{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

forskellen på transe og hovedtøj {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. hvad er forskellen på en transe og et hoved tøj og hvis jeg gerne vil begynde at lære hende at bære sådan noget og hun kun er snart 1 år hvad skal jeg så bruge??? hovedtøj eller transe og forskellen:)
det er fordi jeg har 2-3 hovedtøjer og en masse næsebånde og pandebånde extra og så fik jeg en transe i julegave men den ligner bare en hoved tøj? og hvis nu det er en transe kan jeg så godt bruge hovedtøj's dele til transen??


håber nogen kan hjælpe kh amalie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellen på transe og hovedtøj
  • #1   2. jan 2011 Det er det samme, bare to forskellige ord for det...

  • #2   2. jan 2011 det er det samme.

  • #3   2. jan 2011 haha trense og hovedtøj er præcis det sammen.. ingen forskel..

    Men synes du skal få hjælp, for lyder ikke til du ved det helt vilde om heste..


  • #4   2. jan 2011 Enig med Maria - Du skal nok få lidt hjælp hvis du ikke engang ved at det er den samme ting ;D

  • #5   2. jan 2011 har bare aldrig spurgt om transe i en butik. men jeg ved nok om heste. det er ikke sjovt at få afvide at man ikke ved meget om heste!

  • #6   2. jan 2011 Ej folkens- vær nu lige søde. Man må da gerne spørge om noget man er i tvivl om- det er da ikke ensbetydende med at man er dum og ingenting ved om heste bare fordi man ikke lige vidste det her..

  • #7   2. jan 2011 mette lige præcis det burde være noget af det første man lærte når man havde med heste at gøre..
    Alle jeg kender har lært det som noget af det første..


  • #9   2. jan 2011 hmm nej for jeg har redet i 6 år og vi taler ikke om transer og nu har jeg med føl at gøre så derfor er det ikke det vildeste jeg går op i! så det er ikke kun transer der bliver snakket om så er der måske noget du ikke ved og så kan vi bare komme og sige ej vidste du ik det???

  • #10   2. jan 2011 Maria C- øh læs lige mit indlæg en gang til- jeg er dybt uening med dig- synes det er en yderst flabet opførsel at skrive på den måde bare fordi hun spørger om noget man er i tvivl om... Drop det barnlige snobberi altså...

  • #11   2. jan 2011 der er mange ting jeg ikke ved om heste, og lærer hele tiden noget nyt, læser emner og hvad der ellers er hver eneste dag for at lærer, hele tiden, man stopper aldrig med at lærer, blev bar overrasket, for selv små børn på 8-9 og endda nogle mindre ved det, så blev bar sådan lidt hmm, enten har du haft en dårlig lærer ellers har du kun lært fra dig selv og aldrig haft hjælp af andet end uerfarende mennesker..
    Det var de tanker jeg fik.. sorry men det er bar det der gik igennem mit hoved


  • #12   2. jan 2011 Jeg sider lidt og overvejer hvor for i alverden du vil ligge hovedtøj på en 1,5 års?

  • #13   2. jan 2011 Så hold dem for dig selv, for det var ikke pænt sagt.... smiley

  • #14   2. jan 2011 mette var nu ikke snobbet eller barnligt, prøv læs mit sidste indlæg..
    Har du aldrig prøvet at blive overrasket over noget og så kommet til at skrive det på en forkert måde som en eller anden jeg tror jeg ved alt person bliver sur over, nej har du nok ikk for du ved jo alt, så sådan noget skriver du ikke..

    Sorry der gik der barn i mig ja, indrømmet, meeen forstår ikke du altid skal blande dig.. og det ikke bar denne gang, du gør det altid, selv hvis du bar misforstår for man nærmest en sviner fra dig (sviner skrevet på en pæn måde)


  • #15   2. jan 2011 Undskyld Maria- men kender vi to hinanden? Aner ikke hvem du er og har aldrig givet dig en sviner før, men synes vi skal holde tingene udenfor dette forum og du skal være velkommen til at skrive mig en pb, hvis du har nogle generaliserende og personlige ting at sige til/om mig? Hehe, sorry men er helt lost hvad angår din sidste besked... For den da... smiley

  • #16   2. jan 2011 hmm jeg har fået undervisning af europa mesteren i dressurog hendes mor og har redet med danmarks mesteren i spring. såå ved ikke helt hvad du mener? hende den ene hedder anja som blev som 16 året eu mester på en fjordhest og lillesøsteren danmarks mester i spring som 6-7 året og en der bor tæt på rideskolen blev året efter eu i dresur såå kender til at ride.!!! og det er fordi hun elsker bidet og vil gerne beholde det i munden så tænkte på om hun kunne lære hovedtøjet i den alder?

  • #17   2. jan 2011 mette, nej vi kender ikke hinanden, bar skrevet i mange forummer begge to.. hej hej..

    Ena, tillykke med det.. siger bar hvad jeg tænker, var så heller ikke den eneste der havde de tanker..

    Men ingen diskution, stopper du med at skrive til mig stopper jeg os, skriver du igen skriver jeg os igen smiley

    ja jeg er barnlig, men det er alle nogle gange smiley


  • #18   2. jan 2011 oka så stopper vi !!!!

  • #20   2. jan 2011 oka det har jeg læst der er mange der gør? hmm hun elsker bidet så det er ikke med tøjler eller noget bare prøve 5 min. ikke gå rundt med den eller noget så ser ingen problemer med det´?

  • #21   2. jan 2011 Syndes bestemt ikke du skal lægge trense eller bid på den?
    Det er kun en lille baby, den er overhoved ikke klar til det mentalt eller fysisk. Har også selv en lille krut ugle på samme aller som din og vær eneste dag har jeg bare lyst til at smide udstyr på og så bare ride men gør det selvfølgelig ikke, men vil bare frem til at jeg alt for godt kender det der. Vis du ønsker at din basse skal blive ved med at elske at du kommer ud til den så vendt så længe du kan.. Bare et godt råd (-:


  • #22   2. jan 2011 Hej Amalie..
    Hun er alt for ung endnu til at skulle have bid i munden, det skal du ikke begynde på før omkring 2 års alderen og det er ikke nødvendigt før 3 års alderen..
    Trense og sadel skal man vente med og det samme gælder longering og løsspring..



  • #23   3. jan 2011 Hej Ena.

    For lige at komme med et andet synspunkt der tit ses i hesteverdenen. Der er altså mange der ligger hovedtøj/trense på deres 1 årige heste.

    Det netop fordi mange går til shows eller skuer med deres plage allerede som åringer for at få bedømt hvad de skal arbejde videre med til den endelige kåring.

    Så jo man må gerne ligge hovedtøj på, bare man ikke misbruger det. Og det skal jo være langsom tilvænning.

    Held og lykke med det smiley


  • #26   3. jan 2011 de sejeste fjordbasser..

    Ja det er jeg sku nok.. men gider du lade vær med at blande dig nu var diskutionen stoppet og så tager du den op igen, synes nu det er pænt barnligt at blande sig i ting der ikke har noget med dig at gøre.. så jeg er da vidst ikke den eneste der er barnlig smiley


  • #28   3. jan 2011 nedgør ingen, som jeg har skrevet var det min første tanke, og ja tror ikke på at du og alle andre ikke er kommet til at skrive det i tænkte, selvom det måske ikke lige var meningen, tror jeg simpelthen ikke på.. det sker for alle, og ja det sker os for mig.. kan intet gøre ved det, sket er sket..
    Og ja jeg er barnlig, er alle sku ind i mellem..


  • #29   3. jan 2011 De sejeste fjordheste - Føllet er ikke engang 1 år og man ligger simpelthen ikke bid i et lille barns mund!

    - Selvom hesten napper i ting og løfter ting er det overhoved ikke ensbetydene med at hesten kan li at have bid i munden, jeg tror næppe du har spurgt om den syntes det er rart?
    Dengang min hest blev redet med bid kunne man se han ikke kunne li det for nu rider han bidløst og han er altid glad, men derfor kaster han stadig rundt med spande og står med min "pisk" i munden, mine torve og meget mere, men derfor kan han jo stadig ikke li at have bid i munden?

    Jeg syntes personligt kun du skal bruge bid når du skal ride, self. skal den vænnes til det men da først når den er 2-3 år, det er kun en lille baby og det må du altså lige tænke over ! (:


  • #32   3. jan 2011 oka så lader jeg vær! men når hun engang imellem har fået bidet i munden mens jeg holder det så hun bare kan tage hoved væk så kan jeg næsten ikke få det ud hun sutter og elsker det men så er det bare en gang imellem jeg gør det. men de seje fjordheste. ja vi er jo vant til at det var sådan på liselottes rideskole da hun engang imellem fik en lille en når hun købte en mor. så kan godt forstå det. men hun skal være føl så længe hun kan så lader vær med det.

  • #34   4. jan 2011 oka. tak så vil jeg lade være.
    de sejefjordheste jov jeg ved ikke om du var der de dage hvor liselotte købte en mor og hendes føl som hed lady og der måtte vi gerne tage bid i munden på hende? mener jeg vi gjorde.hmm men det er det jeg tænker på med lise lotte. og det er måske sket 2 gange hvor hun havde et føl med hjem. så helt lyv er det ikke.


Kommentér på:
forskellen på transe og hovedtøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce