733 visninger
|
Oprettet:
Super tilbud, men svære forældre =/ {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet tilbudt at købe drømmeponyen for kun 5000 kroner!!!
Kun fordi det er mig :'-)
Men tilbudet gælder kun her i marts.
Nogle der kender nogle gode måder at overtale forældrene om at vi har penge nok??
Desuden vil jeg gerne vide hvad en sadel koster. Det behøves ikke være ny eller en forfærdelig god saddel
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
En sadel koster det den koster. Den skal tilpasses og nogle heste kan kun passe en sadel til 10.000kr - andre kan nøjes med en brug til 2000kr. Det snakker man med sadelmager om.
Ang. ponyen så er der ikke meget og gøre hvis forældrene ikke har råd. Det ved de bedst. Lad være med at plage.
Dine forældre skal også have råd til at ligge 2000kr ud til opstaldning hver måned og en pludselig dyrlæge regning på 20.000kr..
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 2.675
sep 2007
Hesten kan stå med akut sygdom og have brug for at blive opereret nu og ikke imorgen og det kan uheldigvis være på en lørdag...
Hesten kan også risikere at ryge ud i et sygdomsforløb der munder ud i mange undersøgelser og det er drænende for økonomien lige at skulle smide 1-2000kr hver anden måned..
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 80
Men jeg hjælper der hvor min står, og det giver jeg 400 kroner i opstaldning- inkl. foder og fold og hø og halm.
m.h.t sadlen, fik jeg to prøvesadler med hjem, og den ene passede og vi gav under 2000 for den
jan 2005
Følger: 187 Følgere: 194 Heste: 8 Emner: 325 Svar: 1.342
men spørg hvor meget det koster med opstalding på dit ridested, de fleste steder er det jo med foder...
Dyrelæge, du kan lave en ordning hvor du ligger et beløb til side hver måned, til uventet dyrelæge, kan dog sige at jeg 7-9-13- bank under bordet, aldrig har været ude for ''dødelige sygdomme den skulle opereres for her og nu'', kun en mild omgang sne kolik, ... hvor lidt varmt foder hjalp
der er nogle der har forsikring på deres heste, vi har også, dog har vi snart betalt beløbet over, og overvejer at sige op, og lave denne ''dyrelægeordning'' som ovennævnt (-;
men tænk dig om om du har tid, lyst og overskud til hest, kan hilse og sige det er den mest fantastiske ting i verden at eje en hest (;
sep 2007
En wintec passer ikke alle heste overhovedet.. Ville heller ikke bare få en erfaren fra rideskolen til at kigge på sadelen..
Hesten burde have valgt sadel af en sadelmager..
Hellere forebygge rygskader og gøre det ordentligt i første omgang end at skulle betalei dyre domme pga. dårlig sadel..
jan 2005
Følger: 187 Følgere: 194 Heste: 8 Emner: 325 Svar: 1.342
hvis de er i tvivl om at købe en hest, har de nok heller ikke ligefrem penge til sadelmager og dyr special sadel.
JEG VED UDEMÆRKET GODT AT SADLER SKAL PASSE, de fleste heste som ikke går hver dag i flere timer, kan godt gå med sadler der passer 90%
Lad dog vær med at være så negativ i forhold til hendes situation, hun vil jo bare gerne have sin egen hest ? det lyder jo som om man skal være millionær for at eje en hest når du skriver......... ?
sep 2007
Man skal ikke være millionær :o)
Og ja, jeg er negativ da det jo vil være super uheldigt at stå i en sitation hvor hesten får skader som kunne have været undgået osv.
Også er det bare utroligt mange piger der går rundt og tror at deres forældre har råd til at give dem en hest og betale det hele.. Altså mange har en "forkælet og lyserøde" indstilling til det.
Det er ærgeligt
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 310
Vi har kun råd til at beholde vores pony fordi mine niecer har part på hende og hun bliver brugt til undervisning!
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 310
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 116
Men dette er han ikke. Han har et godt helbred og er faktis en rigtig fin billig pony.
Ponyen jeg gerne vil købe passer jeg hver dag og har ham allerede som min egen men han bliver sat til salg i April. Det gør mig så ked at det da jeg har kendt ham rigtig længe og selv har trænet ham til at få seltillid og blive tryg (Han blev halv blind som 7-8 årig)
Min mor har nu sagt at hun vil snakke med ejeren.
Jeg håber de finder ud af noget. Man kan jo ikke lade være med at håbe at jeg får ham i fødselsdaggave. Holder stor fødselsdag (Nonfirmation) her i marts
maj 2009
Følger: 46 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 191 Svar: 907
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 184 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 196
Lad endelig være med at plage, snak istedet med dem om sagen og få det afklaret.
Super tilbud, men svære forældre =/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside