{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Nikon - Selvudløser! (: {{forumTopicSubject}}

Hej HG..
Jeg har et Nikon D3000, og det driller lidt når jeg vil tage billeder af mig selv med selvudløser (:
-Har prøvet hvor jeg skulle 1-1,5 m. væk fra kameraet, og jeg bruger selvudløser, men så bliver hele billedet uskarpt o:
-Så har jeg prøvet lidt tæt på, hvor jeg ikke kunne nå udløser knappen, så der blev også selvudløser, men den fokusere på baggrunden..
Hvad dælen kan man lige gøre for at det bliver skarpt ? (:
På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nikon - Selvudløser! (:
  • #1   12. feb 2011 Når du tager et billede af noget, fokusere du på objektet og stiller skarpt. Dette kan du ikke gøre ved selvudløseren, og jeg vil tro du skal indstille alt før du sætter udløseren til (:

• #2   12. feb 2011 Amf, jaa lige præcis.. Men hvordan gør man så hvis den fokusere på baggrunden når man trykker?
    -indstille alt? (:

• #3   12. feb 2011 Du kan fx stille en ting, der hvor du selv har tænk dig at stå og så fokusere og stille skarp på den inden (:
    Har ikke selv taget billeder sådan, men ville da tro at det kunne hjælpe på kvaliteten (:

• #4   12. feb 2011 Amf, man kan jo altid prøve smiley Tak ..

• #5   12. feb 2011 Jeg har taget rigtig mange selvportrætter ved selvudløser, hvor jeg bl.a. har stået 2-3 m væk fra kameraet. Dét du ofte kan gøre er at anbringe en ting dér hvor du skal stå, og får kameraet til at fokusere på det. Det kan fx været en stol, eller et træ. Derefter sætter du selvudløseren (jeg har ofte min på 10 sek) og så stiller du dig hen på pladsen, hvor tingen er. Hvis du gerne vil have dit ''fokus-objekt'' væk, så sæt en lang timer.

Jeg kan anbefale dig at eksperimentere med eksponering, blitz og ISO, for hele tiden at få bedre resultater. Brug lav ISO på mørke steder, for at få så lidt støj på billederne som muligt, og høj eksponering for at få mørke scener så lyse som muligt (må dog ikke overdrives) og hvis det er muligt, så prøv at leg lidt med blitz. En blød blitz, evt. med lang lukkertid (så skal du bare huske at stå stille, og ikke bruge alt for lang lukkertid), samt en høj blænde, for lidt mere sløret baggrund smiley

Tror at det skulle ku gøre det smiley

• #6   12. feb 2011 Anna-Sophie, det var faktisk en god idé, for hvis det er en lille ting, fokusere den sikkert ikke på hele mig :b
    Uh, det skulle du have sagt tidligere hehe, har lige taget billeder idag. Der kunne jeg godt have brugt din anbefaling, men den må jeg prøve en anden dag smiley Tusind tak fordi du tog dig tiden at skrive alt det..

• #7   12. feb 2011 Velbekomme smiley
    - Et andet lille fif: jeg synes personligt at det er rigtig sjovt at lege med naturligt lys. Du kan evt. se mine billeder med en loftscene, hvor jeg bruger lyset fra et modstående vindue, så jeg får modlys på linsen og medlys på mig, hvor jeg leger med belysninger, skygger og konturer smiley

• #8   12. feb 2011 Uh det lyder spændende , vil da lige prøve at kigge dine billeder :b tak ..

Kommentér på:
Nikon - Selvudløser! (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce