{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Aflivet {{forumTopicSubject}}

I går blev min vidunderlige og skønne hest Lára aflivet og det er jo i sig selv rigtig hårdt. Men jeg bliver sgu en anelse sur når dyrelægen giver hende to sprøjter, og hun så ligger og sparker med benene og småvrinsker,så hun blev imod os skudt med boltpistolen(staves). Jeg synes virkelig det er irriterende at han ikke bare kunne give hende en tredje sprøjte!

Men nu undrer det mig lidt.
Kan man slet ikke gøre noget når hestens ben er brækket? jeg ville virkelig have gjort alt og givet alt hvis bare hun havde kunne overleve:'(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivet
  • #2   28. feb 2011 hvad brækkede hesten benet ved ? smiley

• #4   28. feb 2011 Hun havde været oppe at slås med en lorte hest som bare er skide agressiv>:(

• #5   28. feb 2011 Det virker som om dyrlægen overhovedet ikke på nogen måde har haft styr på hvor meget hesten skulle have :S smiley havde han gjort det korrekt havde den kun haft behov for en beroligende og den aflivende sprøjte.. Og at hun så yder mere bliver skudt med boltpistol mod jeres vilje er ekstremt uproff..

Du kan godt gøre noget når benet er brækket, men det vil koster jeg ved ikke hvor mange penge, og hesten vil højest sandsynlig aldrig nogen sinde bliver ridehest igen. og vil højest sandsynlig aldrig heller gå helt rent... Derudover vil det kræver mange mange måneder i boks, hvilket ville være urimeligt at byde en hest..

Endnu engang så er jeg rigtig ked af det på dine vegne .. kram herfra.

• #6   28. feb 2011 Det var to helt vildt små sprøjter, og sidst vi fik en hest aflivet var de virkelig store. Han var virkelig uproff og han kunne heller ikke finde blodåren først.... og tak:')

• #7   28. feb 2011 I guder altså :s er sq ked af at høre i har fået den oplevelse med oven i alt det andet.. Syntes evt i skal prøve at hive fat i Dyrlægernes ankenævn hvis i orker det og høre om det kan være rimeligt smiley

• #8   28. feb 2011 Det har afkortet tiden, hun led, at hun blev skudt med den der boltpistol. - Selvom det virker rigtig voldomt.
    Det gør mig rigitg ondt at høre, at du ikke har din hest længere. smiley

- Med hensyn til, hvad du kunne have gjort, kunne man godt gøre lidt for at redde hendes ben, men hun ville sandsynligvis ikke være blevet ridehest igen, og hun ville komme til at lide meget - og unødvendigt... Og det ville have kostet en bondegård.

R.I.P.

• #9   28. feb 2011 Syntes det er utroligt saa uproff dyrelaegen er! Her for to uger siden fik en fra min stald aflivet sin hest fordi den braekedde laarbenet, han fik en helt masse beroligene, fordi vi ville prove og faa ham ud fra folden, det var desvaerre ikke muligt, men der der fik hesten bare en stor sprojte, ogsaa var han vaek.

Saa syntes det er utorligt at der skal saa meget til, naar det jo er unodvenddigt!

Men syntes det er utroligt forfaerdeligt det der er sket med din hest, og foler med dig...

• #10   28. feb 2011 Charlotte Ceejay. :3 .: Ej hvor ville det have været fedt hvis vi havde gjort det! Ved du hvor meget det kostede og hvor benet var brækket?

• #11   28. feb 2011 Min ridelaerer brugte 175 tusind paa at faa sin ordnet efter den braekkede benet, og denstod stille i naesten 3 maaneder, og den er aldrig blevet rengaaende andet end om sommeren, men den lever og har det godt igen .D

• #12   28. feb 2011 * Stald Bjerregaard * ja ved det godt men vi ville bare så gerne have et føl efter hende, så hvis hun havde kunne få et godt ben som kunne holde til at bære på et føl havde det været skønt.

• #13   28. feb 2011 er ked af at høre det med din hest ! og kan nogen lunde forstille mig hvor ked af du må være, kan godt forstå du måske er lidt sur på din dyrelæge, når det nu måske os var lidt hårdt at se hende sådan.
    men hvad skulle din dyrelæge ellers have gjort ?? den 1 sprøjte virkede åbenbart ikke, og i stedet for at lade hende lide, tror du så ikke det var bedst han "skød hende" smiley

• #14   28. feb 2011 stakkles dig og din hest, føler virkelig med dig og kan godt forstå at i ikke var meget for pistolen, ville da til hver en tid også helle at det var en x-tra sprøjte i stedet for en pistol... ved virkelig hvordan du må have det, mistede også min hest, men det er to år siden nu... han er dog stadig savnent utroligt meget.

der kan i visse tilfælde gøres noget men der er meget lille chance for at hesten vil få det godt igen og de heste der får det godt igen er meget heldige.

• #15   28. feb 2011 Hvor er det trist... Jeg havde skrevet en klage til dyrlægenævnet (eller hvad det hedder), det er bare ikke iorden det der...

Stakkels jer og stakkels hest smiley

• #16   28. feb 2011 Jeg tror ikke vi klager men den hest fortjente det bedste af det bedste! Og at hun så ikke fik den bedste aflivning er forfærdeligt:'(

• #17   28. feb 2011 Akut aflivning er aldrig smukt. Og desværre hænder det at en alm. stærk dosis ikke er nok til at aflive en hest. Dvs. at den skulle have haft ekstra. Men hvordan og hvornår kan man vurdere at stå med sådan en hest. At den bliver den bliver boltet er faktisk det hurtigste og mest humane, dyrlægen kunne gøre, selv om det er meget voldsomt at se på. Din hest fik på den måde en hurtigere død.

ang. overlevelse med et brækket ben. Når jeg læser om de heste hvor de er kastet enorme summer efter dem, tænker jeg hvorfor lever de. For det er i hvertfald ikke for deres skyld. De kan ikke løbe, er kun rengående og knap det om sommeren. MEN ELLERS HAR DE DET GODT!!! siger vi som mennesker for at have god samvittighed ikke mindst efter at der nu er kastet alle disse penge efter hestene. JEG siger at det ikke er værdige hesteliv. JEG mener at en hest der IKKE er rengående og kan bevæge sig frit i ALLE gangarter ikke er en glad og sund hest. Dyr er "programmeret" til ikke at vise smerte, så når de gør det, så er det fordi de gør ondt og ikke er godt. Ja det gør ondt, når de forsvinder fra os. Men vi bør som hesteejere hele tiden have i tankerne, er det her et værdigt hesteliv??

Din hest kom herfra på en lidt barsk måde, da aflivningen ikke gik helt glat ja. Men den er befriet for smerte og i min verden er den et godt sted nu. Det er meget smertefuldt at miste... Det underkender jeg ikke.

Jeg kan ikke klandre dyrlægen for hvad han gjorde. Syntes det havde været være at han havde prøvet med flere sprøjter som måske heller ikke virkede. Jeps, det er sket før. MEEEEGET langsom død. Så hellere en bolt med det samme.

Tilgængælg kan jeg ikke bakke op om forkrøblede hesteliv, hvor hesten holdes i live for enhver pris for sin ejers skyld. Det er ikke værdige hesteliv.

Ved at rigtig mange vil fare i blækhuset nu, men det er i velkomne til.

Jeg føler med dig fordi du har mistet og fordi du har mistet på en barsk måde. Mine kondolancer og tanker.

• #18   28. feb 2011 Jeg tror heller aldrig jeg ville vælge at hun skulle have en operation, for det har jeg slet ikke råd til. Men når man står i den situation har man virkelig lyst til at hun skal få en operation og overleve jeg havde trods alt kendt hende i 13 år!:')

• #19   1. mar 2011 Jeg fik også aflivet min hest få du år siden han fik 1 beroligene og 5 aflivnings sprøjter før han røg helt væk. Er trist at høre med din hyp trist den kom væk på den måde:-(

• #20   1. mar 2011 Selvfølgelig er det svære at aflive en hest med en akut skade, da adrenalinen pumper rundt i kroppen på hesten, og den der ved brænder både det afslappende og Aflivningsvæsken af utrolig hurtigt. Men det burde dyrlægen netop tage hensyn til og vide.

• #21   1. mar 2011 Hvor gammel var hun? smiley

• #22   1. mar 2011 Vi ringede til dyrelægen( fra snertinge) og lige da min mor sagde sit navn begyndte han at undskylde, og at det jo var blevet noget værre rod så han er tilgivet(-: Men hold kæft hvor er det svært når det var sådan en speciel og røv dejlig hest! Hun blev kun 16 år:'-(

• #23   1. mar 2011 Brækkede ben kan snyde rigtig meget, det kan være et stort brud eller lille brud. Men det skal tjekkes af en kompetent dyrlæge hurtigst muligt!! smiley

• #24   2. mar 2011 Ja men tror det var et rimeligt stort brud da min mor sagde knoglen stak ud;s men dyrelægen var vel også seriøs nok, han havde måske bare ikke den største forstand på aflivning!;) og han sagde med det samme at hun ikke kunne redes:'(

• #25   2. mar 2011 ked af det det er rigtig hårdt har selv prøvet det bare ikke de omstændigheder.
    men synes da ikke det er helt prof gjort ad dyrlægen

• #26   3. mar 2011 min gamle pony mictor blev aflivet for lidt over en måned siden.. after 2 sprøjter var han næsten væk, men dyrlægen sagde at de SKULLE have 3 sprøjter i alt:-(. så det fik han. men han tog det stille og roligt.. ooooooooork... når jeg skriver det her om ham, begynder jeg at tude.. gud hvor jeg savner ham sindssygt meget<3<3

• #27   3. mar 2011 men det er da frygteligt at det var så svært.
    Pinefuldt smiley

Kommentér på:
Aflivet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce