{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  læder VS. pels
  • #2   14. jan 2011 Synes også det er lige slemt. Jeg har en del udstyr i læder, men det er meget gammelt og har ikke haft råd til at købe vegansk, men det jeg køber i fremtiden vil selvfølgelig være vegansk smiley

• #3   14. jan 2011 Jeg synes at de begge to er lige slemme, men har pels er mere "kvalmende" fordi at det jo mere ligner et rigtigt dyr. Men vil helt afgjort ikke foretrækker nogen af dem.

• #4   14. jan 2011 jeg sys begge dele er slemt men jeg sys pels er værst som Marie B
    siger ligner det mere et dyr:D

• #5   14. jan 2011 Jeg synes at pels er værst. læder kommer vidst for det meste fra en ko. Og alt fra koen bliver brugt til kød, læder, nogle knogler til hundeben og lign.

Jeg undgår læder hvis jeg kan, men det er ikke det værste.
    De dyr der bliver brugt til pels, bliver kun brugt til pels fx en ræv eller mink.

-alexandra

• #6   14. jan 2011 Jeg synes også læder er værst. Læder er blot en total udnyttelse af det dyr man slagter. Man prøver så vidt at undgå ressourcespil. Læder kommer for det meste fra køer, som dog har haft det bedre end mink og ræve hvor pels ofte kommer fra.

Men det er kun i ovenstående perspektiv jeg synes læder er værst. Det er lige så forkert at slå en ko ihjel som en mink!

• #7   14. jan 2011 Jeg synes pels er værst. Fordi man ved at gå med det udsender et signal om at det er OK at mishandle dyr, hvor læder kan være falsk læder. Men egentlig synes jeg begge dele er lige slemt.

• #8   14. jan 2011 Desværre kommer en hel del læder også fra Indien, hvor det er det eneste fra koen, der bliver brugt (da der ikke er ret mange der spiser oksekød), så man kan ikke være sikker på, at læder "bare" er et biprodukt:(

• #9   15. jan 2011 Bidløs vegetar: Kan man ikke gå med falsk pels? smiley

• #10   15. jan 2011 Ja det kan man da Signe xD Jeg har en falsk pels vest herhjemme, går godt nok ikke rigtigt i den xD Men har den!

Jeg syntes også det er "lige slemt" for begge ting kan laves falske, og begge ting kan være lavet rigtigt..

• #11   15. jan 2011 Jo selvfølgelig smiley Aarg den er svær smiley

• #12   16. jan 2011 Etisk set er de vel i samme båd. Pels - dødt dyr, skind - dødt dyr.
    Begge har sandsynligvis lidt en unødvendig død.

• #13   16. jan 2011 men du bruger jo en ko til at spise hvorimod med en mink bruger du jo kun pelsen er læder så ikke "bedre"?

• #14   16. jan 2011 Når først dyret er dødt er det efter min mening lige meget om den bliver spist eller lavet om til en pelsfrakke. Jeg ved ikke om det er dyrene på en pelsfabrik eller et slagteri der lider mest, men ingen af delene er o.k. derfor syntes jeg hverken man bør støtte det ene eller det andet smiley Desuden syntes jeg det er "bedre" nu så mange dyr alligevel bliver slagtet at vi bruger kødet, da der er så mange mennesker der sulter på denne jord, end at smide det ud og nøjedes med en dyr pelsfrakke som dem der har brug for det alligevel har råd til. Det mener jeg, til trods for at det self. ville gavne hele jorden og de sultende mennesker bedre hvis al kødindustri lukkede. - fordi det er en usandsynlig tanke pt smiley

• #15   17. jan 2011 *MOD*: Jeg er stort set enig. Men når jeg siger at pels er værst, så er det fordi at jeg sender altså er mere fordømmende overfor en i pels, end en i læder. Pels udstråler bare: Jeg er ligeglad med andre skabninger. Hvor læder kan ses som et biprodukt af kød. Jeg mener at folk der går med pels godt ved hvordan dyrene har det (især pga alt den medieopmærksomhed omkring pels i 2010) hvor en person i læder måske/sandsynligvis ikke ved hvordan en ko har det i industrien.

Kommentér på:
læder VS. pels

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce