{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

priser på egen hest :-). {{forumTopicSubject}}

hej hg smiley
jeg vil gerne lige hører hvad i giver for alt med udgifter og sådan om måneden..
altså med smed (hvor tit og pris?)
dyrlæge (hvor tit og pris?)
opstaldning?
foder?
hø og halm?
undervisning en gang om ugen?
udstyr og diverse ting?
og er der andre udgifter i giver?? pris??

Og hvis i ikke vil have at hele hg skal vide det, må i hellere end gerne sende en pb med det ...

hilsen Anne :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  priser på egen hest :-).
  • #3   20. feb 2011 altså med smed (hvor tit og pris?): hmm. det er meget forskelligt omkring hver 8 uge eller sådan noget!:) giver ikke det store:)
    dyrlæge (hvor tit og pris?) Han har næsten aldrig dyrlæge, en gang om året ca:)
    opstaldning? betaler ikke opstaldning, da han står over ved min nabo og vi har lavet alle boksene der over til:)
    foder? hmm. 100-200 pr. sæk bruger 2 sække om måneden
    hø og halm? vi laver vores egen hø, halm det køber min nabo så ved ikk
    undervisning en gang om ugen? Får desværre ikke undervisning på ham pt. men skal begynde igen:)
    udstyr og diverse ting? uhh ha, det er rigtig dyrt for mig, ved ikke helt hvor dyrt med dyrt
    og er der andre udgifter i giver?? pris?? ?


  • #4   20. feb 2011 Altså jeg betaler ikke det hele selv, men mon mor giver vist 1.800 for opstaldning ( med foder og halm)
    og så har vi selv hø (min papfar er landmand xD) men ellers et par hundrede kroner for hø.
    Smed betaler vi vidst 800 for beskæring af alle fire og 2 forsko, men kan ikke lige huske præcist, ca. hver 2.-3. måned smiley
    dyrlæge ca 1 gange om året (vaccination ) + hvis hesten bliver syg, det er meget forskelligt hvad det koster (:
    jeg giver 150, for ½ ene undervisningstime (1 gang om ugen )
    udstyr giver jeg nok i snit 5000 pr. år, men det er også meget forskelligt, jeg køber når jeg har råd (:
    Der også stævner, hvis du skal starte dem?
    Tror ikke der er så meget mere smiley
    knus..


  • #5   20. feb 2011 tak for svarene smiley

    ved i hvad ca. prisen er hvis det er med 4 sko hver 2-3 måned, altså pr. gang?? smiley


  • #6   20. feb 2011 Vi har vores hest i egen stald.

    De spiser cirka en balle hø i ugen - 250 kr. (Fem heste.)
    Deres vitaminer holder cirka en måned. - 500 kr.
    Smed - når tiltrængt. Kommer an på vejr osv. - 250 kr. pr. gang, pr. hest.

    Nødvendigt udstyr er jo alt efter hvem man er, og kvalitet. Jeg har selv en rigtig god saddel til hver af mine heste. - Men det er jo smag og behag, og man kan sagtens finde en okay billig saddel.

    Og så kan der jo komme diverse udgifter til tandraspning, pas mm.


  • #7   20. feb 2011 hvad med tjek af tænderne? (tandraspning osv.)
    hvor tit er det og hvad er prisen??(:


  • #8   20. feb 2011 okay, tak smiley

  • #9   21. feb 2011 Priserne på de forskellige ting afhænger jo meget af hvor i landet man bor! Kommer fra nordsjælland, men bor i østjylland nu - og skal hilse at sige at det er meget billigere at ha hest herovre end det var i nordsjælland... priserne her i østjylland er ca 50% lavere end i nordsjælland... foder er det samme, men opstaldning, dyrlæge og smed er ca 50% billigere herovre... det kan mærkes smiley

Kommentér på:
priser på egen hest :-).

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce