4. sep 2007 Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
Nappe {{forumTopicSubject}}
Min unghæster Picasso, har altid vært meget "mund-fikseret". Dvs han gerne ville nappe, bide og tygge på alt der kommer i nærheden af munden. Han er sent kasteret, og det skulle vist være en meget typisk hingste adfærd? Jeg ved også at det kan være syptomer på stress, men det kan godt udlukkes i dette tilfælde. Jeg syntes man kan se på øjnene og den måde han gør det på, at det er ren og skær legesyghed.
Lige for tiden gør han det exstra meget evt fordi at han røvkeder sig pga sneen (han går i løsdrift, men har alligevel ikke så meghet at lave).
Til sagen:
1. Når jeg trækker med ham, kan han begynde på at prøve at fange tovet og tygge på det, og lege med det, og det er møg irreterne nogen gange. Også vis jeg holder min hånd på siden af grimen ville han bide og nappe i hånden. Hvasd kan jeg gøre ved det? Jeg føler jeg bare udfodre ham mere vis jeg hiver den tilbage.
2. Når jeg ville røre ham i hovedet, ville han gerne bide/nappe/gnave i mine hænder (lige for tiden vanter). Vis jeg tager fat i grime kan jeg nemt røre ham i hovedet også videre, men vis ikke jeg har fat i grimen ville han bare bide/nappe/gnave i min hånd. Hmm.. evt gode råd?
OBS. Det skal lige understreges at han ikke bider, men gør det med et meget legesygt udtryk (han er en meget legesyg, lidt hingstet og ung hest), men som skrevet er det nappe/bide agtigt. Svært at forklare xD
nov 2006
Følger: 526 Følgere: 561 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
Det svært at give dig præcise svar, når man ikke ser selve situationerne, for jeg vil gøre noget forskelligt fra situation til situatioen
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
Har også altid samme problem når jeg svare i forummer, for svaret ville være forskelligt fra hest til hest og fra situation til situtation. .
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
Flyt koncentratinen væk fra ham, ryk lidt i torvet eller sig nej.
Du kan også lege med ham inden i laver noget andet da det nok er fordi han keder sig. Tag en bold, plastik osv. og lad ham bruge lidt krudt på det.
Lig evt. en bold ud på folden så han kan lege med den dér.
apr 2009
Følger: 172 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 60 Svar: 443
jeg kan spørge hende hvorfor hun tror hendes hest gør det men jeg tror det er derfor (;
håber det hjalp (;
mar 2007
Følger: 260 Følgere: 230 Heste: 8 Emner: 248 Svar: 1.869
nov 2006
Følger: 526 Følgere: 561 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
apr 2009
Følger: 172 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 60 Svar: 443
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
Jeg har ikke fået hende til helt at lade være med det. Men Jeg har gjort disse erfaringer:
-f.eks hvis hun vil bide i tovet, eller grimen når hun skal ha den på, så sørger jeg for at hun ikke får muligheden for at bide i det.
Holder tovet/grimen på en måde så hun ikke lige kan få fat i det.
-Ellers har jeg lagt mærke til at hun ikke gør det når jeg har hendes fulde opmærksomhed. Altså når hun er aktiveret
Og så sørger jeg for at variere træningen, så hun ikke kommer til at kede sig, og ikke træne for lang tid ad gangen, så jeg beholder hendes opmærksomhed.
Håber det kan være til hjælp
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 608
Jeg tror jeg ville prøve med kapsunen, selvom jeg har lidt på fornemmelsen at han ville syntes at det bliver endnu sjover at prøve at få fat på snoren når den hænger foran næsen.. But I try..
Og jeg ville forsætte med at ignorer den uønsket adfærd.
Nappe
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside