{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Vegetarenes hestehold {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er utrolige nysgerrige omkring hvordan andre vegetarer holder heste. Jeg har et billede af at mange af os går op i at have et naturligt hestehold som muligt.

Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv)
Hvor mange timer bruger du på din hest?
Hvor mange penge bruger du på din hest?
Føler du en bestemts instruktørs principper?
Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?)
Hvad fodrer du med?
Almindelig smed eller barfod?
Bid/bidløst?
Bom/bomløs?

(Du behøver ikke svare på alle spørgsmål hvis du ikke lyster, men blot dem du mener beskriver dit hestehold bedst... Men svar endelig på alle hvis du vil!)

Jeg kan starte med at svare for mig selv. smiley Min hest står hos min mor hvor der står to andre heste (en DV og en Shetter). De står desværre ikke i løsdrift, men kommer på boks hver nat. Jeg ville gerne have lavet en løsdrift så snart det er muligt. Jeg bruger ikke mange penge på hesten, da de fleste udgifter klarer min mor, men jeg betaler selv for barfodstrimning som er 400 kr/md og for den undervisning jeg kunne tænke mig at have.
Jeg bruger desværre ikke så meget tid på Alandra som jeg ville. Mest pga. private familieomstændigheder og fordi jeg ofte har mange gerninger i en by der ligger lidt herfra. Men min mor og stedfar ser hende jo hverdag (og det gør jeg også for det meste). Jeg bruger 1/2-2 timer på hende dagligt ca.
Lige nu træner jeg ikke på noget bestemt. Vi har ingen ridebane, men heldigvis har naboen, men vejene er fulde af sne så jeg kan ikke komme derover (Alandra har nogen gange seperationsangst og vil ikke stå og danse med hende på en isglat vej). Men når sneen bliver bedre vil jeg gerne træne mere groundwork, akademisk ridning, skovridning og måske lidt spring.
Jeg bruger ikke en bestemt "heste-guru"s principper, men tager lidt af hvert af hvad jeg kan bruge. Jeg er stor tilhænger af de indlæringsteorierne og Andrew McLean.
Vi er barfod, bidløs og bomløs. Hun bliver fodret med korn, men ville gerne have hende på simple system, hvis bare jeg havde råd. smiley

I behøver ikke svare så grundlæggende som mig. hehe. Håber I vil være med. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vegetarenes hestehold
  • #1   22. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv) <b> Udeboks </b>
    Hvor mange timer bruger du på din hest? <b> Det skifter, jeg er ude ved ham 2-3 gange om ugen i en dårlig uge og 4-5 gange i en god uge </b>
    Hvor mange penge bruger du på din hest? <b> 1900kr. i opstaldning + smed mv </b>
    Føler du en bestemts instruktørs principper? </b> Nope, en god blanding af meget </b>
    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?) <b> Groundwork </b>
    Hvad fodrer du med? <b> Byg og vitaminer/musli, men han lever primært af hø som han har adgang til hele døgnet </b>
    Almindelig smed eller barfod? </b> Barfod </b>
    Bid/bidløst? </b> Bidløs </b>
    Bom/bomløs? </b> Jeg rider ikke Dino, men dem jeg rider skifter det </b>


  • #2   22. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv) Altså før var alle heste i løsdrift om sommeren og om vinteren inde om natten. nu er det lidt anderledes, mine to små ponyer går i løsdrift, min haflinger står på rideskole hvor jeg prøver at have ham så meget ude som muligt og min fjordhest er udlånt hvor han også kommer så meget ud som muligt (:

    Hvor mange timer bruger du på din hest? kommer lidt an på lektier og køreskole men normalt er jeg mindst 2 timer ved hesten (:

    Hvor mange penge bruger du på din hest? faktisk alle mine penge xD

    Føler du en bestemts instruktørs principper? nej ikke rigtig men hvis jeg skulle nævne en så helt klart mark rashid, men træner alle mine heste på den måde der passer til dem.

    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?) rider western, og træner en masse groundwork fordi det er så hyggeligt.

    Hvad fodrer du med? ponyerne for bare græs og hø ingen tilskudsfoder, haflinger for det fra rideskolen og fjordhesten det hvor den bor lige nu.

    Almindelig smed eller barfod? almindelig men alle heste går uden sko smiley
    Bid/bidløst? begge dele, vil gerne med til EM for haflinger og der er det krav at ride med stangbid, men da jeg rider western skal det ikke bruges til at have fat i (: men rider for det meste bidløs.
    Bom/bomløs? med bom sys ikke der er så gode bomløse westernsadler og det er stadig ikke blevet undersøgt over længere tid hvordan det udvirker sig på hesten at ride uden bom hele tiden, men rider til med bareback.


  • #3   22. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv)
    -Løsdrift

    Hvor mange timer bruger du på din hest?
    -1-5 timer hver dag.

    Hvor mange penge bruger du på din hest?
    -Rigtig mange. Har egen stald så betaler ikke opstaldning.
    Men bruger sindsygt mange penge på alt andet til dem.

    Føler du en bestemts instruktørs principper?
    -Jep mine egne smiley og ingen andres, finder kun inspiration hos andre.

    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?)
    -Groundwork, akademisk og skovturer.

    Hvad fodrer du med?
    Hø, equifirst, lucerne light, pep-biotin, hvidløg, salt, urter og gulerødder.

    Almindelig smed eller barfod?
    Barfodstrimmer.

    Bid/bidløst?
    Bidløst

    Bom/bomløs?
    Bareback smiley


  • #5   22. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv) <b> Løsdrift </b>
    Hvor mange timer bruger du på din hest? <b> 4-5 dage om ugen og er der omkring 2 timer hver gang. Nogen dage mere og andre dage mindre. Men stortset aldrig mindre end 1 time. Som regel er jeg der 2-3 timer. </b>
    Hvor mange penge bruger du på din hest? <b> Hvad der er nødvendigt. Der spares ikke, men købes heller ikke unødvendige ting. </b>
    Føler du en bestemts instruktørs principper? <b> Mine egne smiley </b>
    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?) <b> Jordtræning og gåture i skoven </b>
    Hvad fodrer du med? <b> Equigiuard (foder til overvægtige heste), nogen tilskud og hø </b>
    Almindelig smed eller barfod? <b> Alm. smed men har brugt barfod og var fint tilfreds </b>
    Bid/bidløst? <b> 100% bidløst </b>
    Bom/bomløs? <b> Har ingen sadel men vil gerne have en bomløs. </b>


  • #6   23. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv)
    Løsdrift

    Hvor mange timer bruger du på din hest?
    Tager derud et par gange om ugen

    Hvor mange penge bruger du på din hest?
    2000 for begge heste hver måned

    Føler du en bestemts instruktørs principper?
    Mine hestes principper smiley

    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?)
    Groundwork og en smule turridning men det er kun et par gange om året.

    Hvad fodrer du med?
    Hø og vitaminer

    Almindelig smed eller barfod?
    Barfods

    Bid/bidløst?
    Bidløst

    Bom/bomløs?
    Bomløs


  • #7   23. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv) fold om dagen, boks nat.
    Hvor mange timer bruger du på din hest? 2 - 5 timer 3 - 4 gange i ugen
    Hvor mange penge bruger du på din hest? 350 kr for part, gennemsnitligt 200 kr på udstyr til mig og salsa
    Føler du en bestemts instruktørs principper? Dina bødker, min underviser
    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?) dressur, spring, meget skovtur
    Hvad fodrer du med?
    Almindelig smed eller barfod? barfod
    Bid/bidløst? bid
    Bom/bomløs? bom



  • #8   23. feb 2011 Spændende at kigge på i grunden :b !

    Hvordan holder I hest?
    - Mine går i løsdrift og det er jeg super glad for! Det fungerer utrolig godt og mulerne trives bedst sådan smiley !

    Hvor mange timer bruger du på din hest?
    - Ikke nok smiley Går "desværre"på gymnasium, så tiden er der ikke helt - men minimun 1 time om dagen (til at ordne stald, fodre mv) og typisk 2-3 timers træning om dagen nu hvor hestene er kommet hjem - men det varierer utrolig meget fra dag til dag / uge til uge hvor meget tid jeg har smiley

    Hvor mange penge bruger du på din hest?
    - Har brugt utroligt mange - men har ikke råd mere. De får selvfølgelig smed og dyrlæge så ofte som det er nødvendigt og fodret sparer vi heller ikke på. Har ikke helt styr på hvor meget vi bruger.

    Føler du en bestemts instruktørs principper?
    - Er meget inspireret af Andrew McLean, Ute Lehmann, Tellington Jones, Gerd Heuschmann og andre 'mindre' trænere..

    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?)
    - Groundwork og klassisk dressur

    Hvad fodrer du med?
    - Ponyen får gulerødder, en smule biotin, vitaminer og mineral i form af godbidder "designet" dertil og en lidt opløste roepiller. Min store hest får også gulerødder og roepiller samt en smule biotin. Desuden får hun en foderblanding fra Dangro og her mens hun er drægtig får hun også vitaminer og mineraler som jo egentligt bare er "ekstra". Desuden har hestene fri adgang til hø døgnet rundt.

    Almindelig smed eller barfod?
    - Almindelig, men hestene går uden sko.

    Bid/bidløst?
    - Bidløs

    Bom/bomløs?
    - Begge dele - men er gladest for bomløs smiley


  • #10   23. feb 2011 Hvordan holder I hest? (boks, løsdrift osv)
    - Boks om natten, fold om dagen (gerne en 10-12 timer i døgnet).

    Hvor mange timer bruger du på din hest?
    -Det er forskelligt, alt fra en time til flere timer smiley

    Hvor mange penge bruger du på din hest?
    - Det der behøves, jeg sparer ikke..

    Føler du en bestemts instruktørs principper?
    - Jeg får undervisning ved Stine Joy Langkilde ( www.stinejoy.dk), men ellers ser jeg meget op til Karen Pryor og Alexandra Kurland som er klikkertrænere, da jeg klikketræner.

    Hvad træner du mest? (dressur, spring, skovridning, groundwork?)
    - Pt. træner jeg mest jordarbejde da han er ved at blive genoptrænet. Jeg arbejder selfølgelig med klikker som indlæring smiley

    Hvad fodrer du med?
    - HiPro

    Almindelig smed eller barfod?
    - Alm. smed

    Bid/bidløst?
    - Jeg har bid, men lægger sekf. vægt på at "stop signalet" ikke er indlært på tøjlen osv.

    Bom/bomløs?
    Bom smiley


Kommentér på:
Vegetarenes hestehold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce