{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

"The originals" - Vampire story.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver lidt hist og her og fik en idé om at skrive om en ung vampyr pige - Latoya, som fortæller om hvordan hun oplever at være fanget som vampyr.
Sammen lever hun med to følgesvende, som hun lærte at kende, da hun lige var blevet forvandlet.

Dette er ikke en historie om at et menneske og en vampyr finder sammen, men en fortælling om en barsk fortid. Desuden er hun en "original" vampyr, som lever af menneskeblod, slår mennesker brutalt ihjel og lever af den lidt gotiske stil.

- OBS: det er oversat fra engelsk, fordi jeg har skrevet den på engelsk, men har oversat den, så flere kan forstå hvad der står. Desuden vil jeg gerne pointere, at jeg er lettere ordblind, så der kan være lidt småfejl.

1. Just in case
Forfulgt af min egen skygge tonsede jeg af sted i ængstelighed. Blodet dryppede ned af mine kæber og min fart var snart så urealistisk hurtig, men jeg løb stadig. De kunne endnu nå at fange mig, var jeg overbevist om. Endnu et drab havde fundet sted, men denne gang havde jeg dummet mig. Gevaldigt. Året er 1429 og jeg havde kurs igennem en vidt fremmed skov. Hele min krop var ved at briste følte jeg og så alligevel ikke. Trods de røde øjne søgte en form for barmhjertighed, så var det ikke til at hente.
Jeg var en af de blodsugende, originale. De få jeg kendte, som havde samme vaner som jeg, de gemte sig delvist under jorden, i det at når sollyset ramte dem, ville de blive til aske. Den skæbne var jeg ved at løbe i møde, for om lidt ville solen stå højt på himlen og omfavne min sårbare krop. Men jeg var ikke i retningen af hulen. I den hule hvor jeg vidste at både Raphael og Janet befandt sig. De begge to gemte sig i det de vidste, at solen snart ville sprede sig på himlen. Lyden af råben og skrigen ude i det fjerne gjorde mig opmærksom. De havde fulgt blodet og snart kunne jeg høre deres hundes gøen overdøve stemmerne.

Men sådan havde jeg ikke altid levet. Bestemt ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "The originals" - Vampire story..
  • #1   2. feb 2011 Lyder god smiley

• #3   2. feb 2011 Her en lille bid mere. smiley

For hundrede år siden, inden jeg blev til det monster jeg var nu, levede jeg i et uhyggelig fattigt område med både voldtægt og kriminalitet. Der var ingen penge og min familie og jeg levede i en kælder af en art. Vi var heldige at vi overhovedet bare havde lidt tag over hovedet.
    Det var en stormfuld nat, at jeg kom til verden, havde min mor forklaret mig flere og flere gange. Som nogle andre børn, var jeg født for tidligt. Min mor navngav mig Latoya Dianne. Trods de usle omstændigheder så levede vi fint, men selvfølgelig varede lykken ikke længe. Min mor blev gravid igen da jeg var cirka omkring fem eller seks år gammel, hvor hun fødte en dreng. Det eneste problem var blot, at denne fødsel tog så hårdt på min mor, at hun døde af afkræftelse. Hvilket betød vores familie blev splittet op. Jeg skulle sørge for min lillebror, som egentlig var dødsdømt, eftersom vores mor var død. Trods det måske var en smule primitivt at tænke sådan, kastede jeg straks skylden over på min lillebror, som blev navngivet, Aarón. Da det så allermest sort ud for min lillebror, var der hjælp at hente, eftersom en anden kvinde i den kælder vi levede i og var gravid og derfor kunne amme og opdrage Aarón.
    Jeg huskede ikke meget af min mor, men hun havde langt, bølget, mørkebrunt hår. Mørke øjne og markerede øjenbryn, som gav hende et smukt udseende. Jeg havde ikke et særlig godt forhold til min far, som nærmest afskyede kvinder. Han var en kvinde-hader om man ville. Det blev han efter min mors død. Han ville ikke røre mig. Han ville ikke engang se mig i øjnene, og når han omtalte mig, kaldte han mig ikke Latoya. Han kaldte mig kun ”pige” eller ”bastard”. Derimod var han meget positiv overfor min lillebror, som han straks rakte al hans kærlighed mod.
    Som blot otteårig blev jeg smidt ud af vores ”hjem”, hvis man overhovedet kunne kalde det et hjem. Det var en følelse af tomhed, som bredte sig i mig. Og jeg var blot en lille pige, der ikke anede noget om overlevelse. Jeg fik et håndklæde med lidt tøj, som vi havde arvet med mig. Jeg vandrede herefter ud i verden, for at finde nogen der ville have mig. Jeg havde altid været en særling og det havde min mor også sagt til mig, kunne jeg huske. Hun havde kaldt mig ”unik”. Hvilket mindede mig om, at jeg måske kunne udrette en form for mirakler i det liv, som passerede mig. En lille pige var jeg… En pige, som stod på egne ben. En pige, som ikke anede hvor hun hørte til, men der varede ikke længe før der lige pludselig åbnede sig en dør op for mig.

• #5   2. feb 2011 Spændende smiley

• #6   2. feb 2011 Mange tak smiley Håber på den kan blive lidt af et hit.

• #7   2. feb 2011 BM ;D

• #8   2. feb 2011 Det skal den nok blive smiley Synes overhovedet ikke man bemærker nogen stavefejl smiley

• #9   2. feb 2011 Det var godt, men er kun meget "svagt" ordblind. Det er ikke noget de fleste ser, men engang i mellem smutter den lige. smiley

• #10   2. feb 2011 Nårh smiley

• #11   2. feb 2011 Den lyder super god!
    Vil du sende den til mig på engelsk? smiley
    Vil super gerne læse den på engelsk smiley

• #12   2. feb 2011 Også her faktisk smiley

• #14   8. feb 2011 Sender desværre ikke lige det engelske endnu, eftersom jeg er længere fremme med det, og har egne kommentarer ind i mellem og ting jeg skal rette til.
    Ligger det sandssynligvis ud på et tidspunkt :b

• #15   8. feb 2011 Fedt ;D

Kommentér på:
"The originals" - Vampire story..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce