{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igang igen
  • #1   27. feb 2011 3 mdr efter foling

  • #2   27. feb 2011 Skridtede hende i 5-10 for hyggens skyld fra følle var 3-4 måneder.. Men den egentlige ridning begynder jeg først på 10 måneder efter..

  • #4   27. feb 2011 det var da noget forskelligt..

  • #5   27. feb 2011 ja, der er en regel med man ikke må starte stævner førminimum 4 mdr efter foling, det mener jeg er der en grund til?

    hestens bækken er meget belastet efter foling, så man skal passe på man ikke starter op for tidligt igen.

    det er det samme med os mennesker, jeg fik også af vide af min læge at vores bækken har været så belastet ved graviditet at der minimum skulle gå 4 mdr fra jeg havde født til jeg måtte ride igen for ikke og skade mit bækken.


  • #7   27. feb 2011 muskler og sener har også lidt kæmpe belastning, og de skal lige have lov til og "hele" sig igen, så jeg mener bestemt at det er alt for tidlig og ride dem 2-3 uger efter en foling.

    i mine øjne er der en mening med der er lukket for stævner i minimum 4 mdr efter foling.
    stævne er ikke nødvendigvis mere hårdt som almindelig hverdagsridning er.


  • #9   27. feb 2011 det tror jeg ikke, for så kunne de lige så godt lave det ulovligt og flytte dem i den periode, og det er det ikke, for mine hopper er altid til drive in scanning når de er bedækket igen.

    men det står under dfr reglement med de ikke må startes, men kan ikke lige huske præcis hvad det er der står, men 4 mdr før foling er det også slut med og måtte starte konkurrence, og det kan da i hvert fald ikke påvirke føllet allerede der.


  • #11   27. feb 2011 ja en måned før må den ikke transporteres længere da den skal blive i de vante bakterier, jeg undersøgte det selv sidste år da min ene hoppe ikke var opstaldet hjemme sidste vinter, men skulle hjem inden hun skulle fole, og der blev jeg anbefalet og hente hende hjem en god måned før foling.

    en hoppe bliver slap i ligmenterne flere måneder før foling, og derefter er det hårdt for hoppen og ride på koncentreret plan, så jeg holder stadig på hoppen ikke er klar til og rides 2-3 uger efter foling.
    dette kan vi diskutere til evighed, men når man selv har gennemgået en graviditet, så mener jeg man har en fornemmelse af hvordan det er, for efter en fødsel er vi heller ikke klar til en masse hårdt arbejde, der skal vi også passe på vores bækken til vores muskler langsomt er strammet op igen.

    jeg havde ikke noget problematisk gravitet overhovedet, men inden der var gået 4 mdr mente lægerne alligevel ikke det var muligt at man var stærk nok til og klare det.
    det mener jeg heller ikke en hoppe er, skal man træne dem op før der er gået 3 mdr vil jeg mene det er fra jorden af, og starte med gåture før de overhovedet kommer i en longe på volter.


Kommentér på:
Igang igen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce