{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PLAG KÅRING!! ;D
  • #1   1. mar 2011 Jeg tager til EAMH plagskue, men det er kun for minier smiley

  • #2   1. mar 2011 Der er føl og plagskue på Dorthealyst d. 30/4 , det er for flere racer, google hjemmesiden .

  • #3   1. mar 2011 okay, (; det var mere hvordan det foregår, og hvad hesten skal kunne og sådan noget (;
    -men hel og lykke med din minihest


  • #4   1. mar 2011 kigger lige med smiley
    Overvejer oss at tage min med til noget plagskue.


  • #5   1. mar 2011 Føl og plagskue er ikke kåring men en bedømmelse. Du mønstre din hest og den skal være i showform og shinet/groomet alt efter hvilken race der er tale om. Du kan rådføre dig med reglerne i dit avlsforbund. På Dorthealyst er det welsh, fjord, connemara , dartmore og shetter der kommer, kan ikke huske om der er flere ponyracer end dem.
    Ponyen bliver først bedømt indenfor egen race , hvor den får en placering.Herefter udtages dem der bliver ettere og vist nok 2ére til senere, hvor de bedømmes på tværs af racerne. Men det kan du også læse i dit avlsforbund.


  • #6   1. mar 2011 Som stutteri Roseløv siger, så er der ikke nogen kåring for plage og føl. En kåring er til få at avlsgodkende heste.

    Du kan få din plag bedømt, men ikke kåret som plag smiley

    Du skal mønstre din hest på trekantbane. Først trave ned til dommeren, og så stille op for ham/hende. Du stiller din hest op med man frie side mod dommer, og i åben benstilling med hesten.
    Derefter beder dommeren dig skridte, du skridter så på halvdelen af trekantbanen. Det er flottest med et kort stop i hvert hjørne, med et drej "stående", hvorefter i skridter videre til næste hjørne og gør på samme måde.
    Når i kommer tilbage til dommeren beder han dig trave. Så traver du på stor trekant. På samme måde med stop i hjørnerne.
    Så tilbage til dommer igen. Nogle steder skal hesten så vises løs. Andre steder er du færdig.

    Så du skal træne din hest i opstilling, skridt og trav ved din side. smiley

    Håber det hjalp.


  • #7   2. mar 2011 Mange tak. (:
    Det var en stor hjælp!! (;


  • #8   2. mar 2011 I sommers var jeg afsted med min på det tidspunkt åring til dyrskue og det var en fed oplevelse!
    I western verden holder man "stævne" for de små, og uerfarne heste, hvor man skal trække dem rundt på en bane og gennemføre forskellige øvelser som at gå over en bro og under plastik. Man får så bedømmelser for hvordan det går. smiley
    Jeg melder mit plag til det simpelthen for at lære den at kunne tage det cool og komme ud og se den vide verden og stadig holde fokus hos mig smiley


Kommentér på:
PLAG KÅRING!! ;D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce