{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Voksepause, hvornår ville I? :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg kom til at tænke på, hvor lang tid ville i ride en unghest før i gav den voksepause? smiley Hvor meget skulle den kunne inden i ville give den pausen? smiley
Tænkter primært på 3 års heste, da de jo er mindre udvoksede end dem der kommer igang som 4 års smiley
- Cecillie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voksepause, hvornår ville I? :-)
  • #1   20. jun 2012 Atento er jeg jo gået igang med nu. Han får lov at blive redet igennem sommerferien (allerhøjest 3 gange om ugen) og så får han pause til efteråret, hvor jeg så går igang igen i starten af 2013.

Det er planen med mindre han pludselig begynder at vokse! For så får han selvfølgelig voksepause der! smiley man kan jo ikke bestemme over hvordan og hvornår de små vokser!

• #2   20. jun 2012 Min får ikke en længerevarende voksepause.

Hun bliver pt redet maks. 2 gange i ugen også hygger vi de andre dage:-)

Synes ikke man skal give dem længere voksepause medmindre de virkelig vokser, for de mister jo alle muskler mm. når de har pause, så man vil næsten skulle starte fra bunden af igen.

• #3   20. jun 2012 Okey smiley

• #4   20. jun 2012 Stald Zederkof: Hvorfor er det ikke det? Hvad gør man så med køreheste? De bliver da kørt til som 2 års ofte, og vil da mene det kræver en del muskler at trække en stor vogn ? ;O)

• #5   20. jun 2012 Har ellers set rigtig mange heste (fx friserblandinger osv), som er kørt til som to års, og som også trækker andet end sulkyer. Har set flere til salg, som trækker store vogne (dog som to-spand, men alligevel), så er der godt nok vildt mange, der har ødelagt deres heste :O/

• #6   20. jun 2012 Vil forresten lige høre jer (ny vi snakker voksetid - og håber det er ok for trådstarter?), hvor lang tid ville i give en 3 ½ års voksepause, hvis den ikke var høj bagtil mere overhovedet? :O)

• #7   20. jun 2012 Nu sætter de jo heller ikke de store muskler af at blive redet få gange LET ridning et par gange om ugen.

Jeg holder fast i at ride hende let hele tiden for at styrke led og ledbånd og holde dem vedlige.
    Er helt sikker på at jeg ikke overbelaster eller ødelægger min 3 års med den lette ridning vi laver. Men er villig til at give hende en pause, hvis hun pludselig skyder i vejret (Læs bliver varm og øm i led og muskler).

Men i hesteverdenen er der lige så mange meninger, som der er mennesker;-)

• #8   20. jun 2012 min har været redet ca. 15 gange, og har i mellem haft en voksepause på 2 uger smiley han skal snart have en voksepause igen, hvor han får lov at stå i yderligere 2 uger. Han bliver redet mellem 2 og 3 gange i ugen..

Kommentér på:
Voksepause, hvornår ville I? :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce