{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Føler at jeg svigter ham :S {{forumTopicSubject}}

Hey smiley

Jeg er den heldige ejer af en DV plag på ca 2 år smiley Som jeg har haft siden han var føl.

Men er ved at miste lysten til at være ude ved ham. Men det er ikke på grund af ham, han er sød og er endda begyndt at kalde nogen gange når han ser mig smiley Men tror mere det er det meget kolde vejr og stedet hvor han står nu, som gør det.

Jeg har bare ikke lyst til at tage afsted, og kan bruge lang tid på at tage mig sammen, for skal cykle 4-5 km hver vej for at komme ud til ham.
Jeg føler mig desuden ikke rigtig velkommen det sted hvor han står nu, da de efter jeg har opsagt min boks, nogen gange har givet ham mindre hø, eller som jeg opdagde den anden dag, hørester, som de har skrabet op fra gulvet, som har lagt der i laaang tid og samlet støv og skidt!
Jeg har aldrig gjort dem noget, og har i det halve år jeg har haft ham der, altid været flink til at hjælpe.
Og grunden til at jeg har opsagt min boks er, at min plag ikke passer ind i flokken og hele tiden får tæsk af de andre, så det er indtil videre blevet til 4 dyrlæge besøg på grund af skader og 1 på grund af kolik, mens han har stået der. + det andet sted jeg har fundet er billigere og har bedre foldmuligheder.

Glæder mig bare til at få ham flyttet, for er hele tiden bange for at han skal komme til skade smiley og er træt af det med høet! Han er oss lidt til den tynde side, så det hjælper ikke ligefrem at han nogen dage ikke får det hø han skal have og som jeg jo betaler for.

Jeg har ikke været der så ofte på det sidste og når jeg er der, er det tit et kort besøg, så føler lidt at jeg svigter ham.. og hans pels er helt grå nogen steder, fordi jeg ikke får striglet ham så meget for tiden :S

Kender i det? eller har i prøvet noget i den stil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler at jeg svigter ham :S
  • #1   24. feb 2011 Jeg tror det bliver beder når han bliver flyttet og vejr bliver beder.
    Det kan da heller ikke vare længe nu.
    Men det med at giver den mindre hø end før du sagde boks op er da noget pjat
    Vi har også en hest opstallet den får da det samme som de andre her og det selv om hende som ejer den stort set aldrig kommer til den og når hun kommer gør hun intet ved den..
    Føgelsen tror jeg de fleste har også lige nu hvor alt er så koldt og dumt
    Håber alt til det bedste


  • #2   24. feb 2011 Det skal nok gå. Du flytter ham jo nu og så bliver det sikkert bedre. Ungheste dør ikke af ikke at få helt sindsygt meget opmærksomhed.

    Vi havde vores Donny gående ved en veninde, som har avlet de sidste rigtig mange år. Hun havde dem næsten aldrig i hænder og det var meget glade heste:)

    Men du skal gøre noget ved den hø situation! det er bare overhovedet ikke iorden!


  • #3   24. feb 2011 Ja, tror oss det bliver bedre, når han bliver flyttet og det bliver bedre vejr smiley

    Jeg har prøvet at gøre noget ved hø situationen flere gange, men der sker ikke noget ved det.. kun lige et par dage efter, hvor han så nærmest svømmer i hø. Det er så heller ikke hver dag der er for lidt, men det sker ofte og især det med at fiske gammelt hø op fra gulvet er bare for meget!

    Nogen af de andre opstaledere har oss nævnt at de nogen gange ikke sys der er nok hø, men for det meste min plag der får mindst (hans boks er oss længst væk fra hørummet).. Så ved ikke om det er fordi de vil spare eller hvad der sker, men det er ikke i orden! Jeg betaler jo for det.


  • #4   24. feb 2011 Skal lige siges at jeg er der minimum 5 gange om ugen.. så han er ikke helt svigtet.. men nok bare mig der føler det, fordi jeg ikke har lyst til at være der, så er ikke glad når jeg er der osv..

  • #5   24. feb 2011 5 gange er meget fint og helt OK

  • #6   24. feb 2011 Jeg er kun ude hos min 2 års 1 dag i weekenden mest fordi der ikke er så meget tid til ham lige nu... Så 5 dage er så fint ville ønske jeg ku det..

  • #7   24. feb 2011 Ja, det er fint nok.. Men det er fordi han står på spåner og vi selv skal muge ud og jeg skal blande foder m.m.
    Jeg bruger egentlig ikke rigtig så meget tid på ham..
    Men ja, det er jo oss pisse koldt og efter en cykeltur på 4-5 km i den kulde har man ikke lyst til at rende alt for længe rundt i en kold stald, når man oss skal holde til at cykle hele vejen hjem igen.


  • #9   24. feb 2011 Syns ikke du har noget at have dårlig samvittighed over det bliver beder fra nu af
    Annette


  • #10   24. feb 2011 ja jeg kender det mega meget men det er mere jeg orker ikke at cykle derud og hun kan ikke få hø som jeg også lidt har betalt for da han ikke kunne finde mere hø og vi har været rundt alle steder men alt er udsolgt og så vil jeg også gerne give hende nogen muligheder for at få løbet lidt da hun går sammen med en 21 året gammel islænder. smiley føler også jeg svigter min men holder hele tiden tanken fast at det er vejret og at til sommer vil vi få mange flere gode stunder sammen fx vi skal bade gå i højt korn på en mark osv. men føler også lidt at jeg svigter hende.

    p.s også fordi hun går ikke så godt på forhovendene og derfor slider hun meget og så kan jeg ikke gå ved vejen som hun elsker og kan derfor ikke gå serlig meget da det med at gå på mark græver meget toldmodighed og øvelse og det kan godt tage tid.

    det var godt du lavede dette inslag da det er godt at kommme ud med det man er lidt ked af.

    og jeg har også overvejed at sælge hende men aldrig ville jeg gøre det fordi jeg tænker på det posiktive at hun elsker mig kommer løbende og vrinsker og jeg elsker hende og det vil aldrig kunne astaddes.


    undskyld hvis der er mange stavefejl.


  • #11   24. feb 2011 jeg har det lidt på samme måde..
    jeg har ikke redet min forholdsvis nye hest (fra december) i et par uger nu fordi jeg ikke orker det - netop pga at det er så koldt og kedeligt udenfor. heldigvis har jeg så mine heste derhjemme så jeg snakker da med dem hver dag og sådan..
    det eneste som holder mig oppe lige nu overfor min dårlige samvittighed er at jeg ved det bliver meget bedre når det bliver bedre vejr og varmere, så du er bestemt ikke den eneste smiley


  • #12   24. feb 2011 Rart at høre at jeg ikke er den eneste smiley
    Vi må bare håbe på at vejret snart bliver bedre, så vi får lysten tilbage (hvis man kan sige det sådan).

    Jeg er lige kommet hjem ude fra han nu her, hvor jeg bare ordnede boks, foder og gav ham MASH og lige en hurtig strigle. Var der ikke særlig længe, men mine fødder var bare stiv frosne, hvor jeg da bare hader vinter lige nu :S
    Men jeg købte oss lige lidt gulerødder til ham på vejen, som han var rigtig glad for at få smiley - han egentlig lidt forkælet, så tror nu ikke han føler at han mangler noget,. som nogen af i andre siger, tager en plag heller ikke skade af ikke at være meget i hænder hver dag. Det skal jeg bare lige have ind i hovedet smiley


  • #13   24. feb 2011 jeg kan kun give dig ret, har det på nøjagtig samme måde smiley

  • #14   25. feb 2011 jeg kender godt det med humøret og vejret. det spiller i hvertfald en kæææææææmpe rolle i mit "Staldliv".. det er megetlænge siden jeg ligefrem har haft lyst til at tage ned til mine heste.. men jeg ved at det hele betaler sig tilbage til sommer smiley

    Sikke noget svineri med det hø smiley
    folk kan sku være ondskbsfulde.. !


Kommentér på:
Føler at jeg svigter ham :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce