{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

højde spring faldt af {{forumTopicSubject}}

jeg jeg var til højde springning i går d. 15 dec hvor vi sprang rigtig godt, men det var lavet sådan at vi sprang mod publikumog da vi var oppe ved de 60 cm begyndt han at stoppe foran springet, da vi var noget op på en meter rygjeg det svære af ham, men er det normalt at hesten bliver nervøs og næget at springe eller pressede jeg ham for hårdt??
Er dernogle som har et godt råd om det?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højde spring faldt af
  • #1   16. dec 2010 Det er svært at sige, når man ikke så det live;)

    Men der er mange muligheder.
    Måske pressede du ham for hårdt?
    Måske er han ikke vant til højden?
    Måske er han ikke vant til stemningen?
    Måske blev der tilføjet noget, da det blev sat op, som ikke passede ham?

    Der er mange muligheder...


  • #2   17. dec 2010 Ja, det kan godt være, men det var stadig lidt underligt fordi vi har ligget og sprunget 1 meter før. Men det går nok...

  • #3   17. dec 2010 Heste er meget forskellige angående at springe, specielt når vi kommer op over de 60 cm, stort set lige meget hvor stor hesten er (med mindre der selvfølgelig er et kæmpe skrummel på 180! smiley )

    Men de grundlæggende grunde der kan være til at hesten stopper, river ned, løber uden om eller gør andre unoder over det spring, før eller efter, vil højst sandsynligt alle gange være rytterens skyld.

    Der er nogle heste som jo bare lfyver over springet på 1.20 uden at du ''rider'' hen mod springet, hvor andre jo skal støttes. Andre gange kan hesten måske mærke at rytteren føler sig usikker på det høje spring og altså ikke tør springe eller vil. Det kan også være fordi hesten før har haft dårlige oplevelser med høje spring, så som at rive voldsomt ned eller styrte (sådan er det i min ponys tilfælde). Hesten KAN selvfølgelig også have ondt, men det vil man mest se i tilfælde hvor hesten bukker før, over eller efter springet, ikke rigtig så meget at den stopper eller styrter eller noget.

    Jeg ville tro, at det der skete her, har nok været fordi at du ikke har ''redet'' ham nok. Jeg synes ikke det fremgår om du faldt af fordi den stoppede, eller bagefter, men hvis du har faldet forover i landingen skyldes det jo bare overbalance. Hvis han stoppede før springet og du da røj af, har det nok skyldes at du -bevidst eller ubevidst- har været usikker på springet, evt. fordi der har været publikum på smiley Sådan noget går lynhurtigt i hesten og glemmer du at ride på de høje spring, men bare lader hesten ''løbe'', ja, så går det galt hvis du ikke har en ubeksrivleig fantastisk springhest smiley


  • #4   26. dec 2010 Tak for svaret skal proeve at huske paa det smiley

Kommentér på:
højde spring faldt af

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce