{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Han "mister" hovedet {{forumTopicSubject}}

Når jeg går tur med min hest alene, kan han på hjemturen godt blive helt kuk-kuk, han løfter halen, siger den mærkeligste gryntelød, og går nærmest på tæer i en flot sidelæns gang. Men det er ikke kun det, han bliver helt fjern og respektere mig slet ikke. Han kan finde på at stejle, bukke, sparke bagud og skubbe sådan ind i mig, samt han i dag gik ud foran en bil. Det er ikke altid han er sådan, men det sker, og er virkelig bange for der skal ske mig, ham eller andre noget når han gør det. Nogen der har et bud på hvad det kan være, og hvordan jeg kan få ham til at lade være med det? Det skal siger han ellers er ret rolig og normalt gør alt hvad jeg beder ham om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han "mister" hovedet
  • #1   29. jan 2011 Kunne det være at han har seperationsangst? Og at det så ikke kan gå hurtigt nok med at komme hjem.

• #2   29. jan 2011 Nattgjola er også blevet meget kuk-kuk lige nu. det er noget mange bliver om vinteren.
    hvis jeg går på en strækning og vender rundt kan hun finde på at styrte med 80 km/t når vi er vendt om s:

• #3   29. jan 2011 han kan se hører eller dufte et eler andet, der får ham til at være beredt

• #4   29. jan 2011 jeg stopper tit nattgjola op, viser hende at hun skal gå bag min skulder og evt laver elevatorøvelsen.

• #5   29. jan 2011 Astrid: ja det har jeg også tænkt. Men det er jo ikke altid han er sådan, og på udturen går han fint, lige ved siden af mig, hovedet nede osv.
    Rikke: hva kan man gøre ved det?
    Anne: det er helt umuligt at skabe kontakt til ham, hvis man får ham stoppet, stejler han eller går ud på vejen som i dag.

• #6   29. jan 2011 Min tinker er på samme måde, og han har seperationsangst. På turen ud er han helt cool, men hjemad kan det ikke gå for hurtigt!

• #7   29. jan 2011 det er et spørgsmål om tillid han skal stole på at du har styr på tingene..

du skal have trænet stop signal, så det også virker når han bliver lidt for "munter"

• #8   29. jan 2011 Astrid: Hm det er der vel ikke så meget at gøre ved. Men han er godt nok farlig at gå med når han gør det.
    Rikke: han stopper for wow i alle gangarter når man normalt går med ham, og han holder god afstand normalt. Men når han bliver sådan er der intet at gøre, han stopper når jeg beder ham om det, men så bakker han eller stejler, fordi han vil videre. Det virker som om han ellers har god tillid til mig, en gang kunne han ikke en gang forlade gården uden at vende om, så han er blevet bedre til det i hvert fald. Ville bare ønske han ikke gjorde det der han gør.

• #9   29. jan 2011 Hjælper det at lave nogle volter?

• #10   29. jan 2011 Astrid: nej så stejler eller bukker han. Han virker som om han er oprigtig bange, så han nægter at stå stille, han vil bare gå, om det så er sidelæns eller hvad, bare han kommer frem.

• #11   29. jan 2011 Hmm.. Er det uanset hvor i går hen eller på samme tur? Har han haft en dårlig oplevelse?

• #12   29. jan 2011 Det har ikke været samme sted. Vi går ned af samme vej, hver dag, og så lige i dag var han sådan. Før har det været andre steder, men steder han har gået mange gange før, og steder han har gået efter, hvor han intet gjorde.

• #13   29. jan 2011 og netop din sodste besked fortæller mig at det er fordi den ser hører eller dufter noget du ikke umiddelbart lægger mærke til.

og den ahr ikke troen på at du passer på den, for så ville den gøre dig opmærksom på at der er noget anderledes, og du ville med små signaler kunne fortælle ham at "det er ok, jeg har styr på det" og så ville i kunne gå roligt videre.

• #14   29. jan 2011 Hvis du overhovedet kan komme til det, så få ham stoppe tog lav elevatorøvelsen - du skal bare ikke sætte dig helt ned, for det kan godt være farligt i denne situation. Kan det lade sig gøre, at når han "flipper ud" så kan du stoppe eller sådan ca. blive det sted, hvor det startet - altså ikke gå videre - og så arbejde med ham og vente til han slapper bare en smule af, og så gå videre, og fortsæt med det, indtil han lærer at han kommer tættere på hjemmet/stalden, hvis han slapper af og går "ordentligt"? smiley

• #15   30. jan 2011 Rikke: så er det bare hvordan jeg skal få ham til at stole mere på mig.
    Laizza: jeg må prøve. Men i situationen har jeg ikke lyst til at stoppe op, for han bliver godt nok farlig at være sammen med hvis man stopper ham op.

Kommentér på:
Han "mister" hovedet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce