det mest for at finde ud af hvad vi er. det har du vel også prøvet med dine heste evt.- det har jeg i hvert fald med min plag, han skal smage alt, og vil helst have alt i munden. vi kan ikke overleve for uden hajerne. da 95% af vores ilt kommer fra havet.! hvis vi så udrydder dem som styre det, så går det jo helt galt. jeg syntes det er uhyggeligt at bare at vi mennesker er så magt syge, at vi er til fare for os selv.

• #2   12. dec 2010 Og lige nu sidder jeg og ser et program på animal planet hvor hajer angriber umotiveret.. Intet tyder på at det er pga. byttedyret "menneske" men simpelthen ganske umotiverede angreb for at "dræbe og lade byttet ligge"..

• #3   12. dec 2010 smiley Det er ganske venligt ment glemte bare smileyer.. Der er altså forskellige meninger..

• #4   13. dec 2010 jeg ville mene man så har fejl tolket dem. det er blivet BEVIST at hajer ligeså vel som heste bider i ting for at finde ud af hvad vi er. når så vi pjasker i vandet skriger under det osv. gør vi faktisk nøjartigt som en sorget sæl. så hvad skal hajen tro? vi løber sjovt når heller ikke ved siden af en løve ude på savannen(;
    ender det med vi dræber alle hajerne, så ender det med vi dræber os selv. for i sidste ende remmer det os. 90% af vores lit kommer fra havet. og så vil vi dræbe de eneste der kan holde orden dernede? latterligt om jeg må sige.
    det er også ganske venligt ment(-:

• #5   13. dec 2010 Jeg og min kæreste ser utrolig meget om hajer i fjernsynet. Min kæreste er helt facineret af dem og drømmer om at svømme med hvidhajer. Han syns det er synd at alle er så bange for dem og mange slår dem ihjel.

Alle har fokus på dyrene der lever på overfladen og ingen tænker på dem under vandet. De er da også et levenes væsen og fortjener og leve. Jeg skrev engang til mine veninder om de ikke ville støtte stop af den hvalfangst der foregår i udlandet men da ble jeg bare fejet af og de havde da andre ting og tænke på end en jævla hval. Og at det var meget værre dyremishandling her i landet som jeg kunde bruge min tid på istedet.

• #6   14. dec 2010 - Mailen smiley Sælli & Matti smiley -
    du har helt ret, i alt hvad du skriver. jeg syntes det er så synd for de hav dyr som ingen tager sig af...
    jeg får også tit som du, også kan se i denne tråd, at folk har lidt en nedværdig holdning til det. men jeg mener helt bedstemt at vi bliver nød til at redde hajerne - selvom jeg nok er pisse rad for dem hajerne, men derfor vil jeg stadigvæk have de lever, og at vi som mennesker tager os af dem, da vi har taget "magt" over alt levende på overfladen og er ved det i havet. man skal jo starte et sted.

Kommentér på:
hajeren har brug for os

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce