{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Voksepause.. hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej ! smiley

Jeg købte en unghest her d. 20. okt. Så fik han fri 14 dages tid, blev herefter longeret + jeg var oppe og trave samt skridte lidt.. så fik han pause en 14 dages tid igen. Nu har vi så longeret i en lille måned. (4-5 gange om ugen, a ca. 20 min).. og nu synes jeg han virker UTROLIGT høj bagtil.
- Jeg har hørt, ungheste tit vokser når de er blevet redet lidt. Så jeg går ud fra, at det er ganske normalt (:
MEN; jeg ville jo egentligt til at ride på ham nu her igen, sådan 'for alvor'.. men hvordan ved jeg, om det ville være klogest med en voksepause mere?

Hesten er 4 år gammel, efter 1/1 går han for at være 5 år gammel (: Han er noget oldenborg, og de kan vist vokse helt til de er 8 ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voksepause.. hvornår?
  • #1   30. dec 2010 det kommer KUN an på hvordan hesten ser ud smiley

• #2   30. dec 2010 .. Jamen jeg synes han ser 'færdig' ud.. han er bare blevet noget høj bagtil.. smiley Hvad skal jeg kigge efter ? (:

Jeg regner med at spørge alle 'hestemenneskene' i stalden til råds i morgen, når jeg ser dem, men indtil da vil jeg da gerne have nogle af jeres meninger (:

• #3   30. dec 2010 Når han ser færdig ud, og ikke for "plaget"!
    men det er rigtig svært at svare på, uden at ha' set hesten ))-:

• #4   30. dec 2010 Jeg synes overhovedet ikke han ser 'plaget' ud (: Hans lemmer, ben osv. er helt fine.. ikke nogen tyndhed og sådan heller (:
    Hvis du vil kaste et blik på hans profil, og kort lige sige hvad du mener, ville jeg blive glad (:
    Dog ser man det ikke sååå meget på billederne, men der kan man trods alt se, hvordan hans lemmer osv. er (:

• #5   30. dec 2010 Så længe hesten ikke er øm skal du bare fortsætte træningen. Jeg har hørt man må træne hestene samme antal som dens alder. Dvs. 4 dage i ugen nu hvor den er 4 år og 5 dage i ugen når han er fyldt 5 år. Man skal dog aldrig træne for længe. Fortsæt kun sålænge hesten har energi og syntes det er sjovt. Tag den gerne på en skridttur mindst en gang i ugen af en halv time. Longer ikke for meget da det belaster benene meget. Dyrlægerne siger altid det er bedre at ride små ture i naturen på hårdt underlag da det styrker senerne. Ved ikke om det er noget du kan bruge. men det er sådan jeg træner mine ungheste:o)

• #6   30. dec 2010 Så længe hesten selv er med til at bestemme tempoet i hvor stærkt man går frem med træningen, så kan ikke meget gå galt. Bare sørg for en masse bomtræning, både i longe og med rytter og så meget turridning med en masse bakker som muligt. Det har deres muskulatur og balance super godt af! Og så synes de for det meste også det er vældig sjovt smiley

• #7   30. dec 2010 Tak for en masse gode tips! ;D

Jeg bryder mig bare ikke så meget om at ride i naturen på en unghest, der dårligt nok er redet til + jeg ikke helt ved hvad kan finde på.. da vil jeg gerne have et hegn så ingen af os kommer til skade (:

Vi har heller ingen lukkede steder, så han kan løbe ud foran biler eller noget, og det vil jeg simpelthen ikke risikere (:

• #8   31. dec 2010 hvis den er 5 pr 1.jan 2011 kan du godt ride reglmæssig nu. den er udtokset i koglerne. og det er lidt vigtig den kommer i gang nu så den ikke kommer for lang bagud i sin udannelse. jeg vil fortrække at ride tur på de unge. jeg rider selv tur på dem så snart de kan rides med andre og styres i alle 3 gangarter. men det går jeg udfra man kan når man rider med andre.. Nu ved jeg ikke hvordan dit natir område ser ud, men så træk en tur med hesten. den har bare bedst af at se en million ting når den er ung. (personlig kan jeg godt lide at løbe med dem)

• #9   31. dec 2010 Ok, ja, det var nemlig også lidt det jeg tænkte... men synes nu bare han virker lidt høj bagtil alligevel.. Men ja (: som snart 5 årig må han da være stort set fuldt udvokset (:

Det der med at ride tur.. det får jeg ALDRIG lov til, hverken af forældre og/eller ridelære før hesten er FULDSTÆNDIGT tilredet. smiley

Vi trækker tit ture, og for at komme over i vores ridehus, skal vi også gå et lille stykke.

Ja, jeg elsker også at løbe med min, men det er KUN i ridehus, da jeg er lidt urolig for om ham pludseligt løber fra mig og/eller ind i mig.. han er MEGET større end mig.. dog viser han ikke tegn på dette indenfor overhovedet (:

• #10   31. dec 2010 hvis det var min vil jeg ihvertigfald ride den daglig.. Det kan godt være den går maget på forparten, men det vender pludslig.. det er bare vigtig at hesten får opbyggede sine muskler så er den eller ikke så overbyggede mere.

• #11   1. jan 2011 Team ML: SUPER, tak! smiley det er nemlig lige dét jeg synes han gør.. han er meget på forparten! (:
    Mange, mange tak for dejligt svar smiley

Jeg går igang med ham i løbet af næste uge smiley

• #12   1. jan 2011 så lidt da.. Held og lykke med ham. det bliver en lang proces hvis han stadig er meget høj bagtil. MEN I SIDSTE ende får du en super muskuløs hest

• #13   1. jan 2011 Ja.. øv øv smiley

Haha smiley I hope (: Mange tak ! smiley

Kommentér på:
Voksepause.. hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce